• Anonym (Bonusmamma)

Bonusdottern knarkar

Hej!

Jag har ett problem. Jag är sambo med en man som har en sextonårig dotter sen tidigare. Dottern har hamnat i helt fel sällskap och börjat röka hasch, dricka starksprit, ta amfetamin och benzo. Hon strular och bråkar i skolan och går allt mer sällan dit.

Jag och min sambo har två småbarn tillsammans som är 1 och 3 år gamla och jag börjar oroa mig för deras välmående när deras storasyster allt oftare kommer hem påverkad.

Jag har bokat möten hos soc men hennes mamma bokar av tiderna i sista stund. Jag har pratat med skolan men de säger att de inte kan hjälpa mig då jag inte är biologisk mamma.

Förra månaden när jag fick reda på av en slump att de skulle på fest där droger skulle förekomma så ringde jag polisen och uppgav namn och ålder på de jag visste samt adress och tid. De skulle skicka en patrull ifall resurser fanns men tydligen gjorde det inte det och dottern kom hem till sin mamma hög som ett hus, nedkräkt och ett stort sår i pannan.

Hennes föräldrar är väl medvetna om problemen men vill inte att hon ska hamna i rullarna hos soc då de båda jobbar inom just familjeomsorg.

Vad i hela fridens namn ska jag ta mig till?

Tack för att du tog dig tiden att läsa ända hit ???? Hoppas någon har ett tips eller något stöttande ord till mig. Är helt förstörd och familjen slås snart i spillror ????

• Svar på tråden Bonusdottern knarkar
  • Tiina87
    klyban skrev 2019-05-09 10:42:25 följande:

Oops, nu hände det igen, inget som ens i närheten visar du förstår vad det är.

Vill du försöka igen?

Varför svarar inte du på frågan hur du definierar förutsättningslösa samtal? Uppenbarligen så har du en annan definition än övriga.
  • klyban
    Tiina87 skrev 2019-05-09 10:53:20 följande:
    Varför svarar inte du på frågan hur du definierar förutsättningslösa samtal? Uppenbarligen så har du en annan definition än övriga.

Oops, nu skedde det igen, du säger dig veta, men sen inte ska berätta.
    Enligt vilka övriga

Lycka till och försöka blanda in andra, det är fortfarande du som inte klarar av att berätta vad det är.
    Vilket är lite lustigt du du motsatt dig hela idén(Men aldrig lyckats ens återge vad det är, och nu ska jag berätta för dig, är inte detta gulligt av dig och projicera över det till mig som redan vet?)

hur många meter var det?
  • Tiina87
    klyban skrev 2019-05-09 10:57:19 följande:

Oops, nu skedde det igen, du säger dig veta, men sen inte ska berätta.

Enligt vilka övriga

Lycka till och försöka blanda in andra, det är fortfarande du som inte klarar av att berätta vad det är.

Vilket är lite lustigt du du motsatt dig hela idén(Men aldrig lyckats ens återge vad det är, och nu ska jag berätta för dig, är inte detta gulligt av dig och projicera över det till mig som redan vet?)

I vilket inlägg har jag motsatt mig förutsättningslösa samtal?
  • klyban
    Tiina87 skrev 2019-05-09 12:40:12 följande:
    I vilket inlägg har jag motsatt mig förutsättningslösa samtal?

Oops, nu gav du oss visst ett inlägg IGEN, där du inte vill berätta vad det är.
    Kan det vara så att du inte ens vet och eftersom det aldrig kommer?

Tiina87 skrev 2019-04-22 15:21:22 följande:
    En diskussion med en knarkare hjälper inte.

Oops, där hade du det du efterfrågade ovan.
    Hade du glömt?

hur många meter var det?
  • Tiina87
    klyban skrev 2019-05-09 13:52:09 följande:

Oops, nu gav du oss visst ett inlägg IGEN, där du inte vill berätta vad det är.

Kan det vara så att du inte ens vet och eftersom det aldrig kommer?

Oops, där hade du det du efterfrågade ovan.

Hade du glömt?

Har du svårt att svara på frågor?

