• Anonym (Ensam)

    Kan jag träffa någon, någonsin?

    Hej! Jag är en kvinna i 30- års åldern. Är ofrivilligt ensam, söker en man att ha seriöst förhållande med. Jag vet inte hur träffa någon och jag vill ha ärliga svar, det är nämligen så att jag är sjukskriven - har försökt jobba men blir sjuk pga stresskänslighet. Normal intelligensnivå osv. Jag kanske kommer jobba i framtiden men just nu gör jag inte det. Tror ni det är därför jag har svårt att träffa någon? Vad bör jag göra för att bli mer attraktiv för en man?

  • Svar på tråden Kan jag träffa någon, någonsin?
  • Anonym (H)
    Kjell2 skrev 2019-03-11 09:19:24 följande:

    Om du läser en del trådar här verkar det finnas en grupp män som rätt desperat letar efter ett förhållande och ett stort mansöverskott. Så det borde inte vara något problem för dig att hitta någon.

    Om du söker på Incel, oskuld, okysst, ensam hittar du en del trådar och kan kanske komma i kontakt med män som söker ett förhållande,.


    Och varför skulle hon vilja vara tillsammans med en loser?
  • Kjell2
    Anonym (H) skrev 2019-03-11 10:10:39 följande:
    Och varför skulle hon vilja vara tillsammans med en loser?
    Bara för att man är oskuld eller okysst behöver man inte vara en loser. Kanske bara kräsen eller blyg.


  • Zizazi
    Anonym (H) skrev 2019-03-11 10:10:39 följande:
    Och varför skulle hon vilja vara tillsammans med en loser?
    Varför dömmer du dessa män men inte TS själv?
  • Anonym (M)
    Zizazi skrev 2019-03-11 10:40:32 följande:

    Varför dömmer du dessa män men inte TS själv?


    Rätt stor skillnad på att ha stresskänslighet eller ångest och dylikt och på att inte kunna attrahera kvinnor.

    Jag har också psykisk ohälsa men skulle aldrig vara med någon mycket tafatt eller någon jag på annat vis fann oattraktiv. Nu finns säkert ett fåtal oslipade diamanter bland de männen. Men att leta där skulle innebära mer jobb än jag är villig att lägga ner. Så hellre singel då.
  • Anonym (Pepp)
    Anonym (Ensam) skrev 2019-03-10 21:30:17 följande:

    Hej! Jag är en kvinna i 30- års åldern. Är ofrivilligt ensam, söker en man att ha seriöst förhållande med. Jag vet inte hur träffa någon och jag vill ha ärliga svar, det är nämligen så att jag är sjukskriven - har försökt jobba men blir sjuk pga stresskänslighet. Normal intelligensnivå osv. Jag kanske kommer jobba i framtiden men just nu gör jag inte det. Tror ni det är därför jag har svårt att träffa någon? Vad bör jag göra för att bli mer attraktiv för en man?


    Jag träffade min man när jag var 35. Jag hade dejtat en massa men såg garanterat mer och mer desperat ut. Till slut gav jag upp och tänkte vara singel resten av livet. Då lärde vi  känna varandra genom ett gemensamt intresse. Eftersom jag bestämt mig för att vara singel resten av livet var jag avslappnad (han hade också bestämt sig för att sluta leta f.ö). Nu har vi varit gifta i 10 år.

    Så mitt råd är egentligen att slappna av. Jag vet att det är lättare sagt än gjort men ändå...
  • Anonym (Pepp)
    Kjell2 skrev 2019-03-11 10:13:39 följande:
    Bara för att man är oskuld eller okysst behöver man inte vara en loser. Kanske bara kräsen eller blyg.
    Nej men de som startar en massa trådar om det och som anklagar kvinnor för deras situation kanske inte är så intressanta för TS.
  • AndreaBD

    Det är klart det finns, om du kan tänka dig en man i liknande situation, dvs. någon som har vissa problem. Har själv en son i liknande situation. 

  • Kjell2
    Anonym (Pepp) skrev 2019-03-11 11:31:38 följande:
    Nej men de som startar en massa trådar om det och som anklagar kvinnor för deras situation kanske inte är så intressanta för TS.
    Så kan det vara men upp till TS att avgöra.


  • Anonym (H)
    Kjell2 skrev 2019-03-11 10:13:39 följande:

    Bara för att man är oskuld eller okysst behöver man inte vara en loser. Kanske bara kräsen eller blyg.


    Oavsett vad, är man runt 30, den ålder jag gissar ts letar kring, borde man ha tagit tag i sig själv för länge sedan.

    Står fast vid att jag tycker man är en loser om en man fortfarande är oskuld i den åldern såvida han inte själv valt att vara det.
  • Anonym (Ensam)

    Tack för alla svar.

    Det är svårt att hitta någon överhuvudtaget, jag har inte några stora nätverk direkt. Har få vänner då jag hoppat av högskola och jobb flera gånger. Känns som de män jag pratat med online inte är på samma våglängd tyvärr.

    Känns som enda sättet att träffa någon vettig är att ha ett vettigt jobb. Jag klarar inte stressiga jobb, så om jag har tur får jag ett deltidsjobb inom vården. Fast vem vill dejta mig även då?

