BIM juli 2019
Startar en tråd för juli. All lycka
BIM lista
4/7
Startar en tråd för juli. All lycka
BIM lista
4/7
Hej!
Så kul med alla plus, grattis tjejer!
Jag har följt tråden sen start men inte vågat skriva då jag haft så långt kvar till BIM (BIM-7)
Jag har aldrig varit gravid tidigare och heller inte riktigt försökt ännu men jag har sedan ÄL (hade sex varannan dag ungefär kring ÄL) haft jätte konstig känsla i magen och ju närmre BIM så har mina symptom blivit fler
- molvärk och ?bubblor? i tjejmagen
- extremt torra slemhinnor och täppt näsa
- snustorr i munnen trots att jag dricker massor av vatten(?)
- ömma bröst
- ?konstig? huvudvärk, går inte att beskriva - typ som att man är bakis?
- illamående - också på ett annorlunda sätt, mer sugande känsla
- noll aptit
- konstig smak i munnen men vet inte om jag skulle kalla det metallsmak direkt
Har en sån udda känsla i hela kroppen som jag inte alls känner igen!
Tog precis ett RFSU testa tidigt som visar negativt..
Är trots allt minst 7 dagar till BIM men vet inte vad jag ska tro..
Är det någon som har/haft liknande känningar så långt före BIM?
BIM 11/7!
Positivt ägglossningtest idag.
Hur ofta bör man ligga? När är bäst? Haha! Jag har sådan sexlust så det är gaaaaalet. Men är bara nyfiken...ni som är mer pålästa än mig. Om man får ett positivt ägglossningstest! När är det STÖRST CHANS? Är bara en fråga från en nyfiken tjej.... <3
Hoppar också in här. Har haft lite oregelbunden cykel sen förlossningen med sonen men beräknad bim 25/7 :) Vi är på första försöket :)
Då kom tant röd på besök men stannar kvar i gruppen med bim 28 juli då min menscykel är 25 dagar.
Jag känner igen mycket av det du beskriver!! Är på bim-5 Men har bim 8-9 juli så får väl se då om det är på riktigt :)
Positivt ägglossningtest idag.
Hur ofta bör man ligga? När är bäst? Haha! Jag har sådan sexlust så det är gaaaaalet. Men är bara nyfiken...ni som är mer pålästa än mig. Om man får ett positivt ägglossningstest! När är det STÖRST CHANS? Är bara en fråga från en nyfiken tjej.... <3
Jahopp då kom mensen då :( känns som jag aldrig kommer bli gravid... Hade från början BIM 2/7 enligt flo, men hade sen ÄL (enligt test) och flyttades då fram till 7/7, nu kom ändå mensen den 3/7, hann inte ens börja bli rädd, hade ännu hoppet uppe... Antar att detta innebär att jag har kortare lutealfas än genomsnittet, 10-12 dagar och 27-28 dagar menscykel. Har aldrig känt min kropp så bra som nu när vi försöker bli gravida! Jag hänger kvar i gruppen då nästa BIM är 30/7.
Åh vad det känns hoppfullt att komma in här igen och se flera plus, stort grattis till er! Hoppas att vi är fler som får plus också allteftersom månaden rullar på. <3
Jag är på CD19, äl +5, bim -10. Inga symptom alls än, vi får väl se vad som händer... Hoppas på att få ett plus den här månaden, vore så kul att ha en liten knodd här till nästa sommar.
Fler som inte har några symtom alls? Hur känner ni kring det?
Man brukar säga varannan dag är bra runt ägglossning iaf, då spermier kan leva upp till några dar där inne :D det är ju störst chans på ägglossningsdagen då DDT är under 24 timmar. Men som sagt, att köra varannan dag är mer än nog vad jag förstått :)
Jag är på Äl+8, BIM -7. Känner inte heller några symtom. Hade tänkt att inte känna efter så mycket denna cykel då jag förra cykeln var skengravid så det sjöng om det. Men nu börjar jag istället tycka att det känns lite sådär att inte känna nått... :P
Men försöker inte ha så stora förhoppningar för att inte bli så besviken :)