Inlägg från: Johannus |Visa alla inlägg
  • Johannus

Robinson 2019

molly50 skrev 2019-04-22 18:14:31 följande:
    Jag tyckte också synd om Mattias.
    Jag tyckte också att Robert borde ha fått åka till Gränslandet.
    Men han behöver väl också äta upp sig,som du skriver.
    Suzanna lär nog inte klara sig så länge,i Gränslandet,misstänker jag.
    Jag tycker hon har varit lite gnällig och haft lite dålig självinsikt på sistone och gärna skyllt sina brister på andra.

Ja,jag tyckte det var riktigt dåligt att Klas inte ens fick ta med sig tändstålet till nya lag Nords öråd. De har ju absolut ingenting nu.
    Och vad ska nya lag Nord med två tändstål till?
    Det lät bara som löjliga bortförklaringar när Klas frågade om det.
    Mattias åkte ut i dagens tävling, men nu får han träffa sin gode kompis Robert i vad det hette för område....Ödesområdet eller nåt sånt. Undrar bara hur dem ska kämpa sig tillbaka....Undrar även hur Suzanna, Jannika, Perter, Nick och ja vad hette han då ska tävla mot varann och hur många av dem kommer tillbaka.

Hoppas även att Lukas och Emilio börjar bli mer som män nu när dem jobbar för sig själva. Tycker dem uppfört sig som barnungar.
  • Johannus
    molly50 skrev 2019-04-22 22:10:36 följande:
    Ok. Ja,hopas att de kan ta sig tillbaka då. Mattias och Robert alltså. De gillar jag.

Du menar kanske Sebastian?
    Det har väl bara brukat vara en som tar sig tillbaka därifrån?

Ja,jag har lite svårt att få grepp om Lukas och Emilio.
    Jag kommer inte i håg att det har tidigare varit så att två kommer till ödesgården...Nytt för i år eller? Men hoppas verkligen att både Robert och Mattias tar sig vidare därifrån.

Ja jag menade Sebastian dom är 5 på Gränslandet ska dem slås mot varan tills det bara finns en kvar?

Jag hoppas att Lukas och Emilio åker ut nu när dem måste jobba var och en för sig. Tjejerna verkar vara starka.

Mina favoriter är Klas, Mattias, Robert och den långhåriga killen...trött nu så glömmer namnen.
    Och av tjejerna Linn, Fia och Sofi.
  • Johannus
    flygrl skrev 2019-04-23 16:09:15 följande:
    Trist att Robert åkte ut. Han är definitivt en av dom snällaste, mest omtänksamma, mest sympatiska i årets Robinson. Alltid sjysst och stöttande och säger aldrig ett ont ord om andra. smile1.gif

Mathias kunskaper kom till användning när dom skulle bo i gamla lag Syds läger. Roligt att se, MEN jag gillar däremot inte hans attityd mot Suzana. Visst, Suzana har vart lite gnällig och inte precis min favorit deltagare men tycker ändå inte hon förtjänade bli lagets hackkyckling. :/

Tror du Robert kommer få äta upp sig i Utposten? Jag tycker inte det ser så ut. Tror Utposten kan bli rätt tuff att klara sig igenom.

Skönt för Klas att sammanslagningen kom så snabbt. Nu kan alla söka sig till dom dom trivs bäst med.

Ja, det va ju tur i oturen för både Mathias och Robert att dom får ses igen i Utposten. Mathias överlevnads skills kommer nog va Robert till stor hjälp! smile1.gif

Blir intressant se hur Utposten kommer funka och vem eller vilka som får komma tillbaka. Precis som med Gränslandet.

Jag antar dom i Gränslandet ska slå ut varandra tills en eller möjligen två blir kvar som får återvända. Vore ju kul om Peter & Jannika lyckades med bedriften.

Sebastian växte i mina ögon när han insåg han betett sig illa och bad Suzana om ursäkt.

