• Anonym (TS)

Vad får dig kvinna att vara otrogen?

Så mycket tal om otrohet och dess effekter på människor och deras tankar kring ämnet.

Efter några år i livet ganska många så har mina öron fått höra det mesta.

Påståenden och annat klurigt gällande män och kvinnors otrohet och hur folk ser på dom.

Dessa via vänner. Sidor på nätet. Chatrum. Egen erfarenhet.

En stor grej som ofta uppkommer i disskutioner som når mina öron.

En man som är otrogen blir ofta nervärderad och talas illa om. Lämna förhållandet om du nu måste spela vid sidan om.

En kvinna blir nästan aldrig omtalad på så sätt. Utan är mer accepterad.

Men den frågan som jag nu tänkte mig.

Du tjej/kvinna vad vill du ha hos en man du är otrogen med. Vad vill du ha ska bidra med.

Vilka egenskaper söks.

Försök nu alla att hålla en god ton mot varann

• Svar på tråden Vad får dig kvinna att vara otrogen?
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (L) skrev 2019-06-18 17:36:35 följande:

Ja annars hade jag inte gjort det valet.

Absolut, det var bara en observation.

Du har en människosyn i klass med sexköpare.
  • Anonym (Esme)

Ingen/inget hade fått mig att vara otrogen, men "någon" kanske jag hade lämnat mitt förhållande för..

Denna någon måste vara väldigt speciell, för jag är inte direkt lättfångad.

• Anonym (Ångest)

Jag var otrogen för att jag inte hade några känslor kvar för den dåvarande partnern.
    Vet att jag borde ha gjort slut innan jag var otrogen till höger och vänster. 
    Jag var mitt i mitt missbruk och tänkte inte överhuvudtaget. 

Idag skäms jag för vad jag gjorde och har ångest mm ibland. Detta hände för över 20 år sedan och jag har fortfarande dåligt samvete.

Sedan dess har jag varit trogen mot min nuvarande man och vi har varit gifta i 25 år.

• Anonym (man)

Vilken konstig fråga.... ingenting får människor att göra saker. Människor gör saker för att de VILL det och VÄLJER det. 

• Anonym (man)
    Anonym (Hmm) skrev 2019-06-18 17:31:47 följande:
    Helt rätt - sex är ingen rättighet men en rätt ok möjlighet .....
    Visst är det så OM man är en skrupelfri egoist som inte har något emot att svika och ljuga för att få det man vill ha.... för människor med andra värderingar är det ingen möjlighet öht.
  • Anonym (man)
    Anonym (L) skrev 2019-06-18 17:26:32 följande:
    Nej det är ingen mänsklig rättighet men livet blir så mycket roligare ;)

På din ton verkar det som du behöver lite mer av det...
    Det beror kanske på hur man definierar "roligt" om man tycker att svika och förnedra andra är roligt så är det säkert skitroligt.
  • Anonym (TS)

För en sak är väl säker att alla gör vi våra val. Ingen annan kan styra vad en ska göra och inte.

Man kan inte "äga" någons kropp eller känslor. Bara ansvar för sina egna.

Otrohet kan faktiskt vara en bra sak som gör gott också.

Men frågan var ju vad som lockar och hur mannen ska vara. Vad som får kvinnan att just göra sitt val att ge sin kropp till en annan person.

Inte en tråd om moral i fråga om otrohet. Dom finns det tillräckligt av.

• Anonym (TS)

Inte att förglömma.

All cred till er som är trogna..

• Anonym (TS)
    Anonym (Wtf) skrev 2019-06-18 17:12:58 följande:

Snygg människosyn vissa har! Är otrogna bara för att partnern inte presterar i sängen. Det vore inte fel att hänga ut sådana andra kan vara varnade om vilken människosyn vissa har. Sex är ingen j-a mänsklig rättighet.

Så utan att ta hänsyn till en medmänniska som du inte vet något om så är det helt ok enl dig att hänga ut denne.

Vars är din människorsyn och vad vinner du på i ditt ego på att peta i något som inte påverkar dig eller som du ens är inblandad i..
Svar på tråden Vad får dig kvinna att vara otrogen?