Inlägg från: Johannus |Visa alla inlägg
  • Johannus

Robinson 2019

flygrl skrev 2019-05-06 02:08:38 följande:
    Ja, att Sebastian skulle ty sig till Anna va ju väntat och inget fel med det egentligen.
    Anna har ju gjort sig impopulär hos vissa genom att tydligen inte hjälpa till så mycket i lägret och hon verkade ju villa skärpa sig på det området efter va hon sa till Sophie iaf. Hon höll väl på med nåt nyttigt (har glömt va det va) när Sophie klagade och kalla henne f***a så Sophies anklagelse va nog orättvis den gången iaf.

Va menar du med att Nick skulle sätta emot?

En pakt där man delar på vinstsumman är väl inte otänkbar...vi får se.

Utposten är jävligt tuff men samtidigt har dom ju fått ännu en chans komma tillbaka till Robinson. Men hårt liv är det helt klart och all respekt om dom håller ut. Nu fick dom ju en machete så då kan dom väl öppna fler kokosnötter och därmed få mer energi. Krabborna va ju också ett bra protein tillskott även om det gnälldes en del över dom. Med tändstickorna kan dom fixa eld för laga till krabborna och annat och även få värma sig lite. smile1.gif

Det är hårt MEN jag vill minnas att deltagarna magrade mycket mer i dom Robinson omgångar jag såg som barn. Då tappade alla massa kilon.

Ja, man undrar ju varför Sophie plötsligt bad om få bli utröstad. Hon som vart så stark & tävlingsinriktad tidigare...

Är det verkligen så att bara en från Utposten tar sig till Robinson??? Det fattade inte jag. :/
    Om Peter verkligen ger upp återstår väl att se. Kan ju ha varit nåt han sa bara.
    Vad jag menade varför Nick inte sätter emot om att Sebbe vill ha Anna i finalen är för att det bara kan vara två som tävlar mot varann i sista tävlingen och om dom tre skulle hamna i finalen så håller Sebbe om Anna istället för Nick och tvärtom. Ingen kan ju lita 100% på någon och jag tror att alla vill personligen vinna Robinson och prispengarna.

Om att deltagere i tidigare program har tappat vikt har varit en hel grupp. Nu är det 4 deltagare som verkligen får lida för att vara kvar och försöka ta sig tillbaka. Ingen av dem kommer att komma i håg att det var kul eller spännande när det väl är över. Och jag förstår om Peter ger upp för det skulle jag med gjort. Man ska inte vänta tills man är helt sjuk innan man tar sig ut ur tortyren.

• Johannus
    molly50 skrev 2019-05-06 21:06:33 följande:
    Ja,precis. Men det blev ju lite förvirrat när hon nämnde personliga skäl.
    Jag uppfattar det att det blev personliga skäl mot henne själv då hon kände sig utanför. Hon var stark och alla tyckte hon var bra, men när Sebbe kom in vilket hon inte gillade och när hon och Tobias kom tillbaka från spaet och alla var tysta så kände hon att hon var utfryst...Man känner på sig när man inte är omtyckt . I alla fall får jag den känslan av vissa personer som är knäpptysta mot mig.
  • Johannus

Vad glad jag blev när Robert och Peter hittade kasava. Äntligen får dem äta nått annat än kokos.
    Undrar bara varför Mattias inte kommer på nått sätt att fiska. Han gjorde en håv när han var på Robinson ön. 

Hoppas att Klas vinner tävlingen i morgon eller Tobias.

• Johannus
    flygrl skrev 2019-05-09 01:30:51 följande:
    Ja, skönt dom hittade kassava. Hoppas dom kommer därifrån snart.

Klas & Tobias får inte åka ut ur Robinson, nej.
    Jag hoppas att alla 4 får komma tillbaka till Robinson då dem har verkligen kämpat för att få komma tillbaka. Robert, Mattias, Jannika och Peter har kämpat mer än vad Nick och Sebbe gjorde på Gränslandet.
  • Johannus

Nick är inte heller min favorit, men hoppas ändå att han blir helt frisk.

Jag är orolig för Robert som man ser att han har undernäring och han borde få mat så han orkar fortsätta.
    Även Peter börjar se undernärd ut.

Meningen med Robinson är väl inte att många av deltagarna får ligga på sjukhus för att återhämta sig.

Vet att det är självvalt att söka sig till programmet, men det får vara med måtta hur man behandlar deltagarna.

• Johannus

Det är rena tortyren på utposten Skrikandes Anders kom till dem med massor av mat som han la på grillen och försökte få någon att ge upp, men som tur var så var alla överens om att inte ge upp. Anders åt med god aptit vilket jag tycker är för elakt. (jag mår dåligt av att se detta) och jag hoppas att det tas upp efter programmet.

Får inte alla 4 komma tillbaka så är det fan så arg jag blir och kanske aldrig mer tittar på Robinson.

• Johannus
    flygrl skrev 2019-05-10 16:08:27 följande:
    Men hur är det nu får alla 4 komma tillbaka eller bara en? Jag blir fan inte klok på det här. :/
    I övrigt håller jag med om att Utposten är på gränsen till va som är ok. Anders lilla grillparty igår va riktigt sadistiskt! smile4.gif
    Jag vet inte annat än att Anders nämnde att dem skulle ät upp sig på det två krabborna han kom med för att dem skulle orka tävla att komma tillbaka till Robinson.

Jag tror att tävlingen går ut på att dem ska tortera alla 4 så länge att någon eller fler ger upp, men det är hänsynslöst.
  • Johannus
    flygrl skrev 2019-05-10 16:13:31 följande:
    Trist att Sebastian tog immuniteten. Han är väldigt stark på tävlingar.
    Hoppas inte Klas eller Tobias blir utröstade på söndag utan att det blir Anna.
    Ja det var trist att Sebastian vann immunitet. Och tror även att Anna blir immun då det två har mest pengar. Hoppas bara inte Klas och Tobias åker för dem två vill jag ha kvar.
  • Johannus
    flygrl skrev 2019-05-12 13:29:47 följande:
    Kan tyvärr inte läsa artikeln då jag inte har Plus. Men att folk blir sjuka är ju inte förvånande precis. Man ska nog tänka igenom det noga att delta i Robinson. :/
    Ja man får nog tänka sig för innan man söker till Robinson. 
    Det har i årets program kommit fram att det finns råttor, insekter som kan ge sjukdomar. Därtill att dem inte får en ö där det finns mat bara man orkar söka. Fiske nät borde vara ett måste och ha och tänd stål så att man kan ha eld och hålla borta en del djur man inte vill ha vid lägret.

Ok när man hamnar i en öde ö so kanske man inte har med sig allt detta, men man kan heller inte låta människor svälta i ett program som tv 4 jobbarna ser. Jag anser att det inte är humant längre.
Svar på tråden Robinson 2019