• emphz

Letrozol - följas åt?

Hej.

Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

• Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • Anonym (Li)
    okheei skrev 2020-01-02 20:09:06 följande:

ja asså det är skitsvårt att låta bli, senaste månaden fick jag fast smily på dag 16 i deceber, i november på dag 15, så lite olika, brukar ha ca 31 dagar i cykeln :) Själv?

För mig har det varit cd 16 o 17 får smile 2 dagar antar att jag har sen äl men kort cykel 27-28 dagar när jag tar letrozole annars 30-31. Vi Har sagt att vi kör som vi vill lite denna cykel då sambon inte vill stressa eftersom han har gjort det senaste tiden men nu när vi e lediga har vi sagt att vi ska njuta av det o inte köra bara för att vi måste. Men jag kunde inte låta bli o testade cd15 idag o ingen gladgubbe kommer nog testa imon oxå ska inte berätta för sambon så han slipper stressa :)
  • Anonym (Li)
    okheei skrev 2020-01-02 20:09:06 följande:

ja asså det är skitsvårt att låta bli, senaste månaden fick jag fast smily på dag 16 i deceber, i november på dag 15, så lite olika, brukar ha ca 31 dagar i cykeln :) Själv?

För mig har det varit cd 16 o 17 får smile 2 dagar antar att jag har sen äl men kort cykel 27-28 dagar när jag tar letrozole annars 30-31. Vi Har sagt att vi kör som vi vill lite denna cykel då sambon inte vill stressa eftersom han har gjort det senaste tiden men nu när vi e lediga har vi sagt att vi ska njuta av det o inte köra bara för att vi måste. Men jag kunde inte låta bli o testade cd15 idag o ingen gladgubbe kommer nog testa imon oxå ska inte berätta för sambon så han slipper stressa :)
  • minnie768
    Anonym (Li) skrev 2020-01-02 17:12:32 följande:
    Ohh va trist förstår dig. Va bra att ni har planerat vad ni ska göra härnäst det brukar hjälpa vem vet turen är kanske på vår sida i år håller tummarna <3
    Jag brukar lugna mig om man har en "plan", men just nu känns allt bara skit :P Men å andra sidan har det inte gått så långt i denna cykeln ännu så det blir säkert bättre ju närmare äl man kommer. Tack <3 Hoppas verkligen att det är vår tid snart!
    Clemmentina skrev 2020-01-02 17:50:53 följande:
    Vad tråkigt att läsa detta! :( Hoppades så att det var er tur. Jag har också flera gravida i min närhet...håller med om att det är svårt att tänka på något annat. Bra att ni har en plan framåt. Grattis i efterskott!
    Jaa men det var inte vår tur nu heller :( :(
    Det är super svårt!! Jag blir speciellt stressad över att kompisarna ska påbörja ivf nu, har fått alla sprutor utskrivna och att de drar igång vid nästa mens. Det känns som att vi är sååå långt efter :( Men men.. hoppas att vi kanske kan vara ett av de paren som behöver några kurer letro innan plusset...... Tack så mycket <3 

Du bör väl närma dig bim?? Eller vart i cykeln är du nu?
  • okheei
    Anonym (Li) skrev 2020-01-02 21:38:10 följande:

Jag stressar inte upp min sambo heller, det är ingen idee :)

Kunde inte låta bli o testa, men det var tom ring på dag 12.. så vi får sehur jag gör framöver :)
  • Anonym (Li)
    minnie768 skrev 2020-01-03 08:58:55 följande:

Jag brukar lugna mig om man har en "plan", men just nu känns allt bara skit :P Men å andra sidan har det inte gått så långt i denna cykeln ännu så det blir säkert bättre ju närmare äl man kommer. Tack <3 Hoppas verkligen att det är vår tid snart!Jaa men det var inte vår tur nu heller :( :(

Det är super svårt!! Jag blir speciellt stressad över att kompisarna ska påbörja ivf nu, har fått alla sprutor utskrivna och att de drar igång vid nästa mens. Det känns som att vi är sååå långt efter :( Men men.. hoppas att vi kanske kan vara ett av de paren som behöver några kurer letro innan plusset...... Tack så mycket <3 

Förstår dig det är inte lätt jag var väldigt nere när mensen kom sist men jag har försökt o övertala mig själv att inte tänka på det hela tiden utan sätta fokus på annat oxå som faktist går bra här i livet MEN det är svårt. Jag hoppas verkligen att det är vår tur snart vem vet vad det nya året har att ge <>
  • Anonym (Li)
    okheei skrev 2020-01-03 14:51:42 följande:

Jag stressar inte upp min sambo heller, det är ingen idee :)

Kunde inte låta bli o testa, men det var tom ring på dag 12.. så vi får sehur jag gör framöver :)

Jag brukar testa fr cd14 för har aldrig haft äl tidigare för annars blir det fler tester o det kostar en del. Det blev gladgubbe idag cd 16 precis som förra gången så nu hoppas jag på att vi kan få till lite mys :) håller tummarna för oss <3
  • Clemmentina
    minnie768 skrev 2020-01-03 08:58:55 följande:

Jag brukar lugna mig om man har en "plan", men just nu känns allt bara skit :P Men å andra sidan har det inte gått så långt i denna cykeln ännu så det blir säkert bättre ju närmare äl man kommer. Tack <3 Hoppas verkligen att det är vår tid snart!Jaa men det var inte vår tur nu heller :( :(

Precis, det hoppas jag med. En del behöver faktiskt flera kurer för att bli gravida. De flesta av mina vänner har barn som är två år och äldre, så jag känner igen den där stressen. Hoppas verkligen att det är er tur nu!

Jag har bim måndagen den 13. Äl +5 nu. Känner inte det minsta just nu. Ser nästan fram emot att mensen kommer så att vi kan börja med sprutorna.
  • okheei
    Anonym (Li) skrev 2020-01-03 16:49:54 följande:

Jag brukar testa fr cd14 för har aldrig haft äl tidigare för annars blir det fler tester o det kostar en del. Det blev gladgubbe idag cd 16 precis som förra gången så nu hoppas jag på att vi kan få till lite mys :) håller tummarna för oss <3

Lycka till :) jag är på dag 12 idag i cykeln :)
  • Anonym (Li)
    okheei skrev 2020-01-04 12:08:04 följande:

Lycka till :) jag är på dag 12 idag i cykeln :)

Tack det samma <3
  • okheei
    Anonym (Li) skrev 2020-01-04 17:38:23 följande:

Tack det samma <3

Kunde inte låta bli o testa idag, fick iaf en blinkande smily :D
Svar på tråden Letrozol - följas åt?