• Anonym (TS)

Vad får dig kvinna att vara otrogen?

Så mycket tal om otrohet och dess effekter på människor och deras tankar kring ämnet.

Efter några år i livet ganska många så har mina öron fått höra det mesta.

Påståenden och annat klurigt gällande män och kvinnors otrohet och hur folk ser på dom.

Dessa via vänner. Sidor på nätet. Chatrum. Egen erfarenhet.

En stor grej som ofta uppkommer i disskutioner som når mina öron.

En man som är otrogen blir ofta nervärderad och talas illa om. Lämna förhållandet om du nu måste spela vid sidan om.

En kvinna blir nästan aldrig omtalad på så sätt. Utan är mer accepterad.

Men den frågan som jag nu tänkte mig.

Du tjej/kvinna vad vill du ha hos en man du är otrogen med. Vad vill du ha ska bidra med.

Vilka egenskaper söks.

Försök nu alla att hålla en god ton mot varann

• Svar på tråden Vad får dig kvinna att vara otrogen?
  • Anonym (Otrogen)

Jag är otrogen, med en man. Vi ses nån gång.. behöver inte ens ha sex varje gång. Känt han sen innan min man och hade en typ av relation då.. trivs bra med han och trivs bra med min man. Men på olika sätt.

• Anonym (Quinna)
    Anonym (man) skrev 2019-06-19 13:58:31 följande:
    Säg inte det, ska man tro diskussionerna i så gott som alla otrohetstrådar så argumenterar människor som är eller varit otrogna så gott som alltid för att ansvaret för det ligger på något annat än dem själva... dvs i förhållandet, omständigheter, alkohol, etc, etc... man verkar ha väldigt svårt för att medge att det var ett medvetet val som man har ALLT ansvar för själv utan försöker så gott som alltid att peka finger på något eller någon annan.
    Ingen har väl läst och deltagit i fler otrohetstrådar än du?
    Men jag har också läst väldigt många under årens lopp.

Jag vågar påstå att du har direkt fel.

Av allt jag har läst på detta forum och på andra ställen, efter samtal med människor som yrkesmässigt jobbar med sådana här frågor, har jag en annan uppfattning än du.

Min uppfattning är att en klar majoritet av otrogna anser sig själva som ansvariga för sin otrohet. Åtminstone förr eller senare.

Däremot är jag säker på att sådana som du väljer att missuppfatta saker och ting.
    Många otrogna kan förklara varför man fick lust till, vad det var för mekanismer som ledde fram till, att man valde att vara otrogen.
    Men bara därför att det finns förklaringar till varför lust och vilja uppstår kan man ju absolut inte, som du, påstå att den otrogne inte skulle ta på sig ansvaret för sin otrohet.
    Jag tror att du, och sådana som du, kanske väljer att missförstå för ni klarar inte att hantera sanningen? Ni känner er kritiserade när det framkommer att det finns egenskaper hos er, eller att det finns andra skäl, som gör att det lockar fram en lust eller vilja hos er partner att fatta sitt beslut att vara otrogen.
  • Anonym (man)
    Anonym (Quinna) skrev 2019-06-19 14:21:59 följande:
    Oj, en gammal kändis som verkligen, och alltjämt, är engagerad i alla otrohetstrådar.
    Jag undrar om det kan gränsa till tvångsmässigt och ohälsosamt engagemang?

Jag förstår inte varför du väljer att hoppa på mig genom att citerar det jag skrev?

Dina svordomar och dina ord om att svika, om förnedring, dina hemska och nedsättande ord om svaga människor, osv, osv, de får stå för dig.
    Förstår du inte att det visar mera om dig än om någon annan?

Inget av det du skriver har något samband med mina svar på TS frågor.
    Jag har valt att svara på TS frågor men jag har inte sagt något om vad jag själv tycker om ämnet eller något om allt det som du så elakt skriver.
    Men du väljer ändå att hoppa på mig.
    Är du ens läskunnig eller kanske du är så förblindad i ditt "engagemang" att du inte ens kan förstå TS frågor och mina svar på dessa frågor?
    Du väljer att inbilla dig själv att mina svar på frågor är samma sak som uttryck för vad jag själv tycker.
    För mig säger det verkligen en hel del om dig själv som människa, men jag avstår från att uttrycka mig på ditt sätt och väljer vare sig att kalla dig för en stark eller svag människa.
    Du och den som vill får ha en egen uppfattning om det.
    Vad du tycker om mig är totalt intressant, och att inte hålla med dig är inte samma sak som att "hoppa på dig". Citera gärna något inlägg där jag hoppat på dig?

