Anonym (man) skrev 2019-06-19 13:52:59 följande:
Nja, vetefan om jag tycker det är naturligt att svika och förnedra någon man delat sitt liv med som en väg ut. Möjligen är det naturligt för väldigt svaga människor som inte vågar lämna först och skaffa nytt sen utan vill helst bygga sig ett nytt bo i smyg som man man flytta till när man känner för. Men alla människor är inte så svaga och skrupelfria vad gäller deras egen bekvämlighet. Ganska många väljer att hellre avsluta det de har med värdighet och sen skaffa sig något nytt, så "naturligt" vet jag inte om jag skulle kalla det.
Oj, en gammal kändis som verkligen, och alltjämt, är engagerad i alla otrohetstrådar.
Jag undrar om det kan gränsa till tvångsmässigt och ohälsosamt engagemang?
Jag förstår inte varför du väljer att hoppa på mig genom att citerar det jag skrev?
Dina svordomar och dina ord om att svika, om förnedring, dina hemska och nedsättande ord om svaga människor, osv, osv, de får stå för dig.
Förstår du inte att det visar mera om dig än om någon annan?
Inget av det du skriver har något samband med mina svar på TS frågor.
Jag har valt att svara på TS frågor men jag har inte sagt något om vad jag själv tycker om ämnet eller något om allt det som du så elakt skriver.
Men du väljer ändå att hoppa på mig.
Är du ens läskunnig eller kanske du är så förblindad i ditt "engagemang" att du inte ens kan förstå TS frågor och mina svar på dessa frågor?
Du väljer att inbilla dig själv att mina svar på frågor är samma sak som uttryck för vad jag själv tycker.
För mig säger det verkligen en hel del om dig själv som människa, men jag avstår från att uttrycka mig på ditt sätt och väljer vare sig att kalla dig för en stark eller svag människa.
Du och den som vill får ha en egen uppfattning om det.