• Hallonpaj

BF december 2019

Stort Grattis till plusset!!

Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3

Välkomna :)

• Svar på tråden BF december 2019
  • LB2016
    Anonym (Lollo) skrev 2019-04-26 09:31:12 följande:

Hej och grattis till alla som har plussat! Jag är i v 6 och har bf 25/12. När jag läser här på fl så verkar många ha de vanliga symtomen som kommer efter elr runt bim. Jag blir jätteorolig över att jag inte alls har några av de symtomen (trötthet, illamående, yrsel, hunger osv)??? Det jag har känt är lite lätt/medel molvärk dom kommer och går, ibland ilar elr sticker det till i livmodern/ligamenten. Har fått minskad hunger och sötsuget bara försvann (???) samt är morgonpigg som tusan. Inget illamående eller trötthet alls.Nada. Kan symtomen komma senare elr är detta illavarslande tecken??? Har fått vul om ca 10 dgr men det är ju en hel evighet tills dess! Är det någon här dom har samma (elr snarare frånvaro av) symtom som jag?

Tack och desamma! Är med i V.6 bf 24/12.

Jag hade riktig molvärk/växtvärk när jag plussa till några dagar efter sen försvann det, var även förstoppad som tur försvann det med. Är morgonpigg och Nu har jag ömma/svullna bröst, är törstig vatten är livet just nu, kan känna mig lite mer/snabbare hungrig än förr, och pyttelite illamående ibland men sällan.

Du har ju ändå lite symtom, många får knappt några symtom vid graviditet och känner sig knappt gravida och några får längre in på graviditeten. Det är läskigare ifall man har massa som sedan plötsligt försvinner. Oroa dig inte. <3
  • Anonym (Kattungen)

Min bebis skulle komma runt 4/12.

Spännande!

• Anonym (Inn)

Hej alla!

Är i vecka 7+2 enligt senaste mens beräkning. Började känna av illamående för 2 veckor sedan men det var hanterbart. Denna veckan har det blivit värre och jag får ta lergigan comp men som knappt hjälper :( vill spy av bara tanken på mat men får tvinga i mig något att äta och dricka.

Är också nojjig över missfall då jag har 2 ma i bagaget men en fullgången graviditet och en liten snart 2 åring som är väldigt aktiv. Så det tar på krafterna men får hoppas illamående perioden går över snart.

Har också tid till vul snart så fort hoppas man ser ett hjärta slå.

• dreamdancer

Nästan lite humoristisk hur känslig man blir för allt...

Imorse råkade jag ta en lite för tjock ostskiva på mackan och höll på att spy pga det. Känner också lukter jättestarkt överallt, min kollega hade en gammal banan inne på sitt kontor och jag höll på att spy av lukten av den. Hungrig hela tiden men ändå inte, bara sugen på friska "fräscha" grejer. Mycket juice och frukt. Blev så sjukt sugen på apelsiner idag att jag knappt kunde hålla mig från att slita upp påsen innan jag kom hem från affären haha.

• Anonym (Lollo)
    oshark skrev 2019-04-26 17:07:02 följande:

Jag har också BF runt jul! 23-25 dec beroende på vilken app man frågar, men hade ÄL 2 april och mensens första dag var 19 mars.

Jag mådde exakt som du beskriver veckan innan jag plussade, dvs från att ägget fäste till BIM - och som du brukar jag aldrig känna så. Vaknade av mig själv en timme innan klockan ringde hela veckan. Sen kom illamående, ömma och svullna bröst och tröttheten som ett brev på posten tillsammans med plusset. Så jag tror som du säger att det visst är symptom, bara en annan typ av symptom

OMG vi har exakt samma första mensstart och äl!!! Finns du i Stockholm?Tänk om vi hamnar på samma BB hahahh :D Jag vet att mitt äl var den 2/4 eftersom jag hade mitt äggplock då. Så befruktningen skedde på den dagen på eft. Efter att ha läst era beskrivningar över hur kämpigt det kan vara med illamåendet så får jag nog vara tacksam över att slippa känns det som! Hoppas du mår bättre snart!
  • Ingentingviktigt
    Stellan11 skrev 2019-04-26 14:42:30 följande:

Vi berättar nog inte fören efter rul, möjligvist för de närmsta i v15-16. Gjorde lika förra gången då jag tycker de är såå jobbigt efter alla missfall att tala om att det inte gått vägen :(

Förstår. För mig känns det däremot riktigt konstigt att jag varit tvungen att berätta för arbetskompisar och chefen (pga att vi hanterar cytostatika), innan min mamma. Valde att inte berätta för henne när vi startade IVF-processen pga ökad press och eventuell besvikelse. Hade kanske velat vänta till vecka 12 passerat för att det skulle kännas ännu säkrare, men min mamma bor jättelångt bort så vill ta chansen att berätta öga mot öga, även om det är en risk. Men att gå ut helt offentligt för övriga släkt och vänner väntar vi nog med till efter rul 3/7.
  • LB2016
    dreamdancer skrev 2019-04-26 20:53:41 följande:

Nästan lite humoristisk hur känslig man blir för allt...

Imorse råkade jag ta en lite för tjock ostskiva på mackan och höll på att spy pga det. Känner också lukter jättestarkt överallt, min kollega hade en gammal banan inne på sitt kontor och jag höll på att spy av lukten av den. Hungrig hela tiden men ändå inte, bara sugen på friska "fräscha" grejer. Mycket juice och frukt. Blev så sjukt sugen på apelsiner idag att jag knappt kunde hålla mig från att slita upp påsen innan jag kom hem från affären haha.

Hahaha är precis likadan är jättesugen på sallader, safter, jucie osv. Äter en frukt varje morgon innan frukost eller på väg till jobb. Dock har jag börjat bli sugen på sånt jag inte ätit på flera år nu med..  Tungan ute
  • Anonym (Lollo)
    LB2016 skrev 2019-04-26 17:30:35 följande:

Tack och desamma! Är med i V.6 bf 24/12.

Jag hade riktig molvärk/växtvärk när jag plussa till några dagar efter sen försvann det, var även förstoppad som tur försvann det med. Är morgonpigg och Nu har jag ömma/svullna bröst, är törstig vatten är livet just nu, kan känna mig lite mer/snabbare hungrig än förr, och pyttelite illamående ibland men sällan.

Du har ju ändå lite symtom, många får knappt några symtom vid graviditet och känner sig knappt gravida och några får längre in på graviditeten. Det är läskigare ifall man har massa som sedan plötsligt försvinner. Oroa dig inte. <3

Tack, jag ska försöka slappna av lite :) Vad roligt att vi är i samma vecka! Jag är också törstig jämt. Mest för att munnen är torr som ett öken. Och så kissat jag jätteofta nuförtiden. Du har rätt, jag har ju lite symtom ändå.. Jag fokuserar så mycket på att leta efter illamåendet och tröttheten osv att jag missar alla de andra mindre vanliga tecknen. :D
  • oshark
    Anonym (Lollo) skrev 2019-04-26 20:59:48 följande:

OMG vi har exakt samma första mensstart och äl!!! Finns du i Stockholm?Tänk om vi hamnar på samma BB hahahh :D Jag vet att mitt äl var den 2/4 eftersom jag hade mitt äggplock då. Så befruktningen skedde på den dagen på eft. Efter att ha läst era beskrivningar över hur kämpigt det kan vara med illamåendet så får jag nog vara tacksam över att slippa känns det som! Hoppas du mår bättre snart!

Haha, ja, Stockholmare!
  • Linneaalice14

Hej alla fina. Hur går det för er? Själv enligt en app så gick jag in i vecka 7 igår, Jag skall på första besöket till BM nu den 2maj. 
    Så får vi se om allt är okej, Dock inga kåänningar än, så¨som illamående eller liknande. :/ Berätta hur ni har det?

Nicole
Svar på tråden BF december 2019