Att du kände dig träffad är snarare ditt problem inte mitt, det förändrar inte det faktum att beteendet jag skrev är väldigt vanligt. Eller menar du att det inte är det?
  • Anonym (man)
    Anonym (man) skrev 2019-06-19 14:39:45 följande:
    Vad du tycker om mig är totalt intressant, och att inte hålla med dig är inte samma sak som att "hoppa på dig". Citera gärna något inlägg där jag hoppat på dig?

Att du kände dig träffad är snarare ditt problem inte mitt, det förändrar inte det faktum att beteendet jag skrev är väldigt vanligt. Eller menar du att det inte är det?
    totalt irrelevant ska det stå....
  • Anonym (Också trött)
    Anonym (Quinna) skrev 2019-06-19 14:35:57 följande:

Ingen har väl läst och deltagit i fler otrohetstrådar än du?

Men jag har också läst väldigt många under årens lopp.

Jag vågar påstå att du har direkt fel.

Av allt jag har läst på detta forum och på andra ställen, efter samtal med människor som yrkesmässigt jobbar med sådana här frågor, har jag en annan uppfattning än du.

Min uppfattning är att en klar majoritet av otrogna anser sig själva som ansvariga för sin otrohet. Åtminstone förr eller senare.

Däremot är jag säker på att sådana som du väljer att missuppfatta saker och ting.

Många otrogna kan förklara varför man fick lust till, vad det var för mekanismer som ledde fram till, att man valde att vara otrogen.

Men bara därför att det finns förklaringar till varför lust och vilja uppstår kan man ju absolut inte, som du, påstå att den otrogne inte skulle ta på sig ansvaret för sin otrohet.

Jag tror att du, och sådana som du, kanske väljer att missförstå för ni klarar inte att hantera sanningen? Ni känner er kritiserade när det framkommer att det finns egenskaper hos er, eller att det finns andra skäl, som gör att det lockar fram en lust eller vilja hos er partner att fatta sitt beslut att vara otrogen.

Tummen upp! Håller med dig!

Har också sett "anonym man" i otaliga otrohetstrådar. Är alltid bitter och sur.

Kan inte låta bli att fundera över varför "han" måste engagera sig i ämnet? Vad har han för erfarenhet av otrohet? Hur kan han sitta och svara i varje tråd hela tiden? Har han inget jobb? Ingen partner att ge uppmärksamhet och bekräftelse?
  • Anonym (Esme)
    Anonym (Också trött) skrev 2019-06-19 14:41:57 följande:
    Tummen upp! Håller med dig!

Har också sett "anonym man" i otaliga otrohetstrådar. Är alltid bitter och sur.

Kan inte låta bli att fundera över varför "han" måste engagera sig i ämnet? Vad har han för erfarenhet av otrohet? Hur kan han sitta och svara i varje tråd hela tiden? Har han inget jobb? Ingen partner att ge uppmärksamhet och bekräftelse?

På tal om påhopp på person. Ypperligt inlägg om vad som är påhopp på person och inte sak.

Låter som du är rätt besatt i att veta allt om mans privatliv. Hans privatliv eller anledning är väl inget någon har att göra med? Eller ska man avlägga en avhandling om sitt liv innan man svarar på inlägg om otrohet? Gör du det?

Varför han måste engagera sig i ämnet? Är det bara vissa som får yttra sig (kvinnor)? Jag har sett andra män yttra sig med. Trodde det var yttrandefrihet i Sverige, men det är tydligen bara "vissa" som får tycka?

En annan märklig sak är att du ifrågasätter om han arbetar, medan du själv svarar under arbetstid? Du vet om att många kan arbeta hemifrån då och då? Studera hemifrån? Svara på mobilen under raster? Har förtroendetid? Sitter vid en arbetsdator och har möjlighet att svara även under arbetstid? 

Inte för att det har någon betydelse vilket det är. Det är bara konstigt att förutsätta saker, och för all del om han är arbetslös har ingen att göra med om han vill sitta på FL eller inte. Hans privatliv är irrelevant för svarets betydelse.

