• Anonym (Ts)

    Träffat man som säger dom ska skiljas?

    Jag har träffat en man som jag föll pladask för en utekväll. Vi hånglade lite den kvällen och han försökte följa med mig hem, vilket jag tackade nej till. Efter det har han skrivit varje dag och tagit initiativ till fler dejter. Vi har varit och fikat och igår tog vi en promenad.

    Under promenaden berättade han att han fortfarande är gift men att dom håller på att skiljas, men att dom kommer bo ihop ett tag till för ekonomin och barnen.

    Borde jag tacka för mig och skita i den här mannen? Känns som uppgjort för att jag ska bli sårad. Eller ska jag våga chansa?

  • Svar på tråden Träffat man som säger dom ska skiljas?
  • Anonym (J)
    Anonym (J) skrev 2019-05-07 17:10:42 följande:
    Han var inte otrogen, de hade gjort slut. Hans ex hade en ny kille och jag träffade både henne och killen innan min man flyttade till mig.

    Kan tillägga att jag också var skeptisk i början. Men han var öppen med sin situation och försökte inte dölja något. Dock krävde jag inte att få komma hem till honom eller träffa hans ex på en gång, man måste ju ge det lite tid. Men inte för länge. Inget i TS bevisar dock att hennes nya kille undanhåller saker för henne. Har han inte tänkt skiljas lär hon märka det.
  • Mandel

    Är det min ex-make du träffat så kör hårt!

    Vi bor fortfarande ihop eftersom jag inte hittat något hus att köpa, men vill du ha honom så ta honom!
    Jag önskar den som som "ärver" honom ett stort lycka till!


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Bananböjaren
    Liberté skrev 2019-05-07 10:31:09 följande:
    Du är ofantligt naiv.

    Jag har ett par vänner som brukar ha side chicks och de andra vet ju om detta, de har en extra lägenhet tillsammans som de kan ha möten i.

    Facebook konto med en hel de bot konton för att få upp antalet vänner sen har de sina ragg där samt de närmaste vännerna som också brukar ragga.

    Otroligt att tjejer fortfarande faller för samma skit år in och år ut.
    Jasså, ja du och dina vänner låter ju som riktiga vinnare. Otroligt vilka sopor det finns. Hade jag haftstolpskott till vänner som dina så hade de inte varit mina vänner länge till men du kanske är likadan själv?
  • Anonym (Skild och gift)

    När jag träffade min nya fru var jag fortfarande gift och vi bodde ihop. Inga papper på skrivna.

    Jag flyttade dock ut kort efter. Min nya fru var också gift på papper men varit separerade i ett år.

    Inget jag skulle rekommendera men hittar man den "rätta" så är det väl inte så konstigt att man får jobba lite för att få det att fungera.

    Men TS om dom nu är separerade i sitt hus (jag utgår från att han inte delar sovrum i alla fall) så borde han ju typ vara barn fri varannan helg? Men andra ord borde han ju kunna sova hos dig några gånger i veckan.

    Klarar han inte att vara hemifrån skulle jag i alla fall se det som en stor röd flagga...

  • Anonym (.)
    Anonym (Ts) skrev 2019-05-07 09:08:16 följande:

    Jag har träffat en man som jag föll pladask för en utekväll. Vi hånglade lite den kvällen och han försökte följa med mig hem, vilket jag tackade nej till. Efter det har han skrivit varje dag och tagit initiativ till fler dejter. Vi har varit och fikat och igår tog vi en promenad.

    Under promenaden berättade han att han fortfarande är gift men att dom håller på att skiljas, men att dom kommer bo ihop ett tag till för ekonomin och barnen.

    Borde jag tacka för mig och skita i den här mannen? Känns som uppgjort för att jag ska bli sårad. Eller ska jag våga chansa?


    Spontant ja. Eftersom 95% av männen som påstår detta förskönar situationen eller ljuger, allt från att det finns fnurror på tråden men man jobbar på det i förhållandet till att han missat att berätta för frun att de är på väg att skiljas. Här i tråden skriver några med egen motsatt erfarenhet men i verkliga livet har jag bara sett sådana som fastnat i lögner och förhalanden. Och leva ihop längre för ekonomin och barnen? Då är där ju inte ens en aktuell planering för att separera. Skillnad om det vore "vi bor ihop tills vi lyckats sälja huset, det brukar ta fyra månader i området".  Och "för barnens skull", då har de kanske inte ens förklarat för ungarna att de är på väg(?) att skiljas.

    Är du intresserad på riktigt och det är en "vanlig" relation du vill ha så lägg honom på is och se vad som händer. "Jag gillar dig men det känns inte OK att inleda något med någon som planerar att fortsätta bo ihop med exet ett tag." Ring gärna när separationen är mer konkret, om vi båda är singlar då kan vi snacka om det igen."
  • Anonym (Hmmmmm...)
    mamaleona skrev 2019-05-07 09:22:26 följande:
    Håller inte med att"det kan bero på dig". Ts är fri o ledig att göra vad hon vill, det är ju karln som är otrogen isf, o han som "förstör"....om nån förstör. Kan ju hända det är en familj som verkligen skulle må bättre av att skiljas än att fortsätta.
    Jo det är han som bär hela skulden, men TS riskerar att bli rejält kär i en man som aldrig kommer att bli hennes, som låter henne vänta och hoppas, som hon måste träffa i smyg. Det är inte värt det!
  • Anonym (styvförälder)