Inget i det inlägget bevisar att jag motsätter mig förutsättningslösa samtal. Det står enbart att en diskussion med en knarkare inte hjälper.
  • klyban
    Tiina87 skrev 2019-05-09 16:16:59 följande:
    Har du svårt att svara på frågor?

Inget i det inlägget bevisar att jag motsätter mig förutsättningslösa samtal. Det står enbart att en diskussion med en knarkare inte hjälper.

Oops, där lyckades du igen att låta bli och förklara vad det är, det var trots allt du som visste.
    Men vart är förklaringen?
    Förstår att du inte vill prata om detta, för enda slutsatsen är att det har aldrig skett.

Du redan berättat knarkare är ingen idé att prata med, där fick du in att du stigmatiserar och nedvärderar samtidigt.
    Inget som har med ett förutsättningslöst samtal och göra.

hur många meter var det?
  • Tiina87
    klyban skrev 2019-05-09 23:46:28 följande:

Oops, där lyckades du igen att låta bli och förklara vad det är, det var trots allt du som visste.

Men vart är förklaringen?

Förstår att du inte vill prata om detta, för enda slutsatsen är att det har aldrig skett.

Du redan berättat knarkare är ingen idé att prata med, där fick du in att du stigmatiserar och nedvärderar samtidigt.

Inget som har med ett förutsättningslöst samtal och göra.

Var det något du inte förstod med meningen "

Varför ska jag förklarar igjen för någon (du) som inte förstår?"

Nej, jag skrev att diskutera med knarkar är ingen vits. Det var stigmatiserande eller nedvärderande, och inte heller handlar det om förutsättningslösa samtal.
  • klyban
    Tiina87 skrev 2019-05-10 17:39:00 följande:
    Var det något du inte förstod med meningen "
    Varför ska jag förklarar igjen för någon (du) som inte förstår?"

Nej, jag skrev att diskutera med knarkar är ingen vits. Det var stigmatiserande eller nedvärderande, och inte heller handlar det om förutsättningslösa samtal.

Oops, där fick vi ett inlägg till som inte visar du förstå vad ett förutsättningslöst samtal är.
    Verkar vara en ovanligt tuff och svårt fråga för dig att förstå, jag mena jag har bara typ ställt den 100ggr nu.

Ja, du var nedvärderande och stigmatiserande, varför vill du folk så illa att du sparkar på dom som ligger?

Om nu inte det handlar om förutsättningslöst samtal, så kanske du aldrig skulle svarat på inlägget som pratade om detta
    Tycker det är intressant du säger att du vet det är, men aldrig ens en gång lyckas beskriva vad det är.

hur många meter var det?
  • Tiina87
    klyban skrev 2019-05-10 17:49:50 följande:

Oops, där fick vi ett inlägg till som inte visar du förstå vad ett förutsättningslöst samtal är.

Verkar vara en ovanligt tuff och svårt fråga för dig att förstå, jag mena jag har bara typ ställt den 100ggr nu.

Ja, du var nedvärderande och stigmatiserande, varför vill du folk så illa att du sparkar på dom som ligger?

Om nu inte det handlar om förutsättningslöst samtal, så kanske du aldrig skulle svarat på inlägget som pratade om detta

Tycker det är intressant du säger att du vet det är, men aldrig ens en gång lyckas beskriva vad det är.

Vad är det du inte förstår med meningen "

Varför ska jag förklarar igjen för någon (du) som inte förstår?"?

Och inte heller du har beskrivit vad det är.
  • klyban
    Tiina87 skrev 2019-05-10 19:54:30 följande:
    Vad är det du inte förstår med meningen "
    Varför ska jag förklarar igjen för någon (du) som inte förstår?"?

Och inte heller du har beskrivit vad det är.

Oops, där fick vi ett inlägg till där du itne klarar av att förklarar vad det är.

Och jo, jag har nog berättat vad detta är minst 3-4 ggr i sin helhet, och massor i en mer begränsad form.
    Dock har du inte ens en gång ens närheten återberättat vad det är, och inga inlägg du skriver tyder på att du ens förstår det allra minsta av den.

Men sure, skriv tillbaka ett icke svar igen om du tror det hjälper dig det allra minsta, för svara vet vi nu att du inte klarar av ens.

hur många meter var det?
Svar på tråden Bonusdottern knarkar