• Anonym (Li)

Letrozol - följas åt?

emphz skrev 2019-12-20 17:17:51 följande:

Jag startade denna tråd för lite drygt 10 månader sen, då hade vi försökt skaffa syskon i 8 månader med hjälp av letrozol. Till slut kom plusset.

Igår den 19/12 föddes äntligen lillasyster.

Ge inte upp, jag fortsätter heja på er.

Ohh grattis :) :) Tack för att du delar med dig och ger oss hoppet.
  • Anonym (Li)
    Nilee84 skrev 2019-12-22 06:46:43 följande:

Helt sjukt, tog ett tidigt test i måndags, BIM-2 och det var negativt så har ju funderat på varför jag varken får mens eller är gravid. Tog ett test nu och positivt??? Ägget har alltså lyckats fästa även fast jag nyligen fått reda på att förutom PCO har jag efter första grav ärrbildning/endo i livmodern. Hoppas nu att det håller hela vägen!! Lycka till all ni andra!! Och ta inte tidiga tester, hehe!

Stoooort grattis blir så glad för din skull ;)
  • Anonym (Li)

Hej! Jag har varit lite off från tråden pga jobb men oxå för att jag fick min mens vääldigt tidigt denna cykel fick spottningar redan 9-10 dagar efter äl och har fortfarande inte fått en riktig blödning för att påbörja letrozole e på cd 4 liksom tror ni jag kan äta 5-9 istället trots ingen riktig mens blödning som jag annars brukar ha?

• Anonym (Li)
    Mn91 skrev 2019-12-19 21:04:48 följande:

Känner att jag måste få skriva av mig lite.. skulle börjat med min första kur med letrozole denna månaden. Just nu känns det väldigt hopplöst. Mensen är 4 dagar sen men gravtesten visar negativt så det verkar helt enkelt som att mensen bestämt sig för att hoppa över denna månaden bara för att man skulle börja behandlingen nu.. känner mig så less på allt just nu :( :(

Jag förstår din känsla har du regelbunden mens så borde den dyka upp snart annars kan man starta blödning med provera tror jag om du långa cyklar mm.
  • Anonym (Li)
    boandersson skrev 2019-12-19 14:46:33 följande:

Bilden försvann på vägen

Jag ser om detta dök upp direkt så vågar jag mig på grattis :) har du tagit fler tester?
  • Anonym (Li)
    S9191 skrev 2019-12-23 15:12:40 följande:

Hej!

Var precis på VUL och de såg en äggblåsa som var typ 21,5 mm (tror jag) så fick otrivelle som jag ska ta idag. Erfarenheter? Hur snabbt släpper ägget?

Hej! Ca 24-28 timmar men min läkare sa att man ska helst ha sex samma dag och dagen efter
  • Anonym (Li)
    AnnaLinnea87 skrev 2019-12-25 20:14:47 följande:

På julafton tog jag ett tidigt test och fick vårt plus. Finaste julklappen ??????????. Efter 2,5år av försök och två missfall i bagaget så tog det sig på 4:e försöket med letrozol (3:e med dubbeldos). Nu hoppas vi bara att vi får behålla det. Vi hade redan inbokat vul den 27/1 så då ska vi se om allt ser bra ut. Vet att det var en del andra som hade bim runt den 24:e. Hoppas ni också fick era plus ????

Stooort grattis helt klart bästa julklappen man kan få håller tummarna att allt ska gå som det ska :) <3
  • Anonym (Li)

Hur ligger ni andra till? Min tredje kur ni tog sista tabletten idag ska försöka o inte tänka på set så mycket det är trots allt nypr och massa ledigheter så det är bara att vila o slappna av :)

• Anonym (Li)
    bonzo skrev 2019-12-28 09:28:33 följande:

Precis haft ägglossning efter fjärde kuren.. så nu är det bara att vänta. Jag har ätit två enkelkurer och två dubbelkurer :)

Ohh va roligt Håller alla tummar och tår för dig hoppas det tar sig denna gång :) <3
  • Anonym (Li)
    okheei skrev 2019-12-30 09:03:24 följande:

Här blev det inget pluss, mensen kom på julafton tyvärr. Tog sista tabletten av letrozol idag enkeldos 3 kuren. :) nu är de den eviga väntan på ägglossning. Funderar på om jag ska köra en månad utan tester och se om de hjälper och inte stressa så över när man måste mysa till det utan bara köra på när lusten finns :)

Åhh va trist men det bara gå vidare och börja om. Jag kan inte låta bli o inte testa eftersom jag ska testa lutinus (progestron vaggisar) denna cykel och hoppas på att det ska hjälpa. Men känner du att du blir stressad Så skulle jag låta bli och bara köra när lusten kommer som du säger håller tummarna för oss, när brukar du få äl med letr?
Svar på tråden Letrozol - följas åt?