• Nathaliejj

Bf november 2019

Här är tråden för oss som har bf i november! Jag är beräknad 11:e, plussade igår! Välkomna :)

• Svar på tråden Bf november 2019
  • StarkSnow

Hej hoppar in här!

Jag plussade den 11:e Mars ???????? och enligt beräknings appar så ska bebisen komma den 23:e november

Grattis alla!!!

• StarkSnow

[quote=79469142][quote-nick]lilagrodautanben skrev 2019-02-25 20:44:13 följande:[/quote-nick]Nu har jag startat en grupp på fb. Heter bf november 2019 men vet inte om ni hittar den. Jag heter Emelie lantz på fb, gul tröja och lite blond :)[/

Jag ville hänga på FB gruppen men hittar inte den. Om det är rätt Emelie med gul hoodie så har di ett pm.

• Men herregud
    StarkSnow skrev 2019-03-17 23:07:13 följande:

[quote=79469142][quote-nick]lilagrodautanben skrev 2019-02-25 20:44:13 följande:[/quote-nick]Nu har jag startat en grupp på fb. Heter bf november 2019 men vet inte om ni hittar den. Jag heter Emelie lantz på fb, gul tröja och lite blond :)[/

Jag ville hänga på FB gruppen men hittar inte den. Om det är rätt Emelie med gul hoodie så har di ett pm.

Hej Emelie!
    Vi har gjort den hemlig, men skriv ett pm till mig. Du var ju med förut :)
  • Men herregud
    Men herregud skrev 2019-03-17 23:15:04 följande:
    Hej Emelie!
    Vi har gjort den hemlig, men skriv ett pm till mig. Du var ju med förut :)
    Eller vänta, nu såg jag att du citerade :)
    Men skicka ett pm till mig så hjälper jag dig!
  • jankie

Jag vill vara med i fb gruppen. Är dock jätte tidigt graviditeten sjukt rädd för MF då jag har flera i bagaget. Men vill så gärna tro att denna gången är den gången jag får gå den hela vägen ut:)

• Isavanna1

[quote=79511785][quote-nick]Suko12 skrev 2019-03-17 20:47:57 följande:[/quote-nick]"Graviditet: Canesten ska användas med försiktighet under graviditet, speciellt under den första trimestern och endast enligt läkares ordination. Det finns begränsad mängd data från behandling av klotrimazol hos gravida. Djurstudier har dock inte visat på några skadliga effekter för avkomman.

Om du använder Canesten när du är gravid bör du undvika att använda införingshylsan/applikatorn eftersom den kan irritera livmoderhalsen. Under graviditet är därför vaginaltabletter att föredra framför vaginalkräm, eftersom vaginaltabletterna kan föras in med fingrarna utan att använda införingshylsa/applikator." 

Så står det på FASS. Tror absolut inte du kunnat framkalla ett missfall nu, och rosa flytningar behöver absolut inte bero på missfall. Du kan nog vara lugn![/

Jag läste samma text, men jag kan inte minnas att det stod så för några år sen?!

Känner mig iallafall så himla dum. Jag var nervös innan men nu är det ju ännu värre. Hoppas allafall att du har rätt och att allt är okej. Låååångt till fredag är det iallafall.

• Ilseli
    Johalisabeth skrev 2019-03-15 22:54:50 följande:

Heeej!

Åh jag hakar på tråden här! Är i vecka 5 nu :D

Första graviditeten! Plussade igår kväll. Så allt är vääääldigt spännande!!

Har bokat tid hos bm den 25/3 för inskrivningssamtal! :)

Finns det fler förstagångs gravida här? :)

Jag också :D Jag plussade dagen innan dig. 11 dagar efter ÄL :) Hur känner du dig? 
  • Smillis
    Isavanna1 skrev 2019-03-18 08:17:44 följande:

[quote=79511785][quote-nick]Suko12 skrev 2019-03-17 20:47:57 följande:[/quote-nick]"Graviditet: Canesten ska användas med försiktighet under graviditet, speciellt under den första trimestern och endast enligt läkares ordination. Det finns begränsad mängd data från behandling av klotrimazol hos gravida. Djurstudier har dock inte visat på några skadliga effekter för avkomman.

Om du använder Canesten när du är gravid bör du undvika att använda införingshylsan/applikatorn eftersom den kan irritera livmoderhalsen. Under graviditet är därför vaginaltabletter att föredra framför vaginalkräm, eftersom vaginaltabletterna kan föras in med fingrarna utan att använda införingshylsa/applikator." 

Så står det på FASS. Tror absolut inte du kunnat framkalla ett missfall nu, och rosa flytningar behöver absolut inte bero på missfall. Du kan nog vara lugn![/

Jag läste samma text, men jag kan inte minnas att det stod så för några år sen?!

Känner mig iallafall så himla dum. Jag var nervös innan men nu är det ju ännu värre. Hoppas allafall att du har rätt och att allt är okej. Låååångt till fredag är det iallafall.

Vilken ångest men tror inte att du kan framkalla ett missfall så enkelt. Fick svamp förra grav och då läste jag att Canesten mm helst ska undvikas för att slemhinnorna blir tunnare och kan börja blöda så förhoppningsvis är det vad som hänt dig.

Jag har ätit Grekisk yoghurt varje dag sen jag blev gravid den här gången och vägrat vanligt sex då problemen började efter det sist jag fick problem. Hittills har det funkat.

Läste online att man kan tvätta sig med olja typ mandel eller olivolja, sova naken samt ta bort precis allt socker i dieten då det föder svampen. Äta surkål ska vara bra men hur kul är det liksom... Nån rekommenderade lactal balance men vet inte om man kan använda det nör man är gravid?
  • Isavanna1

Ska köpa intimolja att ha när jag duschar iallafall. Tyvärr kan jag inte äta mjölkprodukter så yoghurten går bort för mig. Hoppas det bara var känsliga slemhinnor, men det som jag känner obehag för är att jag har sån grym mensvärk, men det kan ju vara helt normalt det också så jag håller tummarna och hoppas på det bästa.

• Smillis
    Isavanna1 skrev 2019-03-18 11:25:48 följande:

Ska köpa intimolja att ha när jag duschar iallafall. Tyvärr kan jag inte äta mjölkprodukter så yoghurten går bort för mig. Hoppas det bara var känsliga slemhinnor, men det som jag känner obehag för är att jag har sån grym mensvärk, men det kan ju vara helt normalt det också så jag håller tummarna och hoppas på det bästa.

Jag skulle nog välja något helt naturligt än intimoljorna man köper, fast vet inte vad dom innehåller iof så inte säker Obestämd 
Svar på tråden Bf november 2019