• Nicciz

BIM juli 2019

Startar en tråd för juli. All lycka

BIM lista

4/7

• Svar på tråden BIM juli 2019
  • larssonc

Jag hoppar in här. Har bim 11/7, samma dag som jag plussade med sonen 2017. Vi förlorade lillebror i magen i vecka 19 i mars i år så vi hopas på att få en liten regnbåge <3 har haft det väldigt tufft sen vi förlorade honom så det hade varit underbart att få ett nytt plus.

Jag har svårt att bli gravid så har inte så mycket hopp. I januari 2017 (när jag var 27) konstaterades det att jag har lågt amh (få ägg kvar) och är påväg mot ett tidigt klimakterie. Har haft en stroke pga p-piller så vi får inte göra ivf. Har ändå trots dåliga odds blivit gravid naturligt två gånger. Hoppas innerligt att det kan bli en tredje gång också.

• Anonym (Tidigt)
    kronisktförvirrad skrev 2019-07-03 12:58:49 följande:

Åh vad det känns hoppfullt att komma in här igen och se flera plus, stort grattis till er! Hoppas att vi är fler som får plus också allteftersom månaden rullar på. <3

Jag är på CD19, äl +5, bim -10. Inga symptom alls än, vi får väl se vad som händer... Hoppas på att få ett plus den här månaden, vore så kul att ha en liten knodd här till nästa sommar.

Fler som inte har några symtom alls? Hur känner ni kring det?

Det tar ju upp till 10 dagar för ägget att fästa så det är ju alldeles för tidigt dör symptom,inget konstigt alls
  • glitterhitta
    larssonc skrev 2019-07-03 13:46:09 följande:

Jag hoppar in här. Har bim 11/7, samma dag som jag plussade med sonen 2017. Vi förlorade lillebror i magen i vecka 19 i mars i år så vi hopas på att få en liten regnbåge <3 har haft det väldigt tufft sen vi förlorade honom så det hade varit underbart att få ett nytt plus.

Jag har svårt att bli gravid så har inte så mycket hopp. I januari 2017 (när jag var 27) konstaterades det att jag har lågt amh (få ägg kvar) och är påväg mot ett tidigt klimakterie. Har haft en stroke pga p-piller så vi får inte göra ivf. Har ändå trots dåliga odds blivit gravid naturligt två gånger. Hoppas innerligt att det kan bli en tredje gång också.

Jag beklagar förlusten! Hoppas en liten regnbåge hittar fram snart Hjärta
  • Nico91

Hej!

Så kul med alla plus, grattis tjejer!

Jag har följt tråden sen start men inte vågat skriva då jag haft så långt kvar till BIM (BIM-7)

Jag har aldrig varit gravid tidigare och heller inte riktigt försökt ännu men jag har sedan ÄL (hade sex varannan dag ungefär kring ÄL) haft jätte konstig känsla i magen och ju närmre BIM så har mina symptom blivit fler

- molvärk och ?bubblor? i tjejmagen

- extremt torra slemhinnor och täppt näsa

- snustorr i munnen trots att jag dricker massor av vatten(?)

- ömma bröst

- ?konstig? huvudvärk, går inte att beskriva - typ som att man är bakis?

- illamående - också på ett annorlunda sätt, mer sugande känsla

- noll aptit

- konstig smak i munnen men vet inte om jag skulle kalla det metallsmak direkt

Har en sån udda känsla i hela kroppen som jag inte alls känner igen!

Tog precis ett RFSU testa tidigt som visar negativt..

Är trots allt minst 7 dagar till BIM men vet inte vad jag ska tro..

Är det någon som har/haft liknande känningar så långt före BIM?

BIM 11/7!

• Phoworray
    Hej! :) Hoppar in på listan också! 

Jag och sambon är som många andra inne i att försöka bli gravida, vi försöker med första barnet. Jag har det senaste 6 månaderna haft märkbar ägglossning varannan månad då det har gjort mycket ondare än vanlig mensvärk ( jag är frälst med mild mensvärk), så ont att jag inte kunnat räta på mig, utan fått krypa ihop i fosterställning typ.

Då vi tajmade in senaste ägglossningen och hade då mys minst varannandag ca 5 dagar innan äl och höll på till dag 8 för att säkerställa tillräckligt med kämpar som är vid liv när ägget släppts ;) 

Nu är det så att jag hoppas ju att det tog sig, och därmed har jag märkt några symptom som jag inte vet något om då jag aldrig varit gravid innan.

Igår och idag morgon hade jag liiiite (läs precis färgat) rosa när jag torkade mig efter toaletten.
    Märkte nyss att jag hade en brun flytning, men den var väldigt torr liksom. Är på dag äl+7 och BIM-10 så hoppas på en nidblödning.

Någon som haft något liknande? 

Uppdaterar listan ;) 

BIM LISTA

1/7 Evi82, Lillaräkan1919, Love5 

3/7 Längtar, Soltroll, Pepsin

4/7 Nicciz 

5/7 Espresso, Mima93, tigerbaby 

6/7 sockan, Mandistoss , CarrooJ 

7/7 Lustablong, sara11, tillyra 

9/7 Nymphadora, Monkan93, Nervösanonym, Jojo81 

10/7 CaRH, FrokenF89

11/7 Förstabarnet123 

12/7 Phoworray

13/7 KronisktFörvirrad 

14/7 Majja92, Saga92 

15/7 Adlitam, Sofiakarin 

16/7 efterfest 

17/7 myrkrypet, SaSeLa 

19/7 VictoriaBerggren, glitterhitta 

21/7 Cachy 

24/7 Mathilda999 

29/7 Isafina 

30/7 Moizen 

Gravid: 

Anonym (Bim 1 juli), Smlan, hallonsaft24, Theresesvea.

• Espresso

Min mens kom idag så det är bara att bryta ihop och komma igen. Ska fira makens födelsedag i helgen så ska unna mig både bubbel och vin. Lycka till alla andra och grattis till er som plussat!

• Jojo81
    Espresso skrev 2019-07-03 17:20:20 följande:

Min mens kom idag så det är bara att bryta ihop och komma igen. Ska fira makens födelsedag i helgen så ska unna mig både bubbel och vin. Lycka till alla andra och grattis till er som plussat!

Känner med dig!

Önskar er en jätte fin födelsedag och håller tummarna för att ni lyckas nästa gång. <3
  • Myrkrypet

Ledsen för din skull och jag hoppas att nästa gång är det din tur! Hoppas du får riktigt gott och härligt bubbel i helgen!!
  • soltroll

Samma här..mest störande är att jag känner inget, inte ens mensvärk som jag alltid brukar.

usch att det ska kännas så hemskt att få mens. Det är knappt så att man vill gå på toaletten de förstå dagarna. Men som du skrev, bara bryta ihop och komma igen och börja planera nästa månad.
  • joss1234

Jag är nu på bim-5 tror jag, har bim 8-9 juli. Inte testat än men kommer nog ha svårt att inte ta ett test imorgonbitti haha.. man är ju så ivrig..

Mina symptom som började för några dar sen är:

Lite molvärk då och då (och ilningar/kramper i höger sida mage)

Megatrött som slog mig som en sten i förrgår, är helt slut

Ömma bröst sen typ 4 dar tillbaka, lite väl tidigt för pmsbröst för min del så man vet ju inte ^^

Ett jävla humör, så lättirriterad och typ arg xD

Nån annan som känner igen sig?

Skriver Imorgon igen när jag testat, för det blir nog att kissa på stickan imorgon :)

Svar på tråden BIM juli 2019