• emphz

Letrozol - följas åt?

Hej.

Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

• Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • Lunne
    okheei skrev 2020-01-09 21:06:10 följande:

Så ni låg alltså bara en gång kring äl? :D

Japp, men då jag vet att ägget måste ha släppt inom ett fönster på 17 timmar (någon gång mellan läkarbesöken) så var det väldigt bra tjamat i alla fall :p
  • Anonym (Li)
    okheei skrev 2020-01-09 19:07:23 följande:

Får man vara fräck o fråga när ni har sex kring äl? För de känns som man måste pricka så rätt :)

Andra gången det tog sig så låg vi tre dagar innan ägget släpptes och dagen innan. Första gången det tog sig så hade jag inte koll för det var spontant men sen när jag kollar i appen så var det 1 till 2 dagar innan. Så jag antar att varannan dag eller var tredje dag borde räcka.
  • Clemmentina
    okheei skrev 2020-01-09 21:06:10 följande:

Och hur körde ni på när/om de tog sig?Så ni låg alltså bara en gång kring äl? :D

Det har inte tagit sig! :-/
  • Clemmentina
    Lunne skrev 2020-01-09 20:56:27 följande:

Jag vet inte några detaljer än, men ska försöka fråga ut läkaren så mycket som möjligt i nästa vecka. Rent allmänt säger de att det brukar bli bättre runt v.12, men som det känns nu vågar jag knappt hoppas på det...

Det låter som en hel vetenskap med sprutorna... behöver du ta dem på dig själv? :O

Håller verkligen tummarna för det! Snart vecka 12! Du får uppdatera här hur det går för dig.

Det är det! Flera olika sprutor där vissa måste tas en exakt tid. Jag eller sambon får ta dem på mig. Jag är rätt spruträdd så känns väldigt jobbigt men såklart värt det i slutändan.
  • Clemmentina
    Anonym (Li) skrev 2020-01-09 19:16:09 följande:

Va duktig du år som har hållt ut, jag håller alla tummar o tår att det blir pluss när du testar :) själv är jag testnarkoman typ men jag har lovat mig själv att vänta till på måndag för då är jag äl+ 9-10. Min lutealfas är på 11 dagar så enligt appen är det 17e men enligt min uträkning 15e. Sen har jag tagit progestron denna cykel o har hört att det förlänger någon spec om man har spotting vilket jag får innan mens.

Det underlättar av att jag inte har några test hemma! ;) Kommer förhoppningsvis med posten idag. Test på måndag låter som en bra idé. Är det läkare som skrivit ut progesteron pga av spottings?
  • Anonym (Li)
    Clemmentina skrev 2020-01-10 09:11:25 följande:

Det underlättar av att jag inte har några test hemma! ;) Kommer förhoppningsvis med posten idag. Test på måndag låter som en bra idé. Är det läkare som skrivit ut progesteron pga av spottings?

Ohh spännande hoppas hoppas du får uppdatera oss när du testat. Ja det är läkaren som har skrivit för jag frågade om det, hon sa att det egentligen inte behövs för jag har fin slemhinna men om det är progestron som orsakade mina missfall så är det bra med det så jag började med en dagen efter äl behövde inte hög dos.
  • okheei
    Lunne skrev 2020-01-09 21:17:04 följande:
    Japp, men då jag vet att ägget måste ha släppt inom ett fönster på 17 timmar (någon gång mellan läkarbesöken) så var det väldigt bra tjamat i alla fall :p

Väldigt bra timing :D 

Anonym (Li) skrev 2020-01-09 21:46:52 följande:
    Andra gången det tog sig så låg vi tre dagar innan ägget släpptes och dagen innan. Första gången det tog sig så hade jag inte koll för det var spontant men sen när jag kollar i appen så var det 1 till 2 dagar innan. Så jag antar att varannan dag eller var tredje dag borde räcka.

Menar du dagen innan positivt äl-test? 

i mitt fall denna månad så myste vi morgon och kväll dag 13 i cykeln, dag 14 mys, fast smily dag 15 och inget mys, dag 16 mys, dag 17 mys, å är idag på dag 18. :) 

• Anonym (Li)
    okheei skrev 2020-01-10 15:15:40 följande:

i mitt fall denna månad så myste vi morgon och kväll dag 13 i cykeln, dag 14 mys, fast smily dag 15 och inget mys, dag 16 mys, dag 17 mys, å är idag på dag 18. :) 

Dagen innan ägget släpps blir det tror jag på vissa släpps ägget samma dag som positiv äl test så lite svårt o säga för mig eftersom man e så olika, jag får positiv äl test 2 dagar i rad så mitt ägg släpps förmodligen minst 24 tim efter men när jag testar 48 tim efter första positiv äl då e det negativt.
  • Anonym (Li)
    okheei skrev 2020-01-10 15:15:40 följande:

Ni har myst på väldigt bra så du behöver inte vara orolig över att det inte var tillräcklig :) lycka till håller tummarna <3
  • okheei
    Anonym (Li) skrev 2020-01-10 15:24:55 följande:
    Dagen innan ägget släpps blir det tror jag på vissa släpps ägget samma dag som positiv äl test så lite svårt o säga för mig eftersom man e så olika, jag får positiv äl test 2 dagar i rad så mitt ägg släpps förmodligen minst 24 tim efter men när jag testar 48 tim efter första positiv äl då e det negativt.
    jag tycker det är svårt och veta när ägget släpper.. men känns som vi gjort allt vi kan.. :) 
Svar på tråden Letrozol - följas åt?