• Anonym (Li)

Letrozol - följas åt?

oshark skrev 2019-12-07 17:49:48 följande:

Blåsorna brukar spricka och släppa ägget när de är över 20 mm. Och de växer i genomsnitt 2 mm per dag tror jag. Så kan vara, om du precis testat i början av din LH-stegring, eftersom man oftast får ÄL inom 24-48h från positivt test.

Ok det kan mycket väl stämma, jag testade idag igen o fick smilisen igen. Så jag hoppas på att äl ska ske nu.
  • Anonym (Li)
    miccckis skrev 2019-12-08 17:42:54 följande:

Hej! Jag hoppar in i tråden Jag avslutade min första kur med letrozol i torsdags. Har vul på fredag. Har en "mild pco". Läkaren säger att det inte ska ha någon betydelse då jag har förmodad egen öl enligt test och blodprov, men att det inte är fel att prova med hormoner.

Hoppas att det här ska hjälpa oss. Vi har försökt i två år. Blivit gravid en gång som slutade i missfall i vecka 8.

Välkommen :) beklagar ditt missfall, jag har oxå egen äl men min läkare sa att letr kan hjälpa på vägen.
  • Anonym (Li)
    oshark skrev 2019-12-09 10:23:12 följande:

Håller tummarna!

Tack :)
  • Anonym (Li)
    minnie768 skrev 2019-12-10 08:55:39 följande:

Nu har jag varit på VUL och äggledarundersökning. Vet inte om magen reagerar på värktabletterna jag tog innan, antibiotikatabletterna jag fick på mottagningen, eller på undersökningen men jösses så illamående jag är  nu.. hua!

Men VUL gick bra, slemhinnan var fin och har en äggblåsa på vänster sida som är 18 mm och en på 14 mm på höger. Äl förmodas komma inom några dagar vilket stämmer bra med föregående månad.

Äggledarundersökningen såg också bra ut, bra flöde i ledarna så hon trodde inte det hade varit stopp där. Blandade känslor, på ett sätt hade det vart "skönt" att det var stopp, då hade det funnits en "anledning" att det inte tatt sig..

Fick ingen ovitrelle, hon tyckte inte det var nödvändigt :/ så vi kommer förmodligen inte kunna ligga på äl utan bara innan pga vi åker bort på torsdag.

Ang remissen till ivf så vill läkaren träffa min sambo först vilket jag ändå kan förstå, det blir först i nästa cykel :( Så ytterligare en månad fram pga de har stängt över helgerna...

Då är det bara den eviga väntan kvar...

Hur går det för alla andra??

Jag tänkte lite som dig efter älspolning när allt såg bra ut men till slut kändes det skönt att allt såg bra ut så försök o tänk på det positiva att det inte är något fel. Spermierna lever i några dagar så vem vet det kanske tar sig ändå håller tummarna :)
  • Anonym (Li)
    minnie768 skrev 2019-12-10 15:30:04 följande:

Det är faktiskt helst sant, så länge inte äl blir så sent som lör/sön ska jag försöka att inte oroa mig för mycket. Och det tror jag inte att den blir, den bör bli på tosdag :) Tack! <3

Gör du äl test?
  • Anonym (Li)
    minnie768 skrev 2019-12-11 09:31:38 följande:

Ja det gör jag, var en fin stegring redan igår em, hoppas på ännu bättre nu idag.Nä men eller hur?! Vi får väl se vad vi kan få till, haha. Det håller jag verkligen med om! Hade man vetat i förväg hur allt skulle gå hade man gjort en hel del annorlunda....

Det var ju en av skillnaderna jag kände förra månaden, att jag hade ömma bröst några dagar mellan äl och bim. Då såg jag ju det som ett gott tecken att det kanske var en grav på g.. Nu vet jag ju att det inte var så..

Det förstår jag! Tycker allt känns så mycket lättare när man har en plan, och något att "se fram emot" om du förstår vad jag menar. Nu försöker vi fokusera på denna cykeln, sen att få iväg ivf-remissen sen kommer det nog inte hända så mycket mer förutom letron och nya cykler eftersom letron fungerar bra på mig.. Vi kommer ju inte komma in för inskrivningssamtal för ivf förrän efter sommaren.

Ohh spännande hoppas ägget släpper nu innan ni åker iväg, så är det bara att vänta på bim.
  • Anonym (Li)

Hur går det för alla här på tråden? Vilken dag är ni på? Jag själv är på cd 20 enligt ältesterna så borde jag ha haft äl söndag kväll eller måndag morgon. Tyvärr så har jag blivit sjuk oxå o ligger med feber så jag hoppas att detta inte ska påverka det hela negativt :(.

• Anonym (Li)
    emphz skrev 2019-12-11 12:41:32 följande:

Sägs ju att det är positivt att vara sjuk kring äl. Jag var magsjuk när jag hade ägglossning, vi valde köra på ändå pga letrozol och gonal f behandling, inte så man bara vill avbryta. Är i v36 nu hehe :)

Ohh va roligt att höra att Ni lyckades grattis när e du beräknad? :)
  • Anonym (Li)
    minnie768 skrev 2019-12-11 13:07:56 följande:

Jag har också hört att det ska vara positivt att vara sjuk i samband med äl :) Då fokuserar kroppen mer på att försöka motarbeta sjukdomen i stället för att stöta bort det förhoppningsvis befruktade ägget. :)

Jag inväntar äl vilket dag som helst. VUL igår visade en fin blåsa på 18mm på höger och 14mm på vänster.Ja det hoppas jag också! :).

Där ser man jag trodde att det var tvärtom att det skulle påverka befruktning mm. Tack för att ni ger mig hopp så skönt att kunna bolla med er här :) jag hade oxå två blåsor men vi körde på ändå. Nu inväntar jag Bim. Håller tummarna för oss vem vet turen e kanske på vår sida denna cykel :)
  • Anonym (Li)
    minnie768 skrev 2019-12-11 15:00:10 följande:

Det trodde jag också tidigare, men fick höra det i någon podd eller något så då var jag tvungen att läsa på lite mer :P haha. Min läkare trodde att endast ett av äggen skulle släppa så hon var inte ett dugg "orolig" att båda kunde släppa och bli befruktade. Man ska aldrig släppa taget om hoppet ;) haha.

Aha men då så min läkare var tvärtom hon va lite osäker på om båda kunde släppas då båda var nästan lika stora men hon sa att vi fick avgöra däremot sa hon att vi hoppas över ovitrelle. Nej sant man ska egentligen inte och jag försöker att inte tappa hoppet :)
Svar på tråden Letrozol - följas åt?