• Mudcakemonster

IVF maj 2019

Hej! Kollade lite igenom efter trådar men hittade inga nya så jag tänkte starta en ny tråd för att hitta andra i samma situation just nu som vill följas åt?

Vi genomgår vårt första IVF försök (manlig faktor). Hade mitt livs första äggplock igår och imorgon är det dags för ET såvida de inte idag ringer från sjukhuset och säger att det inte blivit nåt att lägga in igen. Är så nervös att jag nästan spricker.

• Svar på tråden IVF maj 2019
  • Loviisa89

Vi hade äggplock förra fredagen med totalfrys. Dom punkterade 27 äggblåsor, fick ut 22 ägg, 16 blev befruktade och fyra blastocyster kunde dom frysa. 1 av dom på dag 5 och tre på dag 6.

Förra gången fick vi också 4 blastocyster (men från 10 ägg), så det känns ju som att det var många med dålig kvalitet denna gången. Hoppas att dom som blev kvar är bra kvalitet iallafall, vi får se i höst när vi börjar med insättningar om nån vill fästa.

Insta: Ivfskafunka
  • Ölandstoka
    LLW skrev 2019-05-31 23:04:12 följande:

Då fick du ungefär samma resultat som mig. Av 7 ägg var 4 mogna men endast ett delade sig som det skulle efter icsi, så det fick jag tillbaka igen. Hoppas flera av dina klarar sig!!

Det var det sista av våra landstingsfinansierade försök..

Jag känner precis som dig. Hopplöshet. Hur skulle det här någonsin kunna leda till ett plus? Det här är fjärde ruvningsförsöket för mig, har lärt mig att distraktion är det enda som funkar. Blir så lätt att man spenderar timmar med att googla symptom och överanalysera om man har för mycket tid.

Usch, kan verkligen förstå din känsla. Känner fortfarande att det är en spännande process men kan förstå att det är annorlunda efter så många försök. Låt oss hoppas att det här är gången det går hela vägen! :)

Nu är jag också ruvare :) Ett sjucelligt litet embryo. De andra två delar sig fortfarande men jag har inga större förhoppningar att få något till frysen. Jag kommer inte ens att ringa och fråga utan väntar på deras brev. Testdag 17 juni.
  • Söderlund

Hela helgen har jag fått världens klump i magen så fort telefonen ringt. Och idag ringde dom från kliniken... Var tvungen att stålsätta mig innan jag svarade, jag tänkte så klart att nu var det helt kört. Men så fick jag prata med en jättegullig tjej som var så positiv så! Av 9 ägg var 8 mogna, och av dom 8 har 4 blivit befruktade och delat sig fint! Kravet för studien var ju 5 befruktade, så hon ringde för att ändra tid för återförande till imorgon. Blev sååå glad och peppad!!

• LLW
    Ölandstoka skrev 2019-06-01 14:10:31 följande:

Usch, kan verkligen förstå din känsla. Känner fortfarande att det är en spännande process men kan förstå att det är annorlunda efter så många försök. Låt oss hoppas att det här är gången det går hela vägen! :)

Nu är jag också ruvare :) Ett sjucelligt litet embryo. De andra två delar sig fortfarande men jag har inga större förhoppningar att få något till frysen. Jag kommer inte ens att ringa och fråga utan väntar på deras brev. Testdag 17 juni.

Grattis!! Hur känns det hittills? Minns att jag hade en helt magisk känsla första gången, gick och klappade på magen hela tiden och försökte skicka positiv energi dit, haha. Tyvärr blir det ju tuffare med varje misslyckande men är ändå glad att de allra första ruvardagarna var så fina :)
  • Ölandstoka
    Söderlund skrev 2019-06-02 17:12:41 följande:

Hela helgen har jag fått världens klump i magen så fort telefonen ringt. Och idag ringde dom från kliniken... Var tvungen att stålsätta mig innan jag svarade, jag tänkte så klart att nu var det helt kört. Men så fick jag prata med en jättegullig tjej som var så positiv så! Av 9 ägg var 8 mogna, och av dom 8 har 4 blivit befruktade och delat sig fint! Kravet för studien var ju 5 befruktade, så hon ringde för att ändra tid för återförande till imorgon. Blev sååå glad och peppad!!

Härligt, en till ruvare imorgon :)
  • Barnlängtan31år
    Ölandstoka skrev 2019-06-02 19:12:48 följande:

Härligt, en till ruvare imorgon :)

Och ytterligare en! :)

Nu får vi hoppas på våra små embryon! Spännande att följas åt i rivningstiden.
  • Ölandstoka
    LLW skrev 2019-06-02 17:22:40 följande:

Grattis!! Hur känns det hittills? Minns att jag hade en helt magisk känsla första gången, gick och klappade på magen hela tiden och försökte skicka positiv energi dit, haha. Tyvärr blir det ju tuffare med varje misslyckande men är ändå glad att de allra första ruvardagarna var så fina :)

Jag vill så gärna känna det där mysiga, få låtsas lite att jag är gravid typ. Men det känns som vanligt. Är så inställd på mens att jag inte vågar släppa loss och bara njuta. Men det känns bra också, kan inte fatta att vi har gått igenom en hel behandling. Försöker också skicka positiv energi :)

Känner mig svullen och lite illamående fortfarande men hoppas någonstans att den känslan stannar nio månader ungefär ;)

Hur mår du i ruvandet?
  • Barnlängtan31år
    Loviisa89 skrev 2019-06-01 12:40:56 följande:

Vi hade äggplock förra fredagen med totalfrys. Dom punkterade 27 äggblåsor, fick ut 22 ägg, 16 blev befruktade och fyra blastocyster kunde dom frysa. 1 av dom på dag 5 och tre på dag 6.

Förra gången fick vi också 4 blastocyster (men från 10 ägg), så det känns ju som att det var många med dålig kvalitet denna gången. Hoppas att dom som blev kvar är bra kvalitet iallafall, vi får se i höst när vi börjar med insättningar om nån vill fästa.

4 av 16 som blev blastocyster är ett helt normalt utfall, och skönt att ha några i frysen! :)
  • Barnlängtan31år
    zey skrev 2019-05-31 12:00:11 följande:

Hej tjejer.... är så otroligt ledsen nu. Plussade ju förra veckan och var så himla glad. Men imorse började jag stört blöda och det kom massa klumpar. Blöder fortfarande rött blod och har hemsk mensvärk. Ringde till kliniken som sa att det är nog ett tidigt missfall..

Så ledsen och knäckt, var så glad att det tog sig på första försöket. Nu blir det nya tag i augusti...

Usch vad ledsamt :( Hoppas på guldäggen i augusti!
  • Barnlängtan31år
    Denstarke skrev 2019-05-31 20:38:17 följande:

Hej alla

Känner med er Zey, Mudcake och LLW.

Vi har testdag på söndag, RD 13, blastocyst. Det är också dagen för beräknad normal mens. Vi kommer ta ett RFSU tidigt test imorgon bitti. Så vi är nervösa. Samtidigt har jag känt lite smärtor som liknar menssmärtor och sedan igår har jag lite LITE ljusbruna flytningar. Inte hela tiden, men till och från. Väldigt lite och utblandat med lutinus och flytning....

Får väl se hur det ser ut imorgon. Har inte känt så mycket alls, annat än väldigt hungrig och väldigt kissnödig senaste 5-6 dagarna...

Hur har det gått?
Svar på tråden IVF maj 2019