• Anonym (Ts)
    Thu 14 Mar 2019 19:58
    7753 visningar
    127 svar
    -4
    127
    7753

Regler i förhållande

Jag och min pojkvän har enligt andra en speciell relation, men som vi tycker funkar väldigt bra för oss, vi har ganska strikta regler för varandra. Vi bor isär och i olika städer.

Några regler jag har är att jag inte får åka nånstans utan att berätta för honom vart, när och skicka bilder på Snapchat när jag kör, är framme och ska hem och kommit hem. Jag måste även skicka bild på vad jag har på mig så han kan se att jag respekterar hans önskemål att inte ha på mig tajta eller avslöjande tröjor när jag ska vara ute bland folk.

Jag får inte ha manliga vänner, speciellt eftersom alla killar jag någonsin träffat eller varit vän med vill ligga med mig.

Jag får inte festa, vilket är något jag inte heller känner att jag vill eller behöver.

Hans regler är att

Han måste berätta när han ska iväg nånstans, bilder osv är dock inget krav från min sida.

Han får inte ha kvinnliga vänner.

Han får inte kolla på porr, då jag anser det som otrohet vilket han inte vill ändå.

Han får inte festa, men det vill han inte heller.

Som sagt så funkar detta system väldigt bra för oss och vi är lyckliga, men jag vet att många tycker det är tabu att ha regler. Jag tänker att vi kan inte vara dem enda som har lagt tydliga regler i relationen? Dela gärna med er av era regler.

Och det är onödigt att lägga kommentarer som att vi inte äger varandra osv, för jo, så länge vi är i ett förhållande med varandra så tillhör vi varandra och har rätt att ställa krav på varandra. Skulle någon av oss inte trivas med det hade det varit en annan sak.

• Svar på tråden Regler i förhållande
  • Anonym (M)
    Sat 16 Mar 2019 17:18
    Anonym (Ts) skrev 2019-03-14 19:58:22 följande:

Jag och min pojkvän har enligt andra en speciell relation, men som vi tycker funkar väldigt bra för oss, vi har ganska strikta regler för varandra. Vi bor isär och i olika städer.

Några regler jag har är att jag inte får åka nånstans utan att berätta för honom vart, när och skicka bilder på Snapchat när jag kör, är framme och ska hem och kommit hem. Jag måste även skicka bild på vad jag har på mig så han kan se att jag respekterar hans önskemål att inte ha på mig tajta eller avslöjande tröjor när jag ska vara ute bland folk.

Jag får inte ha manliga vänner, speciellt eftersom alla killar jag någonsin träffat eller varit vän med vill ligga med mig.

Jag får inte festa, vilket är något jag inte heller känner att jag vill eller behöver.

Hans regler är att

Han måste berätta när han ska iväg nånstans, bilder osv är dock inget krav från min sida.

Han får inte ha kvinnliga vänner.

Han får inte kolla på porr, då jag anser det som otrohet vilket han inte vill ändå.

Han får inte festa, men det vill han inte heller.

Som sagt så funkar detta system väldigt bra för oss och vi är lyckliga, men jag vet att många tycker det är tabu att ha regler. Jag tänker att vi kan inte vara dem enda som har lagt tydliga regler i relationen? Dela gärna med er av era regler.

Och det är onödigt att lägga kommentarer som att vi inte äger varandra osv, för jo, så länge vi är i ett förhållande med varandra så tillhör vi varandra och har rätt att ställa krav på varandra. Skulle någon av oss inte trivas med det hade det varit en annan sak.

Låter som bra regler
  • Sat 16 Mar 2019 17:40
    nihka skrev 2019-03-16 17:15:40 följande:
    Du tycker alltså att dina föräldrar gjorde fel som inte tvingade dig att dölja din kropp. Men det passar bra att bo med dessa moraliskt lägre stående människor som inte håller din nuvarande "höga standard", för jag antar att din mamma inte håller på med det här tramset du håller på med utan går ut utan att rapportera till din pappa hur hon är klädd. Du tänker helt fel. Det handlar inte om att "visa upp". Det var kanske där du gick fel och orsaken till att du bara fick sexuell uppmärksamhet - att du just visade upp dig. Så gör personer med svag jagkänsla. Det handlar istället om att bara vara och inte sexualisera allt hela tiden. En person med stark jagkänsla har en positiv självbild som inte hänger på klädseln. Du verkar ha rejäla hang ups om sex och sexualitet. Du behöver inte straffa dig själv för att du knullade runt i 15 till 17-årsåldern. Du kan inte ändra att du gjorde så genom att ta i med prydheten så du spränger dig senare i livet.  Hahahaha! Du ger mig en spoiler - en unge som bor hemma med mamma och pappa.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!

Jag tror också att det är här som ts tänker fel. Kanske har hon påverkats av sin killes tvivelaktiga kvinnosyn. Kanske jämför hon med sig själv när hon var yngre och bekräftelsetörstande. Men jag går inte lättklädd för att "visa upp" mig. Jag går lättklädd för att det är varmt, bekvämt eller snyggt. Jag har sällan minimala kläder, utom på stranden, men inte sjutton sätter jag på mig stora och bylsiga kläder bara för att dölja min kropp. Men ts verkar ha anammat den där förvridna hora/madonna-synen att en kvinnas värde ligger i hennes kropp och sexualitet. "Fina" kvinnor visar inte upp sig för män. "Fina" kvinnor ligger inte runt, osv osv. Tragisk syn.
  • Anonym (M)
    Sat 16 Mar 2019 17:49
    fornminne skrev 2019-03-16 17:40:49 följande:

. "Fina" kvinnor visar inte upp sig för män. "Fina" kvinnor ligger inte runt, osv osv. Tragisk syn.

