Inlägg från: Johannus |Visa alla inlägg
  • Johannus

Robinson 2019

Heja lag Nord som tog tävlingen idag. Bra val vart alla skulle stå över och jag hoppas att dom fick tillbaka sin laganda att jobba vidare och vinna allt här efter innan sammanslagningen.

• Johannus
    flygrl skrev 2019-04-13 18:19:07 följande:
    Verkligen skönt att lag Nord vann igen.
    Blir intressant se vem som röstas ut i lag Syd på söndag. Det är ju jämnt 3-3 mellan pakterna men Åsa har nu en dublon så risken är att nån i tjejpakten Fia, Linn, Bonnie ryker.
    Killarna och Åsa kommer nog rösta på Fia. Tjejerna kommer att rösta på Åsa så det blir lika. Just det ja Åsa har dublon så då kommer det vara Fia som åker.

Undra då om det är Fia som kommer till gränslandet så måste hon kämpa mot Jannika...?
  • Johannus
    flygrl skrev 2019-04-13 18:21:59 följande:
    Ja, nu vill jag bara att Nick & Sebastian åker ut.
    Blir svårt att få ut Nick och Sebastian om det är en tjej som kommer in. Eller kanske inte för tävlingarna dom har mot varann är inte styrka.
  • Johannus

Gårdagens öråd blev oavgjord så i kväll ska Fia och Åsa tävla mot varann för vem som ska lämna.

Bra att Linn förstod att Lukas och Emilio är fula fiskar som går bakom ryggen så nu hoppas jag att tjej pakten aldrig mer litar på dessa killar mer....Jag hade trott och hoppats på att Lukas var en reko kille, men inte.

Ska försöka hinna se Gränslandet i kväll eller under veckan. 

• Johannus
    flygrl skrev 2019-04-15 22:24:32 följande:
    Åsa är väl en rätt gullig person men skönt Fia va den som fick stanna enligt mig.

Det va en tuff pristävling idag och tyvärr typiskt att Nord fick det svårt då balans va helt avgörande. Det är verkligen Nords svaga punkt! :/
    Det är verkligen Nords svaga punkt att två har så svårt med balansen. Hu råkade båda komma i samma lag?
  • Johannus
    flygrl skrev 2019-04-15 22:15:00 följande:
    Spännande och komplicerat öråd den här gången. Skönt att Fia lyckades ta hem det idag så tjejpakten kan fortsätta regera. Lucas & Emilio lär ligga rätt lågt nu ett tag framöver. smile1.gif
    Undrar när sammanslagningen kommer?
    Ja det var skönt att Fia tog hem det. Och konstigt vore om inte killarna blir lite mer snällare mot det tre tjejerna som är kvar för annars ligger dem risigt till. Men jag gillar inte Lukas och Emilios sätt att bluffa och ha sig. Dem verka som två små killar som måste djävlas. Tur att Linn är skarp tjej och även Fia.
  • Johannus

Vilken stor och fin fisk Mattias fångade i dag. Det blev riktigt kalas mat för alla och mätta blev dem. Verkligen glad för Mattias skull.

• Johannus
    flygrl skrev 2019-04-19 23:11:09 följande:
    Vilken dramatik i senaste avsnittet! Känns verkligen trist lag Nord skulle förlora Robinson tävlingen och bli av med typ allt, läger, utrustning, mat och Klas. Vilken mardröm för dom. smile4.gif
    Ja det var tråkigt att lag Nord förlorade allt, men dom har Mattias som i alla fall viste att man kunde få elden att ta sig igen. Jag tror att Klas kommer att vara lessen för att han var tvungen att lämna lag Nord.
  • Johannus

Lag Nord heter nu lag Syd och tvärtom. Undrar varför dem var tvungna och byta lag namn!?

• Johannus

Jag fick tårar i ögonen när Mattias vart lessen när Robert fick åka ut  på immunitets tävlingen. 
    Mattias har varit så bra och duktig nu när dem inget har på sin nya ö. Han kunde göra i ordning elden utan tändstål. Han hittar mat och han har blivit mer framåt än tidigare då han stått i bakgrunden. Gillar han starkt.

Trist att Robert fick åka ut på en gång och att Zusanna fick en andra chans. Båda hade bordat få komma till gränslandet. Dock har man sett att Robert har gått så mycket ner i vikt att det kanske var bäst att få komma någonstans och få äta upp sig.

Trist även att Klas hamnade i det andra laget. Han passar verkligen inte där. Lukas och Emilio är två killar som man kanske hade kunnat gilla, men inte efter vad dom visat under spelets gång. Jag har svårt för ful spel.

Nå det verkar som det blir sammanslagning och då ska väl alla spela för sig själva

Svar på tråden Robinson 2019