BF december 2019
Stort Grattis till plusset!!
Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3
Välkomna :)
Stort Grattis till plusset!!
Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3
Välkomna :)
Hej tjejer ny här. Är gravid i v 5 + 5. Superorolig då jag har haft två tidiga missfall på rad i v 6. Hann inte få mens från förra missfallet innan ja plussade. Har tidigt vul först 15 maj i v 9 ville så gärna veta innan.
Hur får ni dagarna att gå?
Vi har berättat för ?alla? att vi ska ha barn igen. Känns så roligt att få dela glädjen. På mitt senaste VUL sa hon att missfallsrisken är väldigt låg nu när allt såg så bra ut. Men det finns ju såklart en viss risk - hela graviditeten...
Att få tiden att gå är inte så svårt för mig som har fyra småbarn. Värre är det såklart när man väntar sitt första barn. Varje minut är tre gånger så lång som annars.
Mitt illamående börjar ge med sig nu äntligen. Det brukar göra det vid vecka 9-10 för mig. Ska prova jobba på måndag. Börjar känna av foglossningen dock. Sist fick jag använda kryckor från vecka 12, blev sjukskriven vecka 14 och fick rullstol vecka 20. Har inte många veckor kvar att jobba om det följer samma mönster denna gång.
Det blir allt mer oskönt att ligga på mage på natten. Ser dessutom ut att va i vecka 16 eller nåt ????
Brösten ömmar, humöret sviktar och tröttheten är överväldigande :) Precis som det ska va helt enkelt ;)
Hur får man dagarna att gå?! Jag skrattade högt när jag läste det. Inget illa ment, det blev bara så komiskt för som småbarnsmamma är det nog det som bekymrar mig minst i hela världen! Men ni som väntar första barnet, passa på att njuta av all tid ni ännu har för er själva! ??
Har bf 24/12
Är alltså bara i vecka 5+3 idag. Vecka 6.
Mår precis som vanligt förutom EXTREMT törstig, tröttare och växtvärk.
Har varit kolugn sedan plus. Men känns som varje dag som går gör mig räddare för missfall. Det tog oss 10 månader att bli gravida denna gång. Vilket har känts som en evighet, att jag nu får vara gravid känns för bra. Att vi ska få behålla denne bebis känns så långt bort och det gör mig så ledsen....Jag vill bara att veckorna ska gå!
Har en dotter som blev 3 år o början av året. Hon får dagarna att gå, tanken på att jag är gravid är så mysigt....tills kvällen kommer...Då kommer rädslan och ledsenheten över mig. Rädslan att få mf.
Kanske är det för att det är på kvällen när jag lägger mig efter dagen jag känner av att jag har ont. Minns ju så väl att jag hade ont med dottern med, växtvärk. Men ändå tvivlar man på om det är det, har ofta ont bara på ena sidan..
Bara svammel från mig ikväll. Men ja....så rädd mellan varven.
Hur får man dagarna att gå?! Jag skrattade högt när jag läste det. Inget illa ment, det blev bara så komiskt för som småbarnsmamma är det nog det som bekymrar mig minst i hela världen! Men ni som väntar första barnet, passa på att njuta av all tid ni ännu har för er själva! ??
Har bf 24/12
Är alltså bara i vecka 5+3 idag. Vecka 6.
Mår precis som vanligt förutom EXTREMT törstig, tröttare och växtvärk.
Har varit kolugn sedan plus. Men känns som varje dag som går gör mig räddare för missfall. Det tog oss 10 månader att bli gravida denna gång. Vilket har känts som en evighet, att jag nu får vara gravid känns för bra. Att vi ska få behålla denne bebis känns så långt bort och det gör mig så ledsen....Jag vill bara att veckorna ska gå!
Har en dotter som blev 3 år o början av året. Hon får dagarna att gå, tanken på att jag är gravid är så mysigt....tills kvällen kommer...Då kommer rädslan och ledsenheten över mig. Rädslan att få mf.
Kanske är det för att det är på kvällen när jag lägger mig efter dagen jag känner av att jag har ont. Minns ju så väl att jag hade ont med dottern med, växtvärk. Men ändå tvivlar man på om det är det, har ofta ont bara på ena sidan..
Bara svammel från mig ikväll. Men ja....så rädd mellan varven.
Mår så illa hela tiden och inget hjälper
Nån mer som blir mätt direkt men samtidigt hungrig ganska snabbt efteråt?
From idag har jag börjat äta flytande saker mest för att dom är lättare att spy upp. Efter 3 nätter med spyor så börjar ja kolla på saker som e mildare att spy upp. På måndag ska jag ringa min bm och be om lergigan comp som dom tipsa mig om när jag va där för 2 veckor sen
Nån mer som blir mätt direkt men samtidigt hungrig ganska snabbt efteråt?
From idag har jag börjat äta flytande saker mest för att dom är lättare att spy upp. Efter 3 nätter med spyor så börjar ja kolla på saker som e mildare att spy upp. På måndag ska jag ringa min bm och be om lergigan comp som dom tipsa mig om när jag va där för 2 veckor sen
Jag känner mig lika hungrig, men blir väldigt snabbt mätt/överfull. Blev tipsad om att försöka äta små portioner typ varannan timme, men det är svårt att få till då jag inte längre vet vad jag är sugen på (har förätit mig på havreyoghurt och mannagrynsgröt). Är glad att jag verkar kunna styra när jag kräks i alla fall, försöker hålla det till en gång om dagen, resten av tiden går åt till att svälja och kämpa emot. Fick vanlig Lergigan utskrivet, så jag känner mig rätt trött på dagarna, har börjat sova middag.