Fast det är ju sant. Oerhört destruktivt att springa runt och ha sex till höger och vänster.
  • Sat 16 Mar 2019 17:59
    Anonym (M) skrev 2019-03-16 17:49:16 följande:
    Fast det är ju sant. Oerhört destruktivt att springa runt och ha sex till höger och vänster.

Hur många har sex "till höger och vänster"? Kyskhetskramare överdriver ofta liberala människors erfarenheter eller visar ett osunt intressse för andra människors sexliv. Att lära sina ungdomar frihet under ansvar brukar räcka. Som sagt, är de alltför unga ska de inte vara ute och ränna ändå. Men en 15-17-åring är inte för ung för att ha sex eller pojkvän eller flickvän. Och ska inte heller behöva klä sig i tält.
  • Sat 16 Mar 2019 18:07
    Anonym (M) skrev 2019-03-16 17:49:16 följande:
    Men vad är kopplingen till bylsiga kläder och fotodokumentation av klädseln?
  • Sat 16 Mar 2019 18:19
    fornminne skrev 2019-03-16 17:40:49 följande:

Jag tror också att det är här som ts tänker fel. Kanske har hon påverkats av sin killes tvivelaktiga kvinnosyn. Kanske jämför hon med sig själv när hon var yngre och bekräftelsetörstande. Men jag går inte lättklädd för att "visa upp" mig. Jag går lättklädd för att det är varmt, bekvämt eller snyggt. Jag har sällan minimala kläder, utom på stranden, men inte sjutton sätter jag på mig stora och bylsiga kläder bara för att dölja min kropp. Men ts verkar ha anammat den där förvridna hora/madonna-synen att en kvinnas värde ligger i hennes kropp och sexualitet. "Fina" kvinnor visar inte upp sig för män. "Fina" kvinnor ligger inte runt, osv osv. Tragisk syn.
    Ja, precis så! Den förvridna hora/madonna-synen att en kvinnas värde ligger i hennes kropp och sexualitet, och att hon har bytt synen på sig själv från det första till det senare.
  • Sat 16 Mar 2019 18:24

Sicken osäkerhet du har och tvungen applicera tokiga regler på partner.

Titta på porr är otrohet, haha

hur många meter var det?
  • Sat 16 Mar 2019 18:24
    +3
    Anonym (Ts) skrev 2019-03-16 14:15:08 följande:

Fast jag får åka precis vart jag vill, han vill bara veta om det först haha. Sen det med att festa är ett gemensamt beslut, vi tycker inte att det passar sig i ett förhållande att gå ut på nattklubbar och sånt där folk mest är för att ragga.

Fast du måste ju meddela innan vart du åker, när du åker och när du är framme. Det ska man inte behöva. I ett förhållande räcker det med att tala om att man åker och handlar eller ska hälsa på nån, inte skicka på bilder hela tiden. Man behöver inte gå på nattklubb bara för att man festar, man kan sitta hemma med vänner och ha trevligt. Det är nog inga gemensamma beslut nånstans, det är hans beslut som du till slut har fått inpräntat att det är ett gemensamt beslut. Här varit där själv så jag känner igen varningssignalerna. Tro inte att det blir bättre om eller när ni flyttar ihop, "reglerna" kommer garanterat att bli fler för din del, medans han gör vad han vill.
  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Sat 16 Mar 2019 19:36
    Anonym (Blä) skrev 2019-03-16 15:07:08 följande:

Men om du får söner går det alltså bra att de super och ligger runt?

Nej? Jag skrev väl ändå att samma regler gäller för både tjejerna o killarna eller?
  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Sat 16 Mar 2019 20:00
    Anonym (tja) skrev 2019-03-16 15:34:44 följande:

Kvinnor ska inte behöva gå i lösa eller bylsiga kläder för att bli respekterade. Som sagt, de flesta män kan hantera "lättklädda" kvinnor. Kan de inte detta, är det männen det är fel på, inte kvinnorna. Har du inte bikini eller baddräkt på stranden heller? Det är bara i primitiva samhällen som männen försöker låsa in kvinnorna eller tvinga på dem tält. Sen är inte all klädsel lämplig överallt. Jag går inte till jobbet i bikini. Men den verkliga självrespekten ligger i att kunna klä sig som man vill. Mitt värde sitter inte i min kropp.

Fast alltså jag går inte runt i sopsäckar direkt? Utan vanliga tröjor som vem som bara att dem inte är slickade mot kroppen eller har urringningar. Som tex munktröjor, stickade tröjor, T-shirts osv. Precis som vem som helst bara att jag inte köper tajta tröjor eller urringade.

Och det handlar inte om vad männen kan hantera, utan att jag helt enkelt inte vill visa upp min kropp för alla. Men dem som vill visa allt dem äger o har får göra det om de är de dem vill.
Svar på tråden Regler i förhållande