• Freya18

BIM augusti 2019

Då startar vi med BIM augusti! Lycka till!

• Svar på tråden BIM augusti 2019
  • hundenhubbe

Ägglossning strax, fertila dagar startar på torsdag och jag och mannen har börjat bebisverkstan redan nu! Hoppas det tar sig denna gång :)

• joss1234

jag testade negativt idag igen på ÄL+12 och bim-3 :( Värken jag började känna igår i mage, rygg och speciellt ner i vänstra ljumsken har bara fortsatt dock och molar som satan, speciellt på vänster sida. Brösten börjar bli lite ömma, men inte som det brukar innan mens. Känner mig dock lite depp idag så kan va min pms som är igång... man blir ju inte klok... Så less på att hoppas och vänta :( Testar med babyplans testa tidigt stickor, nån som har bra eller dålig erfarenhet av dom??

• Sandbergjosefine

Alltså jag blir så förvirrad. Sparade morgonurinet i kylen tills testen kom på posten. Tog två st samtidigt, en stav och en sticka. På staven såg jag direkt ett streck i testzonen när färgen sögs upp och stek uppåt i ?displayen? liksom.. ganska starkt dessutom. Sen försvann det.. och ser nu ut såhär..

• MalinBud

Stort grattis till er som (förhoppningsvis) plussat och att det håller hela vägen! ????

Själv kom det lite rosa på pappret nu när jag torkade mig så det gissar jag är början på mensen (brukar få det som en hint om att mensen är på väg nämligen) och kom i den rätta tiden innan mens dessutom, två dagar.. och jag som åker till Kanarieöarna idag, med mensen som oombedd resekompis ??

• MalinBud
    Mandistoss skrev 2019-07-30 09:07:58 följande:

Tog ett nytt test idag ÄL+10 (brukar ha kort lutealfas på ca 10 dagar), och nu börjar jag känna mig mer säker på att det verkligen är ett streck där, om än svagt. :D Nu hoppas jag bara med allt jag har att det får stanna och att mensen inte dyker upp i veckan då jag haft små spottings och mellanblödningar som jag är ganska säker beror på lågt progesteron. Lycka till alla, jag forsätter att följa med ett tag, vill så gärna se hur det går för er!

Jag ser ett streck!!! Wow! Så spännande! ????
  • Freya18
    Mandistoss skrev 2019-07-30 09:07:58 följande:

Tog ett nytt test idag ÄL+10 (brukar ha kort lutealfas på ca 10 dagar), och nu börjar jag känna mig mer säker på att det verkligen är ett streck där, om än svagt. :D Nu hoppas jag bara med allt jag har att det får stanna och att mensen inte dyker upp i veckan då jag haft små spottings och mellanblödningar som jag är ganska säker beror på lågt progesteron. Lycka till alla, jag forsätter att följa med ett tag, vill så gärna se hur det går för er!

Yeey! :D Grattis!

Jag får upp hoppet om att mellanblödningar inte behöver betyda att det inte går att bli gravid. Jag funderar på att kolla upp det med läkare om det fortsätter.
  • Mandistoss

Tusen tack för alla grattis! :D Tror inte det har sjunkit in ännu riktigt. I och med mina mellanblödningar så vågar jag inte heller fira fullt ut förens BIM har kommit och gått, vilket bör vara om en-två dagar. Oron är att progesteronet ska vara för lågt för att mensen ska utebli. Har de senaste två-tre dagarna haft ganska rikliga gulaktiga flytningar på morgonen-förmiddagen. De luktar inget konstigt och är inte gryniga utan krämiga. Är det något som ni som varit gravida innan känner igen?

Freya18 - Jag trodde att det var kört för oss utan någon form av behandling, jag hade tänkt att testa progesteronkräm nästa cykel som jag läst ska hjälpa mot mellanblödningarna. Som jag har förstått det kan de bero på att nivån av progesteron är för lågt för att hämma östrogenet som är det hormon som hjälper slemhinnan att växa till sig, vilket kan betyda mellanblödningar samt rikliga mensblödningar.

Kan tipsa om denna läsning: www.matstarkt.se/tag/hoja-progesteron-naturligt/

Men jag hade även som du säger kontaktat läkare för att se så att allt ser ut som det ska, kan ju så klart vara något annat som orsakar mellanblödningarna och då vill man inte försöka och försöka för att långt senare få reda på att det existerar något som behöver ses över. Jag misstänker även att jag har en polyp då jag kan känna något främmande på min livmodertapp precis vid öppningen som dök upp för lite mindre än en vecka sedan. Känns ungefär som en droppe på ett kort skaft, eller en liten liten vindruva som går att vicka på (fniss). Dessa är oftast ofarliga men kan ge besvär som mellanblödningar. Har gjort en egenanmälan hos gyn för det så väntar på svar därifrån.

• Förstabarnet123
    Kattunge15 skrev 2019-07-30 08:34:56 följande:

Hej, har precis börjat försöka så vet inte när jag ska ha min mens.

Nu när jag var på toa kom en stor geleliknande flytning (?), svagt ljusrosa men nästan genomskinlig. Aldrig fått tidigare?! Vad kan detta vara? Hur kan en nidblädning se ut?

Kan du ha ägglossning nu? Lät som en äl-flytning. Eller vet du om att du haft äl nyligen? :) Jag tror det kan komma liiite blod när ägget släpper. Aldrig haft nidblödning då vet tyvärr inte hur de brukar se ut :)
  • Förstabarnet123
    LBP91 skrev 2019-07-30 02:49:31 följande:

Nån här inne som vet om det finns någon hostdämpande hostmedicin man kan ta som gravid. Vågar inte ta av min Cocillana ifall att det är ett plus som ligger och väntar och inatt har jag bara lyckats sova en timme på grund av den här förbannade hostan.

Kolla janusinfo om mediciner! Bästa och tillförlitligaste sidan över preparat/mediciner och hur de går ihop med graviditet och amning bland annat:

janusinfo.se/beslutsstod/janusmedfosterpaverkan.4.72866553160e98a7ddf1ce6.html

:)
  • Kattunge15
    Förstabarnet123 skrev 2019-07-30 11:43:17 följande:

Kan du ha ägglossning nu? Lät som en äl-flytning. Eller vet du om att du haft äl nyligen? :) Jag tror det kan komma liiite blod när ägget släpper. Aldrig haft nidblödning då vet tyvärr inte hur de brukar se ut :)

Ah, så klart det kan vara! Ätit p-piller i 12-13 år så minns inte hur det var innan... även om jag hellre hoppats på nidblödning! Vi hade sex igår så hoppas det prickade ägglossning rätt bra då :)
Svar på tråden BIM augusti 2019