• Anonym (Li)

Letrozol - följas åt?

Jag känner att jag behöver prata av mig. Hur gör ni för att få dagarna gå medan ni väntar äl eller inväntar att gravtesta. Det känns som om jag tänker på det hela tiden och kan inte släppa det. Det känns väldigt tungt speciellt när man hör andra runt om kring som lyckas fr första försöket eller blir spontan gravida o gör abort och här sitter man o skulle göra vad som hest för att få det efterlängtade plusset o barn. Ibland undrar jag oxå om jag nånsin kommer att få barn efter alla dessa misslyckade försöken. Jag vet att man inte borde tänka så och att man ska försöka tänka positivt men det är vääldigt jobbigt.

• Anonym (Li)

[quote=80131267][quote-nick]Anonym (Sara11) skrev 2019-12-30 20:08:56 följande:[/quote-nick]

De är tufft men har du fina vänner runt omkring dig och intressen som kan få dagarna att gå? Tycker också de är såå jobbigt, nu när jag försöker bli gravid har många blivit och hunnit få barn också. De är tufft speciellt när man umgås med dom och blir påmind, uförrgår hade vi vänner här som var gravida och så fort jag gick ut rummet prata dom om det och när jag kom bytte de samtalsämne. Blev så obekvämt. Så jag försöker umgås med vänner som inte har barn.

Så vad jag vill säga är väl att jag förstår. Vi har försökt snart 2 år (i april,..) det är tufft. Omringa dig med fina människor som vill ditt bästa är mitt råd!

[/quote

Vi har inte berättat för någon att vi försöker inte ens familj för jag orkar inte med massa frågor och vill inte att det ska bli dålig stämning eller att de ska tycka synd om oss mm spec att flera i släkt/familj är gravida och en fått barn nyligen. Jag har försökt göra annat fått precis ett nytt jobb som jag ser framemot och pluggar på halvtid (distans) för att fylla tomheten men trots det så känner jag tomheten och längtan hela tiden.

• Anonym (Li)
    AnnaLinnea87 skrev 2020-01-02 10:07:39 följande:

Förstår så väl din känsla. Jag har valt att vara väldigt öppen mot vänner och bekanta med att vi försöker få barn och även våra missfall. Man slipper många klumpiga kommentarer på det sättet. Har även varit öppen med att jag inte känner missunnsamhet för att andra blir gravida och får barn utan vill hellre vara en del av deras graviditet och att de inte slutar prata med mig om funderingar, krämpor och allt som ska fixas inför det lilla livet för att slippa känna mig utanför och att folk pratar så snart jag lämnat rummet.

Har varit och pratat med ett medium efter vårt andra missfall då det var en tung period. Vilken tro man än har så sa hon en sån fin sak och hennes tankesätt har verkligen hjälp mig. Hon sa att missfallet var enbart ett resultat över att den själen som skulle komma till oss inte var redo att gå vidare och komma till oss än. Att stressa och tänka för mycket på varför vi inte blir gravida kommer inte hjälpa oss att få barnet snabbare utan barnet kommer när hen är redo. Hoppas det kan hjälpa dig och finna någon tröst på något sätt.  

Tack för dina fina ord jag försöker oxå tänka ibland att det kanske inte är dags det är inte menat just brukar hjälpa för stunden men sen går man över till sorg igen. Men jag har lovat mig själv att nu i år så ska jag ta det som kommer o inte tänka negativt och nu har jag även plan vi kör letrozole till sommaren tar det inte sig så går vi över till ivf. Så det känns mkt bättre att vi har planerat det lite bättre.
  • Anonym (Li)
    minnie768 skrev 2020-01-02 13:19:17 följande:

Tyvärr inget plus för oss heller, mensen kom med besked tre dagar innan 30-års dagen :'( tungt! Vi har haft långa samtal hemma senaste dagarna på hur vi ska göra för jag känner att jag inte orkar mer. Just nu önskar jag att jag inte ville ha egna barn, för att slippa all stress och alla tårar. Men vi beslutade i alla fall att fortsätta en kur till, sen ska sambon med till kliniken så ska vi ta ett samtal med vår nya läkare så får vi se vad som händer. Två av våra närmaste vänner (2 par) påbörjar ivf nu i januari, ett par andra kompisar fick en dotter igår så det är svårt att tänka på annat också..

