Pope Joan II skrev 2019-02-26 17:02:57 följande:
Kände du dig nedtryckt av det jag skrev? Allvarligt?
Om ni är två föräldrar och en av er anser att barnet behöver att par skor till så är det ju, i alla fall i mina ögon, ganska nertryckande om den andre hellre tar råd av främlingar än allierar sig med medföräldern. Inte för att jag vet vem av er som tycker att barnet bör få ett par skor, men ändå - hela saken är ju tämligen diskvalificerande.
Det du säger är ju att i ert förhållande så pratar ni igenom saker för att barnen är ert gemensamma intresse (samtidigt som du insinuerar att våra ungar inte är något gemensamt intresse, vilket ju blir roligt i sammanhanget), medan det du gör - startar en tråd om att ni är oense - visar på att det är omgivningen som är förtroendeingivande och rådgivande.
Nåväl. Each to their own. Sort of.
Det här är nästan komiskt! Min partner råkar vara medveten om att jag kollade med mer erfarna föräldrar här när vi själva inte vet. Eftersom ingen av oss vet, är självklart andras åsikter av stort värde.
Oense betyder för övrigt att en tror att det föreligger ett behov, medan en inte tror det. Inte att vi kastar stolar på varandra och vrålar för att få vår vilja fram.
För övrigt känns det otroligt oekonomiskt att lägga en tusenlapp på nya skor som kanske bara används tre veckor i mars. Därav både diskussion och fråga.
Du är otroligt nedlåtande i dina svar. Det är oändligt svårt att inte svara med samma ton.