• Anonym (Esme)

Glömde skriva i förra inlägget:

Allas upplevelser är olika, och jag tycker många otrogna är lika bittra, gnälliga och sura när man inte håller med/ifrågasätter dem,

• Anonym (man)
    Anonym (Esme) skrev 2019-06-19 15:17:19 följande:

Allas upplevelser är olika, och jag tycker många otrogna är lika bittra, gnälliga och sura när man inte håller med/ifrågasätter dem,

Håller med, speciellt när man anser sig ha patent på att vara kränkt och därmed oxå rätt att själv hoppa på andra för att sen dra på sig offerkoftan och påstå sig vara påhoppade.... vi kan ta Quinna till exempel.... det här var vad jag skrev.
    Säg inte det, ska man tro diskussionerna i så gott som alla otrohetstrådar så argumenterar människor som är eller varit otrogna så gott som alltid för att ansvaret för det ligger på något annat än dem själva... dvs i förhållandet, omständigheter, alkohol, etc, etc... man verkar ha väldigt svårt för att medge att det var ett medvetet val som man har ALLT ansvar för själv utan försöker så gott som alltid att peka finger på något eller någon annan.
    Notera att jag ingenstans nämner just henne eller uttalar mig kränkande om någon specifik person utan beskriver ett (i mitt tycke) vanligt beteende hos människor som är otrogna.

På det svarar hon såhär....
    Oj, en gammal kändis som verkligen, och alltjämt, är engagerad i alla otrohetstrådar.

Jag förstår inte varför du väljer att hoppa på mig genom att citerar det jag skrev?

Dina svordomar och dina ord om att svika, om förnedring, dina hemska och nedsättande ord om svaga människor, osv, osv, de får stå för dig.

Jag har valt att svara på TS frågor men jag har inte sagt något om vad jag själv tycker om ämnet eller något om allt det som du så elakt skriver.
    Är du ens läskunnig eller kanske du är så förblindad i ditt "engagemang" att du inte ens kan förstå TS frågor och mina svar på dessa frågor?
    Du väljer att inbilla dig själv att mina svar på frågor är samma sak som uttryck för vad jag själv tycker.
    För mig säger det verkligen en hel del om dig själv som människa, men jag avstår från att uttrycka mig på ditt sätt och väljer vare sig att kalla dig för en stark eller svag människa.
    Notera att hon riktar sitt inlägg mot mig som person och kallar mig personligen för det ena och det andra, vilket är vad man normalt kallar för ett personangrepp och inte sakligt. Men ändå anser hon sig vara "påhoppad"... intressant logik Flört

• Anonym (man)
    Anonym (Esme) skrev 2019-06-19 15:17:19 följande:

Håller med, speciellt när man anser sig ha patent på att vara kränkt och därmed oxå rätt att själv hoppa på andra för att sen dra på sig offerkoftan och påstå sig vara påhoppade.... vi kan ta Quinna till exempel.... det här var vad jag skrev.
    Notera att jag ingenstans nämner just henne eller uttalar mig kränkande om någon specifik person utan beskriver ett (i mitt tycke) vanligt beteende hos människor som är otrogna.

På det svarar hon såhär....

Notera att hon riktar sitt inlägg mot mig som person och kallar mig personligen för det ena och det andra, vilket är vad man normalt kallar för ett personangrepp och inte sakligt. Men ändå anser hon sig vara "påhoppad"... intressant logik Flört

• Anonym (Quinna)
    Anonym (man) skrev 2019-06-19 14:39:45 följande:

Jag har inte delgivit min personliga uppfattning och jag har inte tyckt någonting utan jag har bara svarat på TS frågor.

OBS: Jag har inte sagt vad jag själv tycker eller vad jag har för åsikt om saken.
    Alltså är det inte möjligt att hålla med mig om min uppfattning eller att motsäga den eftersom jag inte har uttalat den.
    Men ändå citerar du mig i samband med att du uttrycker dig så fruktansvärt elakt.
    Är det konstigt att jag känner mig påhoppad?

Du verkar ju inte kunna eller vilja förstå det enklaste.
    Jag har inte delgivit min personliga uppfattning. Men det klarar du ju inte begripa?
    Ändå citerar du mig och häver ur dig otrevligheter mot mig.

Angående vanligt eller ovanligt har jag tydligt redogjort för min åsikt om just den detaljen. Och min åsikt skiljer sig tydligt från det du tidigare påstod (även om du nu i efterskott försöker korrigera dig själv en aning).
Svar på tråden Vad får dig kvinna att vara otrogen?