• Ok1020

BIM maj

Har nu fått mens igen och startar därför den här tråden. Blir vårt 9e försök.

BIM

5/5 ok1020

• Svar på tråden BIM maj
  • Sobioor

Nu blöder jag för fullt så hoppar ur denna tråd nu. Lycka till alla!

Kram

• emphz
    Mammaanonym2barn skrev 2019-05-19 11:27:18 följande:

Är det någon som skall göra tidigt vul ? Funderar på att boka det privat.

Jag ska göra ett i veckan, 7+0 enligt sista mens.
  • Mammaanonym2barn
    emphz skrev 2019-05-19 11:46:01 följande:

Jag ska göra ett i veckan, 7+0 enligt sista mens.

Vad kostar det eller får du de gratis?:)
  • BabyEA
    Mammaanonym2barn skrev 2019-05-19 11:27:18 följande:

Är det någon som skall göra tidigt vul ? Funderar på att boka det privat.

Jag har gjort det i v5 som tidigast med båda barnen och sedan v9, v12, v18-20 och sedan ett i typ v 35.jag bad om de och fick det. Dock på privat barnmorskeklinik med egen ultrljudsmaskin.
  • LittleAngelbeat
    Cic94 skrev 2019-05-19 08:16:24 följande:

Oj.. jag trodde man hade inskrivningssamtal runt v 7-8. Känns ju väldigt lång tid att vänta.. :(

Jag väntar nog 1-2 veckor innan jag ringer för att boka tid, så vi hinner smälta det här hemma :)

Trodde det också men tydligen är det tid brist i hela kommunen så finns inga tidigare tider att få. Vet inte hur det ser ut på andra ställen i Sverige men i Jönköping är det kört. Ska ringa igen på måndag och se om någon har avbokat . :(
  • Mammaanonym2barn
    BabyEA skrev 2019-05-19 12:51:56 följande:

Jag har gjort det i v5 som tidigast med båda barnen och sedan v9, v12, v18-20 och sedan ett i typ v 35.jag bad om de och fick det. Dock på privat barnmorskeklinik med egen ultrljudsmaskin.

Okej, kan man se att hjärtat tickar så tidigt som i vecka 5 ? Jag är vecka 5+5 och tänkte ringa om 1-2 veckor till rn privat och fråga om tidigt vul :)
  • LittleAngelbeat
    BabyEA skrev 2019-05-19 08:36:06 följande:

Då tycker jag att du ringer dom igen och ber om ett inskrivningssamtal tidigare och säger dom nej så ringer du till någon annan! :)

Tydligen är det tids brist i hela kommunen så finns inga tidigare tider att få. Vet inte hur det ser ut på andra ställen i Sverige men i Jönköping är det kört. Ska ringa igen på måndag och se om någon har avbokat annars får jag vänta till v 11. :(
  • emphz
    Mammaanonym2barn skrev 2019-05-19 12:03:14 följande:

Vad kostar det eller får du de gratis?:)

Kostar som ett vanligt läkarbesök - men jag har frikort så kostar mig ingenting :)
  • Mammaanonym2barn
    emphz skrev 2019-05-19 15:22:33 följande:

Kostar som ett vanligt läkarbesök - men jag har frikort så kostar mig ingenting :)

Okej skall ringa till en privat och kolla vad det kostar? Så orolig för misfall och har inte ett enda graviditets symtom ;(
  • BabyEA
    Mammaanonym2barn skrev 2019-05-19 13:38:18 följande:

Okej, kan man se att hjärtat tickar så tidigt som i vecka 5 ? Jag är vecka 5+5 och tänkte ringa om 1-2 veckor till rn privat och fråga om tidigt vul :)

Helt ärligt mins jag inte de. Vi var på vul med första i v5. Så såg man liksom bara en prick och med andra var de vanligt ul och då kan jag tycka mig minnas att de var i v5 men jag kan ha fel å då hörde vi iaf ett hjärtljud.
Svar på tråden BIM maj