    Det är verkligen jobbigt med psykisk ohälsa...

  • Anzil
    Anonym (Ensam) skrev 2019-03-11 20:33:35 följande:

    Tack för alla svar.

    Det är svårt att hitta någon överhuvudtaget, jag har inte några stora nätverk direkt. Har få vänner då jag hoppat av högskola och jobb flera gånger. Känns som de män jag pratat med online inte är på samma våglängd tyvärr.

    Känns som enda sättet att träffa någon vettig är att ha ett vettigt jobb. Jag klarar inte stressiga jobb, så om jag har tur får jag ett deltidsjobb inom vården. Fast vem vill dejta mig även då?

    Det är verkligen jobbigt med psykisk ohälsa...


    Om du trivs med det jobbet du har nu och tänker byta BARA för att hoppas träffa någon, så tycker jag att du skall låta bli. Du kommer nog bara må ännu sämre då. Speciellt om du inte träffar någon. Då kommer du tycka det var helt onödigt och du kommer antagligen ångra dig att du byte jobb.

    Är det inte bättre att engagera dig i någonting?

    Gör någonting du tycker är roligt, då kommer du träffa någon som bär samma intresse och det kan faktiskt leda till någonting. Börja inte i någonting BARA för att hoppas på att träffa någon. Utan börja i någonting som du har intresse inom, så som sport, konst eller vad som.

    Då har du kanske en man där som bär på samma intresse, ni börjar prata och det kan utvecklas till någonting.

    Du är ''skrämmer'' inte bort någon på grund av din psykisk ohälsa eller vilket jobb du har.

    Vi män bryr oss ganska mycket om hur kvinnan är som person och blir vi intresserade, så blir vi intresserade. Det spelar ingen roll vad för jobb du har, om du har körkort eller inte och om du har psykisk ohälsa eller inte.

    Hoppas det blir bra och uppdatera dig gärna hur det går! :)


  • Anonym (Aldrig en looser)
    Kjell2 skrev 2019-03-11 10:13:39 följande:

    Bara för att man är oskuld eller okysst behöver man inte vara en loser. Kanske bara kräsen eller blyg.


    Man är faktiskt aldrig en looser.
  • Anonym (Aldrig en looser)
    Anonym (Pepp) skrev 2019-03-11 11:31:38 följande:

    Nej men de som startar en massa trådar om det och som anklagar kvinnor för deras situation kanske inte är så intressanta för TS.


    Det kan ju vara det på samma sätt som det kan vara männens fel bakom hennes sitaution.
  • Anonym (Maskrosen)

    Går man runt och tänker på negativa aspekter får man inga killar. Gäller att vara sitt bästa jag. Går du runt och tycker att du inte duger händer inte mycket....

  • Anonym (Aldrig en looser)
    Anonym (Pepp) skrev 2019-03-11 11:31:38 följande:

    Nej men de som startar en massa trådar om det och som anklagar kvinnor för deras situation kanske inte är så intressanta för TS.


    Vem ska man då anklaga annars?

    Om exempelvis kvinnorna går efter ett speciellt utseende så är det ju deras beslut som ligger bakom.

    På samma sätt om killarna gör likadant emot kvinnor.

    Men huvudproblemet kan bero på ens själv, det beror på individen.
  • Anonym (Aldrig en looser)
    Anonym (Aldrig en looser) skrev 2019-03-15 00:59:46 följande:

    Vem ska man då anklaga annars?

    Om exempelvis kvinnorna går efter ett speciellt utseende så är det ju deras beslut som ligger bakom.

    På samma sätt om killarna gör likadant emot kvinnor.

    Men huvudproblemet kan bero på ens själv, det beror på individen.


    Men det är inte smart att anklaga de som man vill träffas.

    Folk gillar inte höra negativa saker om sig själv.
  • Anonym (Vego)
    Anonym (Ensam) skrev 2019-03-11 20:33:35 följande:

    Tack för alla svar.

    Det är svårt att hitta någon överhuvudtaget, jag har inte några stora nätverk direkt. Har få vänner då jag hoppat av högskola och jobb flera gånger. Känns som de män jag pratat med online inte är på samma våglängd tyvärr.

    Känns som enda sättet att träffa någon vettig är att ha ett vettigt jobb. Jag klarar inte stressiga jobb, så om jag har tur får jag ett deltidsjobb inom vården. Fast vem vill dejta mig även då?

    Det är verkligen jobbigt med psykisk ohälsa...


    Kulturellt bryr sig män inte alls lika mycket om en partners arbete som kvinnor gör. Vårdyrken är dessutom det vanligaste jobben i Sverige så män dissar knappast den största kategorin kvinnor. Att sedan jobba deltid inom vården är heller inget ovanligt.

    Jag tror det är mycket lättare att attrahera någon om man har jobb dock. Så jag tror du får det lättare när du väl börjat jobba. Men att du "bara" jobbar deltid inom vården tror jag inte har så stor betydelse.
Svar på tråden Kan jag träffa någon, någonsin?