• emphz

Letrozol - följas åt?

Hej.

Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

• Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • Lillamiia
    Anonym (Silverisolde) skrev 2020-02-15 00:53:34 följande:

Hej! Vad tråkigt att ni har det lika illa . Då har vi försökt lika länge (skrev ?snart? två år) och det är förjävligt! Kan inte föreställa mig hur det är för er som inte har glädjen av ett första barn redan, som vi har. Jag är på dag tre med letrozole nu, har sån huvudvärk! Åh, ja, vi får hoppas tillsammans! Hoppas mensen kommer nu då för dig, vet du redan att du inte är gravid denna cykeln då antar jag?

Jaa! De e jobbigt ju. lika jobbigt som att inte få ett barn till förstår jag. De är ju samma känslor liksom hur går de för dig? Du borde ha haft ÄL nu? Jag är på dag 14 idag. Börjar närma mig ÄL snart.
  • Anonym (Förväntansfull)

Ny här i tråden!

Är precis fyllda 30 år och tog ut min hormonspiral oktober 2018 det har nu alltså gått snart gått 17 månader.

Började med utredning i november 2019 och fick konstaterat att jag har PCOS. Har efter uttaget av spiralen haft en varierad cykel på 28-75 dagar.. 

Har nu gått på två kurer med Provera och Letrozole, men vid föregående ultraljud så upptäckte man en stor fin äggblåsa och en till som inte va långt ifrån den, gyn sa till mig då att om jag inte skulle få ett positivt ägglossningstest senast imorgon så skulle jag ta en otrivelle spruta. Tog sprutan och så sa hon att jag skulle vänta 14 dagar innan jag tog grav.test och idag är den dagen här, jag vågar inte ta testet. Är så rädd för att få det negativa testet som känns som en käftsmäll varje gång :( 

Men är väldigt glad att jag hittade denna tråd då det känns som vi är många som är i samma sits. Man känner sig så ensam då man ofta får höra om dem som blir gravida väldigt snabbt!

• Mikkans
    Anonym (Förväntansfull) skrev 2020-03-05 16:14:55 följande:

Ny här i tråden!

Är precis fyllda 30 år och tog ut min hormonspiral oktober 2018 det har nu alltså gått snart gått 17 månader.

Började med utredning i november 2019 och fick konstaterat att jag har PCOS. Har efter uttaget av spiralen haft en varierad cykel på 28-75 dagar.. 

Har nu gått på två kurer med Provera och Letrozole, men vid föregående ultraljud så upptäckte man en stor fin äggblåsa och en till som inte va långt ifrån den, gyn sa till mig då att om jag inte skulle få ett positivt ägglossningstest senast imorgon så skulle jag ta en otrivelle spruta. Tog sprutan och så sa hon att jag skulle vänta 14 dagar innan jag tog grav.test och idag är den dagen här, jag vågar inte ta testet. Är så rädd för att få det negativa testet som känns som en käftsmäll varje gång :( 

Men är väldigt glad att jag hittade denna tråd då det känns som vi är många som är i samma sits. Man känner sig så ensam då man ofta får höra om dem som blir gravida väldigt snabbt!

Lycks till. Även om testet inte visar på graviditet så kommer fler chanser :)

Tyvärr blev det negativt som misstänkt :(

• Mikkans
    Anonym (Förväntansfull) skrev 2020-03-08 21:07:04 följande:

Tyvärr blev det negativt som misstänkt :(

Ush så tråkigt :( Men ny är en ny månad på gång!

Absolut! Hur går det för er andra? :)

• Mikkans
    Anonym (Förväntansfull) skrev 2020-03-09 14:21:51 följande:

Absolut! Hur går det för er andra? :)

Väntar på provera blödning så jag kan komma igång med letrozole snart!
  • Mn91

Inne på tredje försöket med letrozole, blir det inget plus denna gången så var planen att sambon ska lämna prov och se om det är lönt att köra en period till med tabletterna. Blir det inget resultat nu så blir det ändå lång väntan då läkaren ej vill ta in oss under denna virus tiden som är just nu :( frustrationen är total :(

Svar på tråden Letrozol - följas åt?