• Jannie

BF Mars 2020

Väntar barn nr två 2020-03-03. Plussade i onsdags vilket var cykeldag 9 (sjukt tidigt men gjorde ett till digitalt cb på eftermiddagen och fick plus igen). Har använt Natural Cycles så då känns det som man har grym koll, så vågade testa tidigt. Vi har försökt i 5 månader utan resultat så vi är väldigt glada nu och hoppas allt går vägen.

• Svar på tråden BF Mars 2020
  • Hipphurradu

Jag kontaktade gyn genom egenremiss på nätet och där fick jag svar att dom skickar en tid på posten, jag hoppas att det blir ett datum nu medans jag har semester i alla fall men lär väl vara svårt att få. Undra hur lång väntetid det kan vara nu på sommaren. Mvc hade stängt till vecka 34 om jag inte fattade fel så dom hann jag inte ens kontakta. Men fy vad nervös jag är, allt känns okej och inget tyder på utomkveds än så länge. Men jag å mannen håller tummarna. Men vi har liksom inte kunnat börja glädjas än riktigt. Men man tänker liksom framåt, om två veckor är jag i vecka 8 om fyra i 10 och om sex i 12, å då känner jag mig lite exalterad och liksom kan inte sluta le. Så jag hopps så att det är vår tur nu :)

ranten skrev 2019-07-17 21:43:27 följande:

Hekj och grattis till plusset!

Jag hade också ett utomkveds i november. När jag ringde mvc lkollade de upp att gyn ska ta ultraljuden för att det inte är ett utomkveds till. Iaf är det så det fungerar hör. Jag fick tid 6+3 för att kolla.

• MellL

Hej alla!

Börjar så sakteliga sjunka in att jag är gravid igen. Det här är min 10onde graviditet på nästan 10 år, men jag har bara ett barn. Vi är försiktigt optimistiska, men får vi behålla den här kommer den i slutet av mars, nån vecka efter dotterns 9årsdag.

Jag vill gärna vara med i fb-gruppen. Hur gör jag då?

• milow16

Hjälp!

Har googlat runt det här med folsyra men blir inte klokt!! Jag äter just nu Aco Kvinna som innehåller 400mg folsyra. Enligt den ska man ta 2 dos om dagen eftrr varje måltid. Min fråga är: Räcker detta?? eller måste jag köpa just Aco Gravid?

Jag har redan en öppnad Aco gravid utan lock på sen förra året men är orolig att de är för gamla :/

• milow16
    milow16 skrev 2019-07-19 23:50:04 följande:

Hjälp!

Har googlat runt det här med folsyra men blir inte klokt!! Jag äter just nu Aco Kvinna som innehåller 400mg folsyra. Enligt den ska man ta 2 dos om dagen eftrr varje måltid. Min fråga är: Räcker detta?? eller måste jag köpa just Aco Gravid?

Jag har redan en öppnad Aco gravid utan lock på sen förra året men är orolig att de är för gamla :/

Någon som har någon aning? :) Räcker det med Aco kvinna? eller måste jag köpa just Aco Gravid? :)
  • Trixxin
    milow16 skrev 2019-07-20 15:58:24 följande:

Någon som har någon aning? :) Räcker det med Aco kvinna? eller måste jag köpa just Aco Gravid? :)

På Aco Gravid står det att det innehåller 500ug och att man ska ta tabletten två gånger per dag. Så då får man ju i sig mer än Aco Kvinna. Rådfråga BM annars ????
  • milow16
    Trixxin skrev 2019-07-21 10:29:04 följande:

På Aco Gravid står det att det innehåller 500ug och att man ska ta tabletten två gånger per dag. Så då får man ju i sig mer än Aco Kvinna. Rådfråga BM annars ????

Tack för svaren! :)

ja precis den innehåller mer men vad jag har läst så ska man få i sig minst 400microgram folsyra varje dag. Jag får fråga bm imorgon när jag ska boka tid för inskrivningen :)
  • Lillsolan

Hej, har bf 18 mars. Går gärna med i en fb grupp om det finns, vem kontaktar jag? Vill dock vara ärlig med att jag fortfarande är osäker på denna graviditet då den kommit högst oväntat och oplanerat. Har en dotter på två år född i juni 2017 sen tidigare.

• FruEA
    Äppeljuicen skrev 2019-07-05 17:14:25 följande:

Jag tycker det är så kul när fler och fler berättat att de pussat!

Påminner bara om att man kan kontakta mig om man vill gå med i en hemlig facebook-grupp. Än så länge är vi 15+ medlemmar och alla verkar vara härliga människor. :)

Hej! Jag vill gärna vara med i Facebookgruppen! Skickar ett meddelande till dig :)
  • fhkb

Hej :) en till som har plussat här ???? bf enligt preglife 29/3!

Grattis till allas plus ??

Svar på tråden BF Mars 2020