Bf november 2019
Här är tråden för oss som har bf i november! Jag är beräknad 11:e, plussade igår! Välkomna :)
Här är tråden för oss som har bf i november! Jag är beräknad 11:e, plussade igår! Välkomna :)
Det kan det absolut ha gjort. När det är så tidigt så är det ju väldigt långa halter av hcg och då krävs det inte mycket för att det ska bli skillnad :) Jag skulle försöka vänta ett par dagar och ta ett nytt test då :)
Förstod det, många som har problem med att det bara blir frågetecken av allt :) Håller tummarna för dig, du får uppdatera oss sedan :)
Var precis på mitt första VUL hos en jävla kärring helt ärligt. Körde enkelväg 150km. Hon stoppade in pinnen och vevade runt i två sekunder och sa ?nä jag ser inget tyvärr? och precis när hon skulle ta ut den så säger hon ?eller jo här ser jag en gulesäck men det är det enda? sen drar hon ut pinnen och ber mig klä på mig. Jag var så jävla chockad. Hur lyckas man kolla och mäta på så kort tid? Fick inte se, fick inte veta ett skit. Enligt mina beräkningar borde jag vara i vecka 6+0 idag och då brukar man inte alltid se ett hjärta men hon försökte inte ens?? Sen säger hon ?bokar in dig på ett ultraljud om 3v, men so far so good? WHAT??? TRE VECKOR Å VADÅ SO FAR SO GOOD???? Usch.
Var precis på mitt första VUL hos en jävla kärring helt ärligt. Körde enkelväg 150km. Hon stoppade in pinnen och vevade runt i två sekunder och sa ?nä jag ser inget tyvärr? och precis när hon skulle ta ut den så säger hon ?eller jo här ser jag en gulesäck men det är det enda? sen drar hon ut pinnen och ber mig klä på mig. Jag var så jävla chockad. Hur lyckas man kolla och mäta på så kort tid? Fick inte se, fick inte veta ett skit. Enligt mina beräkningar borde jag vara i vecka 6+0 idag och då brukar man inte alltid se ett hjärta men hon försökte inte ens?? Sen säger hon ?bokar in dig på ett ultraljud om 3v, men so far so good? WHAT??? TRE VECKOR Å VADÅ SO FAR SO GOOD???? Usch.
Men herregud vilket dåligt bemötande. Jag förstår ju att det där är vardag för dom när dom gör det där dag ut och dag in, men dom borde ju verkligen förstå att det är en stor grej för oss och avsett så är det ju aldrig okej att vara så kort, otrevlig och nonchalant. Klart att det kan vara svårt att se så tidigt men då rycker man inte bara på axlarna och säger hejdå. =/
Hoppas att det känns okej såhär efteråt ändå.
Justja, visst fanns det en fb-grupp? Vem ska man höra av sig till? Var lite osäker på om jag skulle våga gå med så tidigt, men insåg att risken för missfall inte precis ökar om jag går med och det känns smidigare att hänga på FB än FL:)
Jag har haft svaga streck sedan första testdagens, inga graviditetssymto alla, är visserligen bara i 5+5. Mötte Hcg nivån två dagar förra veckan via werlabs och fick då höga värden och en dubblering på 23 timmar. Så allt kan vara helt normalt utan att ge supertydliga streck. Jag har bokat tidigt ultraljud i 7+4 hos en privat gynekolog. Inte gratis men på högkostnadsskyddet i alla fall. Hon är superproffsig, ringer upp direkt och väldigt mån om sina patienter. Kan vara värt några hundra för att slippa oproffsiga och stressiga möten på MVC. Tyvärr finns ingen privat MVC i min region så det bli att masa sig till regionen och mäta magen och svara på 1000 frågor när den dagen kommer.