• Mudcakemonster

IVF maj 2019

Hej! Kollade lite igenom efter trådar men hittade inga nya så jag tänkte starta en ny tråd för att hitta andra i samma situation just nu som vill följas åt?

Vi genomgår vårt första IVF försök (manlig faktor). Hade mitt livs första äggplock igår och imorgon är det dags för ET såvida de inte idag ringer från sjukhuset och säger att det inte blivit nåt att lägga in igen. Är så nervös att jag nästan spricker.

• Svar på tråden IVF maj 2019
  • Josefine C
    Najo skrev 2019-06-05 09:33:52 följande:

Jag var helt torr fram till lunch igår! Flyrningarna kom 4 dagar efter insättningen för mig

Jag har inte tänkt så mycket på flytningarna. Det rinner liksom på som det brukar göra av Lutinus för mig. Jag äter mediciner och tar Fragminsprutor också. Jag mår förvånansvärt bra, men somnade kl.20 i förrgår och känner mig varmare än vanligt. Eftersom jag tar kortisontabletter och nu har höjt dosen pga för många vita blodkroppar känner jag mig ganska pigg (biverkning av kortison). Jag har fått östrogen (Progynon) denna ivf och tycker jag mår bra av det. Jag trot att Lutinus gör mig lite låg, hungrig och slö, men det känns bättre denna gång. Tänkte på hur jag har påverkats av p-piller tidigare utan att förstå hur mycket biverkningar det kan ge, främst på humöret.
  • Najo

Jag har inu lande känningar/ molande som går från ljumsken/blygdbenet upp emot höften på båda sidor. Aldrig haft detta förut. Ngn som vet om det är vanligt att få det från Lutinus?

• Söderlund
    Ölandstoka skrev 2019-06-05 09:19:09 följande:

Nu ligger jag en dag efter er men ändå :) Mår som jag gjort sedan plocket ungefär. Känner mig svullen och öm, rör mig helst långsamt. Lite illamående men det beror nog på att jag är hård i magen. Har inte alls mycket flytningar, ska man ha det? Känner mig snarare ovanligt torr av alla lutinusrester..

Phew, då är jag inte ensam. Upplever också att jag är ovanligt torr. Också svullen och öm...
  • Längtar201981

Gjorde första återinförandet idag. Känner mig ganska lugn, skönt att kommit så långt men känns som en lång väntan fram till testdag 21/6

• cutepoison

Hur mår ni alla? Tycker det är så seg väntan. Mår lite illa men jag inbillar mig säkert.

• Najo
    cutepoison skrev 2019-06-06 14:58:42 följande:

Hur mår ni alla? Tycker det är så seg väntan. Mår lite illa men jag inbillar mig säkert.

Kände mkt i går ljumsken upp mot höft bägge sidor. Idag endast flytningar. Kändes bättre igår. Mer dött idag.
  • Barnlängtan31år
    cutepoison skrev 2019-06-06 14:58:42 följande:

Känner typ inget, är på RD 3. Möjligtvis svag och molande värk i mage/ljumskar. Inget i brösten. Usch, är så rädd för att jag ska få spottings som jag alltid brukar få några dagar innan mens... Men men, ska försöka tänka positivt!
  • Barnlängtan31år
    Längtar201981 skrev 2019-06-05 20:11:05 följande:

Gjorde första återinförandet idag. Känner mig ganska lugn, skönt att kommit så långt men känns som en lång väntan fram till testdag 21/6

Välkommen :) Ja, tiden går rätt låååångsamt!
  • cutepoison
    Barnlängtan31år skrev 2019-06-06 17:26:15 följande:

Känner typ inget, är på RD 3. Möjligtvis svag och molande värk i mage/ljumskar. Inget i brösten. Usch, är så rädd för att jag ska få spottings som jag alltid brukar få några dagar innan mens... Men men, ska försöka tänka positivt!

När har du beräknad mens? Rd 3 är ju rätt tidigt att känna symptom ändå. Var det en 5 dagars du satte in?
  • Najo

Kände så pass mycket i magen i går att jag tänkte det kanske tagit sig, svävade bort i ngn sorts positiv bubbla. Tänkte att det skulle kunnat passa i tid också då det var 2 dagar efter blastostadiet då den ska ha kläckts ur sitt skall och teoretiskt hade kunnat börjat fästa i livmodern. I dag helt tvärtom, känner mig orolig och ångestfylld. Undrar vad jag fick för mig i går. Nästan lite PMSig med svajigt argt humör och ledsen som man kan ha veckan innan mens. Nä just nu känns det inte så bra.

Svar på tråden IVF maj 2019