Sorry för dystert inlägg.. Med andra ord är jag på cd 6 idag, har inte kunnat boka tid för ny VUL för kliniken är stängd tills på tisdag :/ Hoppas bara att de har tider kvar med så kort varsel då..

Hir har det gått för er andra som inte skrivit längre upp?

Ohh va trist förstår dig. Va bra att ni har planerat vad ni ska göra härnäst det brukar hjälpa vem vet turen är kanske på vår sida i år håller tummarna <3
  • Anonym (Li)
    okheei skrev 2020-01-02 20:09:06 följande:

ja asså det är skitsvårt att låta bli, senaste månaden fick jag fast smily på dag 16 i deceber, i november på dag 15, så lite olika, brukar ha ca 31 dagar i cykeln :) Själv?

För mig har det varit cd 16 o 17 får smile 2 dagar antar att jag har sen äl men kort cykel 27-28 dagar när jag tar letrozole annars 30-31. Vi Har sagt att vi kör som vi vill lite denna cykel då sambon inte vill stressa eftersom han har gjort det senaste tiden men nu när vi e lediga har vi sagt att vi ska njuta av det o inte köra bara för att vi måste. Men jag kunde inte låta bli o testade cd15 idag o ingen gladgubbe kommer nog testa imon oxå ska inte berätta för sambon så han slipper stressa :)
  • Anonym (Li)
    okheei skrev 2020-01-02 20:09:06 följande:

ja asså det är skitsvårt att låta bli, senaste månaden fick jag fast smily på dag 16 i deceber, i november på dag 15, så lite olika, brukar ha ca 31 dagar i cykeln :) Själv?

För mig har det varit cd 16 o 17 får smile 2 dagar antar att jag har sen äl men kort cykel 27-28 dagar när jag tar letrozole annars 30-31. Vi Har sagt att vi kör som vi vill lite denna cykel då sambon inte vill stressa eftersom han har gjort det senaste tiden men nu när vi e lediga har vi sagt att vi ska njuta av det o inte köra bara för att vi måste. Men jag kunde inte låta bli o testade cd15 idag o ingen gladgubbe kommer nog testa imon oxå ska inte berätta för sambon så han slipper stressa :)
  • Anonym (Li)
    minnie768 skrev 2020-01-03 08:58:55 följande:

Jag brukar lugna mig om man har en "plan", men just nu känns allt bara skit :P Men å andra sidan har det inte gått så långt i denna cykeln ännu så det blir säkert bättre ju närmare äl man kommer. Tack <3 Hoppas verkligen att det är vår tid snart!Jaa men det var inte vår tur nu heller :( :(

Det är super svårt!! Jag blir speciellt stressad över att kompisarna ska påbörja ivf nu, har fått alla sprutor utskrivna och att de drar igång vid nästa mens. Det känns som att vi är sååå långt efter :( Men men.. hoppas att vi kanske kan vara ett av de paren som behöver några kurer letro innan plusset...... Tack så mycket <3 

Du bör väl närma dig bim?? Eller vart i cykeln är du nu?

Förstår dig det är inte lätt jag var väldigt nere när mensen kom sist men jag har försökt o övertala mig själv att inte tänka på det hela tiden utan sätta fokus på annat oxå som faktist går bra här i livet MEN det är svårt. Jag hoppas verkligen att det är vår tur snart vem vet vad det nya året har att ge <>
  • Anonym (Li)
    okheei skrev 2020-01-03 14:51:42 följande:

Jag stressar inte upp min sambo heller, det är ingen idee :)

Kunde inte låta bli o testa, men det var tom ring på dag 12.. så vi får sehur jag gör framöver :)

Jag brukar testa fr cd14 för har aldrig haft äl tidigare för annars blir det fler tester o det kostar en del. Det blev gladgubbe idag cd 16 precis som förra gången så nu hoppas jag på att vi kan få till lite mys :) håller tummarna för oss <3
  • Anonym (Li)
    okheei skrev 2020-01-04 12:08:04 följande:

Lycka till :) jag är på dag 12 idag i cykeln :)

Tack det samma <3
  • Anonym (Li)
    okheei skrev 2020-01-04 21:26:16 följande:

Kunde inte låta bli o testa idag, fick iaf en blinkande smily :D

Ohh va roligt :) nu får ni mysa ordentlig <3 lyckq till. Vi fick till det varannan dag nu runt äl hoppas det räcker, nu är den lååånga väntan kvar :)
Svar på tråden Letrozol - följas åt?