• hana jama

Korvstroganoff *hjälp*

Hej har prövat lite olika recept på egen korvstroganoff men blir inte alls bra kan ni inte hjälpa mig och dela med er av era recept som ni själv gör asså ingen mix..

Jätte tacksam om ni kan hjälpa mig har varit sugen på det hur länge som helst....
    sköt om er

• Svar på tråden Korvstroganoff *hjälp*
  • hana jama

Isolde kan man inte ta creme fraiche ist för gräddfil eller??
    Annars lät det super smaskigt

• Isolde

Hana jama, det borde gå. (Jag skrev förstås fel i mitt första stycke, för vi har aldrig gjort stroganoffen med crème fraiche.) Gräddfil är lite rinnigare än CF, så möjligen kanske man behöver lite mer buljong. Man får känna sig fram till en bra konsistens, helt enkelt.

• Isolde

Glömde säga: jag tror att han har i bra mycket mer tomatpuré, men det är ju efter smak.

Vi har bjudit folk som säger att de fullkomligt avskyr Korv Stroganoff, men blivit omvända efter den här versionen.

• hana jama

ok tyckte också att det verkade lite lite men jag testar mig fram. köttbuljongen är det i flytande variant?

• educated ninja

ha i oregano, det blir snuskigt gott

• isisisis

I orginalreceptet ingår det dessutom dijonsenap en matsked
    Har provat det är gott det också!

• Princess Sparkle

Viktigast tycker jag är att bryna tomatpurén när löken och kroven stekts på ett tag. Bryner man tomatpurén försvinner den beska smaken som den ibland kan ha. Sedan häller jag på lagalätt och smakar av med lite ketchup, soja, salt, peppar och eventuellt lite socker.

• Glad och Gravid

korv
    gul lök
    grädde
    tomatpuré
    köttbuljong
    salt o peppar

glöm INTE lingonsylten

• goldfish

Stek Falukorv och lök.
    Strö över mjöl, salt, vitpeppar, paprikapulver, cayennepeppar
    (vad för kryddor du vill)
    och spruta i lite ketchup.
    2 dl matlagningsgrädde
    1 dl vatten
    Hackad saltgurka och även lite av spadet den ligger i.

Blir starkt, men det är gott med ris till!

• annca

Bryn hackad eller halskivad gul lök tillsammans med korvstavar.
    Pudra över idealmjöl och häll på en gnutta vatten och rejält med tomatpuré och stark senap. Låt puttra en liten stund. Strax innan servering rör mer creme fraiche och smaka av med cayennepeppar, oregano, salt och svartpeppar. Låt bli varmt men inte koka.

Svar på tråden Korvstroganoff *hjälp*