Anonym (Esme) skrev 2019-06-19 15:17:19 följande:
Glömde skriva i förra inlägget:
Allas upplevelser är olika, och jag tycker många otrogna är lika bittra, gnälliga och sura när man inte håller med/ifrågasätter dem,
Håller med, speciellt när man anser sig ha patent på att vara kränkt och därmed oxå rätt att själv hoppa på andra för att sen dra på sig offerkoftan och påstå sig vara påhoppade.... vi kan ta Quinna till exempel.... det här var vad jag skrev.
Anonym (man) skrev 2019-06-19 13:58:31 följande:
Säg inte det, ska man tro diskussionerna i så gott som alla otrohetstrådar så argumenterar människor som är eller varit otrogna så gott som alltid för att ansvaret för det ligger på något annat än dem själva... dvs i förhållandet, omständigheter, alkohol, etc, etc... man verkar ha väldigt svårt för att medge att det var ett medvetet val som man har ALLT ansvar för själv utan försöker så gott som alltid att peka finger på något eller någon annan.
Notera att jag ingenstans nämner just henne eller uttalar mig kränkande om någon specifik person utan beskriver ett (i mitt tycke) vanligt beteende hos människor som är otrogna.
På det svarar hon såhär....
Anonym (Quinna) skrev 2019-06-19 14:21:59 följande:
Oj, en gammal kändis som verkligen, och alltjämt, är engagerad i alla otrohetstrådar.
Jag undrar om det kan gränsa till tvångsmässigt och ohälsosamt engagemang?
Jag förstår inte varför du väljer att hoppa på mig genom att citerar det jag skrev?
Dina svordomar och dina ord om att svika, om förnedring, dina hemska och nedsättande ord om svaga människor, osv, osv, de får stå för dig.
Förstår du inte att det visar mera om dig än om någon annan?
Inget av det du skriver har något samband med mina svar på TS frågor.
Jag har valt att svara på TS frågor men jag har inte sagt något om vad jag själv tycker om ämnet eller något om allt det som du så elakt skriver.
Men du väljer ändå att hoppa på mig.
Är du ens läskunnig eller kanske du är så förblindad i ditt "engagemang" att du inte ens kan förstå TS frågor och mina svar på dessa frågor?
Du väljer att inbilla dig själv att mina svar på frågor är samma sak som uttryck för vad jag själv tycker.
För mig säger det verkligen en hel del om dig själv som människa, men jag avstår från att uttrycka mig på ditt sätt och väljer vare sig att kalla dig för en stark eller svag människa.
Du och den som vill får ha en egen uppfattning om det.
Notera att hon riktar sitt inlägg mot mig som person och kallar mig personligen för det ena och det andra, vilket är vad man normalt kallar för ett personangrepp och inte sakligt. Men ändå anser hon sig vara "påhoppad"... intressant logik