• Jannie

BF Mars 2020

Väntar barn nr två 2020-03-03. Plussade i onsdags vilket var cykeldag 9 (sjukt tidigt men gjorde ett till digitalt cb på eftermiddagen och fick plus igen). Har använt Natural Cycles så då känns det som man har grym koll, så vågade testa tidigt. Vi har försökt i 5 månader utan resultat så vi är väldigt glada nu och hoppas allt går vägen.

• Svar på tråden BF Mars 2020
  • matf
    nyfikenkvinna skrev 2019-07-30 16:25:41 följande:

Brukar man få färskt blod när missfall är på gång? Får man ont i magen eller därnere med detsamma?

Har aldrig haft missfall, men hur känner du i magen? Har du smärtor? Tror missfall kan te sig lite olika, men ofta beror flytningar eller blödningar på något annat än missfall. Och ofta kommer nog mer/mycket blod samt smärtor i magen. Men jag ska inte säga hundra.
  • matf

Jag har gått in i v.6 (5+3) tror min BF skulle bli runt 27 Mars om det nu går vägen! Hoppas! Är gärna med på Familjeliv.

• matf
    nyfikenkvinna skrev 2019-07-30 17:12:10 följande:

Har inga magsmärtor eller ont därnere. Jag kanske ska avvakta till imorgon

Ja avvakta. Blir du orolig så kontakta vården! Dom kan kolla så allt ser bra ut.
  • matf

Ja avvakta. Blir du orolig så kontakta vården! Dom kan kolla så allt ser bra ut.
  • Äppeljuicen
    matf skrev 2019-07-30 18:15:29 följande:

Det låter som du har fått bra svar. När jag hade mitt första ma var det ljusrosa flytningar till en början, vilket också kan vara helt normalt. Brunt betyder ju gammalt blod så jag tycker det låter hoppfullt även om det inte är en garanti. Hoppas din oro stillas och att du blir bemött bra om du väljer att kolla upp det.
  • SommarDahlia

Jag hade bruna flytningar där några veckor sen, i vecka 6-7 kanske. Kom fram till att det troligen berodde på att vi haft sex dagen innan vilket retat de känsliga slemhinnorna. Brunt blod är inte färskt och ofta ingen fara.
  • SommarDahlia

Jag måste bara få dela med mig av mig erfarenhet till er! Jag har mått uselt under mina graviditeter och även nu har jag spytt och mått pest. Men igår provade jag akupunktur, och oj vilken grej! Från att ha haft en ofantligt äcklig smak i munnen konstant, mått svinilla och inte klarat nåt så gick jag hem och klämde tre chokladbollar och två glas saft som smakade precis som vanligt. Jag känner fortfarande av illamåendet lite men det är mer i bakgrunden och påverkar inte mig i någon större utsträckning.

• Meiself

Kommer att få mitt tredje barn med BF 10/3 2020. Är nu i vecka 9 (8+0). Mår ni också mest illa på morgonen och att det känns som sura uppstötningar?

Svar på tråden BF Mars 2020