• emphz

Letrozol - följas åt?

Hej.

Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

• Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • bonzo

Nu har vi provat två enkel kurer och två dubbelkurer letrozol. Ägglossning på alla och en kemisk graviditet på fösta dubbelkuren. Nu mens idag efter andra dubbelkuren. Vet inte om jag ska prova en omgång till eller gå vidare till ivf. Hur många omgångar tycker er läkare är rimligt?

• Lillamiia
    bonzo skrev 2020-01-10 18:41:31 följande:

Nu har vi provat två enkel kurer och två dubbelkurer letrozol. Ägglossning på alla och en kemisk graviditet på fösta dubbelkuren. Nu mens idag efter andra dubbelkuren. Vet inte om jag ska prova en omgång till eller gå vidare till ivf. Hur många omgångar tycker er läkare är rimligt?

Jag hörde från min gyn att runt ett halvår brukar man hålla igång. Men det kanske är olika?
  • bonzo

Jag har en dubbelkur kvar hemma.. så kanske lika bra att prova den.

• Clemmentina
    Anonym (Li) skrev 2020-01-10 12:13:13 följande:

Ohh spännande hoppas hoppas du får uppdatera oss när du testat. Ja det är läkaren som har skrivit för jag frågade om det, hon sa att det egentligen inte behövs för jag har fin slemhinna men om det är progestron som orsakade mina missfall så är det bra med det så jag började med en dagen efter äl behövde inte hög dos.

Vad bra att du fick det! Nu håller vi tummarna för att det tar sig denna gång. Blir inget test för mig imorgon. Testen kom inte med posten så får fundera om jag ska köpa ett imorgon istället.
  • Anonym (Li)
    bonzo skrev 2020-01-10 18:41:31 följande:

Min läkare sa att vi skulle test ett halvt år men sen tror jag att man kan begära remiss lite tidigare beroende på var man går. Lycka till :)
  • Anonym (Li)
    Clemmentina skrev 2020-01-10 22:32:46 följande:

Vad bra att du fick det! Nu håller vi tummarna för att det tar sig denna gång. Blir inget test för mig imorgon. Testen kom inte med posten så får fundera om jag ska köpa ett imorgon istället.

Jag kunde inte hålla mig o testade idag cd 7-8 o det var tyvärr negativt :( Vet inte om det är för tidigt eller kört :(
  • vinter2019

Hur gör ni??

Två kurer med Letrozol och ägglossning har skett, när ska man ha samlag, har haft samlag dagen innan och även nästkommande dag då ägglossning sker, spelar tiden på dygnet roll ? Dåligt tålamod

• Clemmentina
    Anonym (Li) skrev 2020-01-11 13:11:42 följande:

Jag kunde inte hålla mig o testade idag cd 7-8 o det var tyvärr negativt :( Vet inte om det är för tidigt eller kört :(

Åh vad tråkigt! Tror dock att det är väldigt ovanligt att plussa så tidigt. Testa igen om några dagar!

Jag har mensvärk idag så ställer in mig på att den kommer snart. Köpte dock ett test nu så jag kan ta det imorgon om jag vill.
  • Anonym (Li)
    vinter2019 skrev 2020-01-11 13:39:13 följande:

Hur gör ni??

Två kurer med Letrozol och ägglossning har skett, när ska man ha samlag, har haft samlag dagen innan och även nästkommande dag då ägglossning sker, spelar tiden på dygnet roll ? Dåligt tålamod

Jag tycker det borde räcka en dag innan har min läkare sagt är jättebra då hinner spermierna simma upp o vänta på ägget :) lycka till vilken dag e du på?
  • Anonym (Li)
    Clemmentina skrev 2020-01-11 15:31:43 följande:

Åh vad tråkigt! Tror dock att det är väldigt ovanligt att plussa så tidigt. Testa igen om några dagar!

Jag har mensvärk idag så ställer in mig på att den kommer snart. Köpte dock ett test nu så jag kan ta det imorgon om jag vill.

Jag hoppas verkligen att det är för tidigt :(. Mensvärk kan oxå vara tecken på graviditet vad jag vet får mnga det mär de blir gravida. Håller tummarna för oss båda :)
Svar på tråden Letrozol - följas åt?