• Nicciz

BIM juli 2019

Startar en tråd för juli. All lycka

BIM lista

4/7

• Svar på tråden BIM juli 2019
  • glitterhitta
    Anonym (Testa nu?) skrev 2019-07-02 11:00:48 följande:

Jag är på ÄL +11 idag och vet inte när jag ska testa. Mensen är beräknad att komma på äl+16 (söndag) och jag vill egentligen testa först då.

Men på lördag ska jag på en kompis bröllop vilket såklart innebär att jag kanske dricker 2-3 glas vin. Jag har lovat mig själv att leva som vanligt fram tills + eftersom jag har testat att vara duktig och undvika allt man inte ska som gravid mellan äl+bim = det har inte fungerat för mig för då har jag blivit besatt av ett + och mått väldigt dåligt psykiskt.

Jag funderar därför på att testa mig imorgon på bim+12 (jobbar tors-lör och vill inte testa precis innan jobbet om det är negativt).

Helst vill jag testa på BIM. Hur tänker ni?

Har varit gravid tidigare och har samma symptom som jag hade då.

Jag hade testat imorgon och förmodligen även på lördagen före bröllopet, är det positivt så hurra annars hade jag druckit vin som vanligt. Visar det sig senare att det är en graviditet så hade jag inte alls varit orolig över vinet då då det är så pass tidigt :)
  • FrokenF89

BIM LISTA

1/7 Evi82, Lillaräkan1919, Love5

3/7 Längtar, Soltroll, Pepsin

4/7 Nicciz

5/7 Espresso, Mima93, tigerbaby

6/7 sockan, Mandistoss , CarrooJ

7/7 Lustablong, sara11, tillyra

9/7 Nymphadora, Monkan93, Nervösanonym, Jojo81

10/7 CaRH, FrokenF89

11/7 Förstabarnet123

13/7 KronisktFörvirrad

14/7 Majja92, Saga92

15/7 Adlitam, Sofiakarin

16/7 efterfest

17/7 myrkrypet, SaSeLa

19/7 VictoriaBerggren, glitterhitta

21/7 Cachy

24/7 Mathilda999

29/7 Isafina

30/7 Moizen

Gravid:

Anonym (Bim 1 juli), Smlan, hallonsaft24, Theresesvea.

• Lustablong

Har BIM på lördag och har lovat mig själv att inte testa förrän på torsdag BIM-2. Tur man har två barn som sysselsätter en så tiden går lite fortare

Har köpt Lloyds testa tidigt som mäter hcg så lågt som 10 UI eller vad det nu heter till skillnad från mina RFSU som mäter 25.

Det står att man kan testa Lloyds från dag 4 innan mens men ska ?hia? mig lite så typiskt att tidiga gravsymtom likaväl kan vara PMS symtom....

• Jojo81
    Lustablong skrev 2019-07-02 12:20:06 följande:

Har BIM på lördag och har lovat mig själv att inte testa förrän på torsdag BIM-2. Tur man har två barn som sysselsätter en så tiden går lite fortare

Har köpt Lloyds testa tidigt som mäter hcg så lågt som 10 UI eller vad det nu heter till skillnad från mina RFSU som mäter 25.

Det står att man kan testa Lloyds från dag 4 innan mens men ska ?hia? mig lite så typiskt att tidiga gravsymtom likaväl kan vara PMS symtom....

Vad har du för symptom? Önskar att jag hade små som kunde ta fokus från att analysera varenda liten signal från kroppen och anta att det är symptom annat än pms haha

Trodde jag har BIM 9/7 men testade appen FLO precis och enligt den är det BIM 7/7 - kan faktiskt stämma överens med de Äl-symptom jag hade. Så frågan är om jag klarar vänta tills 9:e?

Hur tidigt testade du på dina andra graviditeter? :)
  • Hopplöstattkommapå

Hoppar in här jag med! 28 år, inga barn sedan innan. Jag och min sambo jobbar inte aktivt för att bli gravid så har inte lagt ner tid på att pricka in sex under ägglossning, utan blir vi gravida så blir vi ????

Hade vad jag tror ÄL på midsommarafton och hade sex på morgonen. Har sedan ca 1 vecka haft riktigt ont i äggstocken på vänster sida och ett vul idag bekräftade cysta. Dock har jag mått lite konstigt och gjorde ett grav.test imorse. Ett billigt från RFSU. Negativt först, men tog ut det i dagsljus och nog tusan syntes ett svagt streck. Både jag och sambo såg det men det känns väldigt svagt. Kan det verkligen stämma eller kan det vara fel på testet? På vul idag såg BM en ?förtjockad livmoder(hinna)? (?!). Vad betyder det?

BIM 5-6/7. Väntar till efter BIM med test igen.

• Pepsin

Åh va roligt! Grattis!! :) hur många försök hade ni innan plusset?

vicky91 skrev 2019-07-02 14:17:00 följande:

Plusa idag på bim-2. Bf blir 13/3

• Jojo81
    vicky91 skrev 2019-07-02 14:17:00 följande:

Plusa idag på bim-2. Bf blir 13/3

Åh stort grattis till er!! :)
  • vicky91

]Pepsin skrev Åh va roligt! Grattis!! :) hur många försök hade ni innan plusset?

Ca tre ordentliga försök med test. Annars av och till i 6 mån.

• Pepsin

Ska testa på torsdag... BIM imorgon. Men har haft menscykeln allt mellan 28-33 dagar. Idag dag 29 i menscykeln.

Har försökt 10 månader utan resultat.

Idag har det börja hugga lite på höger sida? Samt strålar i ljumskarna. Är hugg något gravidtecken tro? Typ som håll fast inte konstant. Ej hänt tidigare månader så borde inte vara mensvärk. Dock är det lite lite lite rosa i flytningarna idag så mensen kommer nog tyvärr...

Svar på tråden BIM juli 2019