• Anonym (Li)

Letrozol - följas åt?

minnie768 skrev 2019-12-11 15:50:21 följande:

Jag har inte ens blivit erbjuden ovitrelle, och fick nej när jag frågade. Får väl se nästa cykel om det inte tar sig om det bara är ett som är så pass stort om jag kan få det då.. I den här delen av cykeln är det lättare tycker jag, det är värre när mensen kommer och tiden fram till äl.

Om man har kunnat se att äl faktist sker så tycker jag inte att det är nödvändigt men självklart är det säkrare för då vet man att ägget faktist släpper. Jag tycker att du ska stå på dig nästa gång så att du iallafall får testa, men nu hoppas vi på att det inte ska bli en nästa gång :) ja det är helt klart värst när mensen kommer. Men nu håller vi tummarna att mensen inte dyker upp på 9 månader :)
  • Anonym (Li)
    okheei skrev 2019-12-11 19:02:36 följande:

vad kommer det sig att inte alla får den sprutan som har problem med ägglossningen? För bara för att man får en positivt äl-test så behöver det ju inte automatiskt betyda att det faktiskt släpper. 

Förväntar mig inte att du ska ha svaren på dessa frågor, jag mest började fundera :) 

Det undrar jag med ibland när jag har läst på olika trådar det borde vara en självklarhet att få ovitrelle vid utebliven äl. Men jag vet inte vrf det är så olika beroende på var man går.
  • Anonym (Li)
    emphz skrev 2019-12-11 16:20:50 följande:

Tack. 10/1 men snittas den 2/1, så tre veckor kvar bara :)

Va rolllliigt det är ju snart grattis igen :) <3
  • Anonym (Li)
    okheei skrev 2019-12-11 12:52:03 följande:

Hej, jag är på dag 21 i cykeln, fick glad gubbe i Fredags den 6 December på dag 16 i cykeln, så det blir väl äl+5? Har BIM 22 December, så det är denna eviga väntan just nu :)

Va häftigt att vi ligger så lika i cykeln. Jag fick glad gubbe en dag efter dig, lördag 7/12 har oxå BIM 22 enligt appen dock cd 20 för min del. Den eviga väntan är sååå jobbig, man vill liksom spola fram tiden, kommer du börja testa tidigt?
  • Anonym (Li)
    okheei skrev 2019-12-12 10:43:27 följande:

åh vad spännande, jag har en kompis som fick glad gubbe samma dag som mig och har BIM den 22a, sjukt att vi är så lika alla :D 

Asså jag är test narkoman. jag kan inte låta bli, det kliar i hela kroppen.. så JA, jag kommer testa innan BIM! Själv då? kommer du vänta? :) 

Nemen där ser man så häftigt :) testade du nåt efter glad gubbe för jag testade även på söndag och hade fortfarande glad gubbe sen på måndag så var den borta så jag tror att jag fick äl nångång mellan söndag kväll o måndag morgon så tänkte hålla från att testa iallafall till nästa tisdag :) Varje månad brukar jag säga att jag ska hålla mig men det slutar med att jag testar tidigt ändå :)
  • Anonym (Li)
    okheei skrev 2019-12-12 10:44:10 följande:

Ja men precis, borde ju vara en självklarhet för oss alla som har svårt med egen ägglossning :) 

Ja men precis väldigt konstigt.
  • Anonym (Li)
    okheei skrev 2019-12-12 13:26:31 följande:

jag hade glad gubbe fredag, lördag och söndag :o.. men de billiga äl-testerna var super duper starkt på lördag, så jag tror inte söndagen stämde... Vi myste till de både fredag, lördag & natten mot Måndag iaf :) 

Jag tänkte försöka hålla mig till Onsdag iaf.. :) ifall de tagit sig så är det ju iaf v3+3 eller nåt? :D

Ok jag bytte till digatal äl test för jag tyckte de billigare var svåra att tyda för det kändes som om jag hade stegring i flera dagar, va bra att ni kunde få till det under några dagar :) vi myste lör o söndag så hoppas att det ska räcka :) Jag försöker räkna ca 7-9 dagar efter äl o börja testa då. Håller tummar o tår för oss nu vore världen bästa julklapp om man plussade nu :)
  • Anonym (Li)
    Nilee84 skrev 2019-12-13 14:43:43 följande:

Såg diskussionen kring Ovitrelle, min gyn ville inte ge det för än han sett att jag inte fick ÄL, han nämnde risk för överstimulering och att det kan slita (?) på slemhinnan. Nu har jag fått svar på progesteron/ÄL-blodprov och det är 41. Får inte tag i läkaren men har googlat mig fram till att mer än 20 betyder ÄL. Stämmer? Någon som vet?

Där ser man vrf många överväger det där med att ge ovitrelle. Det kan mkt väl stämma för annars hade alla fått det.
  • Anonym (Li)

Jag kom att tänka på en sak, hur e det med alkoholintag när man försöker att bli gravid kan man unna sig ett glas vin eller ska man helst hoppa över det? Jag tänker med nu till helgen eftersom jag nu har haft äl o man vet aldrig liksom?

• Anonym (Li)

[quote=80097405][quote-nick]okheei skrev 2019-12-13 19:44:46 följande:[/quote-nick]Jag personligen hade inte tagit nåt, men sen vad som är rätt och fel är väl upp till var och en. :) [/quote

Det här är så svårt man vill liksom kunna ha roligt o man tänker att lite alkohol skadar inte, sen tänker jag ifall detta skulle vara gången jag e gravid och vara dåligt för fostret. :/

Svar på tråden Letrozol - följas åt?