    Jag tycker att du ska prata med honom hur planerna ser ut för honom.
    Dom ska skiljas säger han, har dom skrivit på papperen ännu?
    Eller är dom under sin 6 månaders betänkte tid?
    Dom ska bo ihop för barnens och ekonomins skull, ok det kan ju absolut ta ett tag att sälja villa osv men ungefär hur länge hade han tänkt att dom ska bo ihop?
    Några månader är väl ok men inte om det blir över 1 år.
    När dom bor i hop hur är det tänkt att dom ska dela upp ansvar för barn osv.
    Kommer han att vara barnledig tex varannan helg eller en heldag eller  lite när som helst när mamman har ansvaret så att han kan umgås med dig eller är det bara på kvällar ni kan ses.
    Hur gamla är barnen för det påverkar ju hur ofta han kan träffa dig även om han och mamman delar upp ansvaret.
    Du kan ju knappast vara hemma hos honom så därför är det väl inte så kul att han bor i hop med sitt ex.
    Vet barnen om att han träffar dig eller det kan ju förstås vara för tidigt men om dom är äldre måste dom ju förstå att föräldrarna har skilt sig och då kan dom ju få veta om dig.
    Förstå barnen att föräldrarna faktiskt är skilda eller tror dom att allt är som vanligt, då kan det ju bli jättekonstigt om dom sen förstår att pappa har en annan flickvän.
    Blir konstigt för exfrun och honom om dom ska ha gemensamt boende och hushåll tillsammans och leva ungefär som tidigare förutom sex då tillsammans med barnen och han sen har en flickvän.
    Det går självklar en kortare tid när allt ska ordnas upp men en längre tid blir ju konstigt för alla parter.
    Jag hade som ny flickvän inte velat ha det så, inte som exfru heller och absolut inte om jag själv låg i skilsmässa och bodde med min fd man och samtidigt hade ny pojkvän.

    Nej prata med honom om hur hans planer ungefär ser ut, han kan ju självklart inte säga exakt men en plan måste han ju för framtiden med barnen och boende mm.

  • Anonym (Exakt)
    Det låter ju som en klassisk luring, men vi här kan inte VETA om det är så. Det brukar gå att snoka rätt bra i sociala media nu. Har du kollat in fruns Facebook eller andra sajter, hennes vänninors..? Där borde du få bra ledtrådar till om hon och maken fortfarande är ett par, eller om de bara bor ihop av praktiska skäl.

    Är skilsmässoansökan inskickad? I så fall kan du kolla det på Tingsrätten, det är offentliga handlingar och du behöver inte uppge något skäl. Om den inte är det, tycker jag att du ska fråga mannen varför den inte är det. När man har barn brukar man ju vilja skicka in den så fort som möjligt, när man har bestämt sig, eftersom det ändå är sex månaders betänketid. Man vill att den ska börja ticka. 

    Angående moralfrågan, så tycker jag inte att det är älskarinnans ansvar om mannen har lurat och bedragit henne också. Men om man VET att en man är gift, och man ändå försöker locka honom, eller tar kontakt och hittar på sätt att komma in i hans kretsar för att få vara nära honom, fast man vet innerst inne att man vill något annat än bara vara vän... så tycker jag att man har ett ansvar. Även om mannen har det slutliga och största ansvaret. Men det är absolut inte OK att försöka stjäla andras män. Finns det dessutom barn så är det ännu värre, för då kan man fucka upp deras liv också rejält. Sådant tycker jag inte att vi tjejer ska göra mot varandra (eller mot barn). 

    Liberté skrev 2019-05-07 12:10:04 följande:
    Det är därför folk upprepar samma sak om och om igen och denna tråd och i andra. 

    Det är konstigt att man inte får träffa denna bästa vän till ex , eller ringa, eller träffa barn / familj. 

    Det är ingenting som är normalt med situationen, då ska man inte tro att ett Facebook konto ska bara sanningen när enkelt att fejka. 

    Samt klassikern att de har gjort slut men personen letar lägenhet eller stannar för barnen ett tag, öppet förhållande osv. 

    Verkar något konstigt så är det troligtvis så.
    Exakt. Och sedan blir frun med barn. Har hänt många. Eller älskarinnan får höra på omvägar, att det äkta paret brukar fixa barnvakt regelbundet och ta in på hotell...
  • Anonym (Exakt)
    Anonym (Mnjaäe) skrev 2019-05-07 11:01:30 följande:
    Been there, varit med om just det. Sorry om jag låter negativ men det är inte så konstigt att en mans kompisar är lojala med sin vän och unnar denne förälskelse med ny kvinna.

    Det betyder inte med automatik att mannen ifråga tänker reda ut sin hemsituation.

    Så för din del gäller att hålla huvudet lite kallt. Ett bra råd jag fick av min pappa en gång i tiden, när jag var i en liknande situation som du är nu, är att se på vad mannen ifråga faktiskt gör, inte främst lyssna på vad han säger.
    Exakt. En mans "grabbgäng" kan man verkligen inte lita på. Dom kan ha varit på bordell tillsammans utomlands också, och det hålls i så fall hemligt. De är lojala med varandra mot alla "fruntimmer" eller "kärringar" som det brukar heta.
  • Anonym (Exakt)
    fornminne skrev 2019-05-07 14:02:06 följande:

    Du förstår fortfarande inte skillnaden mellan otrohet och att ligga i skilsmässa?
    Fast ALLA dessa män ligger ju i skilsmässa. Eller kommer att göra det. Snart. För deras fruar förstår dem inte. Och de har inte haft sex på flera år. Hur det kommer sig att frun är gravid, och att de flyttade till ny bostad alldeles nyligen har de ingen aning om... Man får inte vara FÖR naiv heller. Så klarar man sig inte här i världen. 
Svar på tråden Träffat man som säger dom ska skiljas?