Dom jag gillar bäst är nog Robert, Tobias, Klas, Sophia, Bonnie, Linn, Jannika & Peter. Och så Mathias då, antar jag. smile1.gif
    Utposten var det dom hamnade i Robert och Mattias.
    Nej jag tror inte att Robert får äta upp sig där, men jag trodde ju att han fick åka hem då man ser på han att vikten har rasat.
  • Johannus
    flygrl skrev 2019-04-23 18:17:31 följande:
    Jag förstår. Ja, Robert är kanske den som lidit mest av den magra mathållningen. Han har väl t o m vart på väg ge upp pga det i nåt tidigare avsnitt. :/
    Ja Robert har förlorat många kilon.

Men så härligt att se nu när Mattias kom till Utposten och dem träffades igen...Fick nästan en tår i ögat,
  • Johannus
    Hobgoblin skrev 2019-04-23 18:47:39 följande:
    Detsamma Fly!! 
    Var väl ett tag sedan, hahaha
    Trodde det skitprogrammet hade spelat ut sin roll för lääääänge sedan.
    Snart säger väl någon att Big Brother också finns kvar ...
    I alla fall så har Biggiest Loser börjat :)
  • Johannus
    Deceree1 skrev 2019-04-23 20:09:41 följande:
    Fast de fattar ju vem som helt att man kan få liv i elden igen. Inget märkvärdigt med det. Mattias har så mycke kunskap, va de nån som sa. Jag blev så full i skratt när jag hörde det. Saker som borde vara självklara tycker man ju.
    Mattias har kunskap då han är ute i skog och mark. Ute på fjällen med sina renar. En renskötare har inte modernt kök med sig med mat i kylen och vatten rinnande från kran. Han har fått lära sig kunskapen utan nymodigheter. Det kan jag påstå då jag själv kommer från Norrbotten dock har inte jag några renar.
  • Johannus

Hade nog aldrig trott att Nick hade känslor som fick han att gråta. Han har alltid varit hård och utan att visa känslor.

Trist att Nick  och Sebastian vann tävlingen hade önskat Peter och Jannika in till Robinson. 
    Nå dem fick också komma till Utposten.

• Johannus
    Deceree1 skrev 2019-04-23 20:09:41 följande:
    Fast de fattar ju vem som helt att man kan få liv i elden igen. Inget märkvärdigt med det. Mattias har så mycke kunskap, va de nån som sa. Jag blev så full i skratt när jag hörde det. Saker som borde vara självklara tycker man ju.
    Tror du verkligen att det andra hade fattat att elden/glöden höll sig under sanden. Om det för dig är självklart så för stats bor som aldrig har behövt göra upp eld i skogen eller på stranden utan en tändare eller tändstickor är det inte lätt att veta att glöden håller sig varm under sanden. Mattias som har sitt jobb i skogen har fått lära sig annat än dem som bor i stan.
  • Johannus

Robert och Matias fick besök av Anders och jag hade trott att han kom med mat, men nä så snäll var han inte för han kedjade samman dem. Kul när man måste göra sina behov eller bara vill gå undan en stund. Tur i alla fall att dem är goda vänner.

Undrar om samma sak sker för Peter och Jannika?

• Johannus
    flygrl skrev 2019-04-26 01:32:44 följande:
    Tråkigt men inte förvånande att konflikten mellan Nord & Syd fortsätter efter sammanslagningen och gamla Syd har ju fördel. Stor risk att gamla Nord åker en efter en OM inget sker som rör om i grytan. Kanske kan Nick & Sebastians ankomst va en sån faktor som ändrar på förutsättningarna. Spännande. Hoppas inte Klas röstas ut på söndag. :/
    Ja lagen släpper inte varann.....Och det blir konflikter. Tyckte det var lite elakt gjort av Linn att släppa taget då hennes lag hade fler som kunde hålla plattorna. Men som sagt det är lag för sig.

Jag blev fundersam i slutet av programmet då Anders sa att någon gjort REGEL BROTT  och undrar verkligen vilken av lagen som gjort regelbrottet.Blir spännande att se fortsättning.
Svar på tråden Robinson 2019