• Nicciz

BIM juli 2019

Startar en tråd för juli. All lycka

BIM lista

4/7

• Svar på tråden BIM juli 2019
  • Pepsin

Hur länge har ni försökt? Fick också min mens idag. Känns helt hopplöst. Det var tionde försöker för oss...

Mima93 skrev 2019-07-03 21:38:54 följande:

Jahopp då kom mensen då :( känns som jag aldrig kommer bli gravid... Hade från början BIM 2/7 enligt flo, men hade sen ÄL (enligt test) och flyttades då fram till 7/7, nu kom ändå mensen den 3/7, hann inte ens börja bli rädd, hade ännu hoppet uppe... Antar att detta innebär att jag har kortare lutealfas än genomsnittet, 10-12 dagar och 27-28 dagar menscykel. Har aldrig känt min kropp så bra som nu när vi försöker bli gravida! Jag hänger kvar i gruppen då nästa BIM är 30/7.

• pixpoxy

Fick mens idag men är ändå kvar i tråden mes Bim 30/7 så från 2/7 till slutet av månaden 30/7. Typiskt dessutom de dagarna vi ska på romantisk weekend. Hade varit lycka att plussa där <3

BIM LISTA

1/7 Evi82, Lillaräkan1919, Love5

2/7

3/7 Längtar, Soltroll, Pepsin

4/7 Nicciz

5/7 Espresso, Mima93, tigerbaby

6/7 sockan, Mandistoss , CarrooJ

7/7 Lustablong, sara11, tillyra

9/7 Nymphadora, Monkan93, Nervösanonym, Jojo81

10/7 CaRH, FrokenF89

11/7 Förstabarnet123

12/7 Phoworray

13/7 KronisktFörvirrad

14/7 Majja92, Saga92

15/7 Adlitam, Sofiakarin

16/7 efterfest

17/7 myrkrypet, SaSeLa

19/7 VictoriaBerggren, glitterhitta

21/7 Cachy

24/7 Mathilda999

29/7 Isafina

30/7 Moizen, Pixpoxy

• Tessi1

Ägglossning på söndag enligt app. Fick glad blinkade gubbe igår men idag tom ring:( vad betyder detta?? Jag hoppas det är blinkade gubbe imorgon eller fast gubbe.. orkar inte med något annat eller något strul nu:(

• Myrkrypet

efter att ha fått tokpositivt på äl test så blev det nog inte mer än så, högt LH värde men inget ägg som släppt då jag inte fått nån temphöjning, känns lite ledsamt....

• Förstabarnet123
    kronisktförvirrad skrev 2019-07-03 22:25:15 följande:

Haha, förstår precis vad du menar, jag var så fruktansvärt skengravid i våras och hela cykeln gick bananas... ^^ Försöker att inte heller känna efter och det kommer bara bli jobbigare ju närmare BIM vi kommer! Har ni försökt länge? :)

Försökt sen januari i år, fast haft så oregelbundna cykler så missat äl tidigare.. Så det här blir andra seriösa försöket för oss då jag äntligen fått koll på kroppen och när äl sker :) Har ni försökt länge? Första barnet? :)

Har en dotter på 22 mån som blev till rätt snabbt så hoppas ju såklart att det ska gå fort den här gången...men det vette tusan :P
  • Förstabarnet123
    Sofiiakarin skrev 2019-07-03 22:01:03 följande:

Men eftersom jag fått positivt ägglossningstest IDAG. Är det ju inte ägglossningsdagen idag eller hur? Eller är jag helt ute cyklar? Haha..vi fick till de ikväll iallafall! :D

Har aldrig riktigt kört med ägglossningstest, men tror mig ha läst att äl kommer ske 24-48h efter glad gubbe :)
  • Anonym (Lina)
    Sofiiakarin skrev 2019-07-03 22:01:03 följande:

Men eftersom jag fått positivt ägglossningstest IDAG. Är det ju inte ägglossningsdagen idag eller hur? Eller är jag helt ute cyklar? Haha..vi fick till de ikväll iallafall! :D

Fick du positivt på ältest igår och hade sex, så har ni maxat chanserna. Bäst är att ha sex så att spermierna ligger och väntar på ägget, de ska ha hunnit "vila" lite och anpassat sig till miljön. Har man sex om ägget redan väntar, så är risken att spermierna inte hinner fram, för det tar ett tag satt simma.

Minns min noja, jag till och med ringde en bm och frågade om när det var bäst att ha sex, samma dag som positivt på ältest. Använde ältest en cykel och hade sex samma dag som positivt. Blev gravid =) vi hade inte sex samma dag som ägget släppte, det orkade vi inte.
  • joss1234

Idag är jag på Bim-4 eller bim-5 och tog ett test nu på morgonen med CB digital som visade negativt :( Man blir så besviken, samtidigt som det kan bli positivt närmare bim eller efter om mensen inte kommer. Men nu ska jag nog vänta med att testa förrän vid bim.

Nån som har erfarenhet av att ni fått - och sen +??

• Anonym (Tidigt)
    joss1234 skrev 2019-07-04 09:15:10 följande:

Idag är jag på Bim-4 eller bim-5 och tog ett test nu på morgonen med CB digital som visade negativt :( Man blir så besviken, samtidigt som det kan bli positivt närmare bim eller efter om mensen inte kommer. Men nu ska jag nog vänta med att testa förrän vid bim.

Nån som har erfarenhet av att ni fått - och sen +??

Jag hade det få med första barnet, jag har fått lära mig att det är bättre att räkna hur många dagar det är sen äl en hur långt från bim man är. Det beror ju på hur lång lutealfas man har, jag har tex kort lutealfas så om jag tar ett testa tidigt 5 dagar innan beräknad mens så är jag bara på dag 6 sen äl vilket är oftast alldeles för tidigt för att ge utslag för hcg, kan ju ta upp till 10 dagar för ägget att fästa.
  • glitterhitta
    Sofiiakarin skrev 2019-07-03 19:44:20 följande:

Positivt ägglossningtest idag.

Hur ofta bör man ligga? När är bäst? Haha! Jag har sådan sexlust så det är gaaaaalet. Men är bara nyfiken...ni som är mer pålästa än mig. Om man får ett positivt ägglossningstest! När är det STÖRST CHANS? Är bara en fråga från en nyfiken tjej.... <3

Varannan dag räcker men vi har haft sex nästan varje dag, från och med nu blir det varje dag för att det är najs och vi vill inte missa! Nu har jag inte fått positivt äl-test ännu men det kör jag mest för skojs skull med och för att stilla mitt behov av att få testa :D
Svar på tråden BIM juli 2019