• emphz

Letrozol - följas åt?

Hej.

Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

• Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • Anonym (Anonym JJ)
    Ronjas88 skrev 2019-04-12 19:36:44 följande:

Jag är på cykeldag 44 idag. Första letrozolkuren. Inget plus och ingen mens. Så less på att vänta. Molande värk och dragningar i äggstockarna nästan konstant sedan en vecka efter beräknad Äl. Viss förhoppning om att jag bara är låghormonare men mensen kommer väl snart. Någon mer som varit med om att cykeln har blivit LÄNGRE av letrozol?

När jag var hos gyn senast så sa hon att cykeln kan bli längre när man äter Letrozol. Vågar inte lova att det är så men hon nämnde nämligen det.

Tror det är så himla olika från person till person, men som jag skrev längre upp på sidan så trodde gyn även att jag skulle ha ÄL på lördag/söndag men den kom på torsdag efter, så ingenting är väl egentligen ?konstigt? om man säger
  • Ronjas88
    oshark skrev 2019-04-12 21:44:35 följande:

Var du hos gyn för att se om ÄL varit på g? Jag tycker du ska ringa och be och få komma in och se hur det står till.

Mmm, dag 13 hade jag en på 17 och en på 12. Han lät så säker på sin sak att jag skulle ha Äl om 2-3 dgr så hade inte en tanke på att testa med stickor. Tänkte vänta tills måndag och se om mensen kommer annars så ringer jag då. Liten rädsla för utomhavandeskap ligger ju och gnager tyvärr fastän risken är typ minimal.
  • emphz

Återigen nervös. Imorgon är det vul igen efter att ha tagit gonal f över helgen. Snälla låt det ha hänt nåt.

Hur går det för er andra?

• Anonym (Anonym JJ)
    emphz skrev 2019-04-14 10:30:52 följande:

Återigen nervös. Imorgon är det vul igen efter att ha tagit gonal f över helgen. Snälla låt det ha hänt nåt.

Hur går det för er andra?

Håller verkligen tummarna för dig!! Hör gärna av dig hur det går.

Själv har vi lyckats ?sexa? en hel del den senaste tiden.

ÄL testet har visat på LH höjning så nu HOPPAS jag att det går vägen!!
  • Pumpan90

Imorse fick jag ett positivt graviditetstest :O

Efter en kur letrozol och otrivelle :)

• oshark

Jag har plussat! ÄL+12 första Leteozolkuren. Herregud jag kan knappt förstå det !!!

• Pumpan90
    oshark skrev 2019-04-14 12:20:28 följande:

Jag har plussat! ÄL+12 första Leteozolkuren. Herregud jag kan knappt förstå det !!!

Grattis! När är det bf för dig?
  • oshark
    Pumpan90 skrev 2019-04-14 12:40:43 följande:

Grattis! När är det bf för dig?

24 dec!! :-O Du?
  • Pumpan90
    oshark skrev 2019-04-14 13:38:53 följande:

24 dec!! :-O Du?

17 december, då jag själv fyller år :P

Kommer dock försöka få tidigare igångsättning då sonen var väldigt stor när han kom 5 dagar för bf
  • emphz

Kommer absolut uppdatera imorgon anonym! :)

Åhhh stort stort grattis!!

Jag plussade 14 april för 2 år sen med dottern, var beräknad 25 dec men hon kom 9 dec. Hon blev till på första letrozol kuren, så förstår exakt era känslor. Sååå glad för eran skull!!

Svar på tråden Letrozol - följas åt?