• hana jama

Korvstroganoff *hjälp*

Hej har prövat lite olika recept på egen korvstroganoff men blir inte alls bra kan ni inte hjälpa mig och dela med er av era recept som ni själv gör asså ingen mix..

Jätte tacksam om ni kan hjälpa mig har varit sugen på det hur länge som helst....
    sköt om er

• Svar på tråden Korvstroganoff *hjälp*
  • Henrik28

En liten undran bara. Äter din man fläskkött? Lät lite komiskt att en muslim frågar efter "korv".

• Maerion

fräser gul lök och korv i stavar. häller på creme fraiche, dijonsenap, tomatpure, salt och peppar. mumma!

dijonsenapen är det som gör skillnaden tycker jag.

• Zabina

jag har i förutom lök, falukorv & grädde eller mjölk: Icas pastasås basilika & även äppelbitar, syrligt & gott... och blandade kryddor

• hana jama

Henrik28!

Nej varken jag eller min man äter gris men man behöver ju inte ha fläskkorv bara för att det är korv

• Henrik28

hana Jama. Absolut inte, men du förstår kanske varför jag reagerade? Var inget illa menat utan bara en fråga.

• hana jama

Henrik28!
    Ingen fara. Kanske inte den första rätten man tänker att en muslim äter Tog inte illa upp så det är lungt. Hur gör du din korv stroganoff då??

• hana jama

AnnaK
    Kan man inte ta créme fraiche istället för grädden har oftast inte grädde hemma

• Jullan84

Tycker det är godare om man har hackad inlaggd smörgåsgurka i stället för lök.
    Blir mycket mer smak av det!

• Isolde

Med crème fraiche blir det mycket godare! Testa det här receptet från Bonniers Nya Kokbok (en kokbok att rekommendera):

Korv Stroganoff
    4 pers

400 g falukorv e.d.
    1 gul lök
    1 msk smör
    1/2 msk vetemjöl
    1/2 tsk salt
    1 krm svartpeppar
    2 msk tomatpuré
    1 1/2 dl köttbuljong
    1 1/2 dl matlagningsyoghurt eller gräddfil

Skär korven i cm-tjocka stavar. Skala och hacka löken. Fräs korv och lök i smör i en stor stekpanna. Strö över mjö, salt och peppar. Rör om och tillsätt tomatpuré och buljong. Låt allt koka cirka 5 minuter.
    Rör ner gräddfil och låt såsen bara precis bli varm.

Servera med kokt ris eller pasta.

Svar på tråden Korvstroganoff *hjälp*