• Freya18

BIM augusti 2019

Då startar vi med BIM augusti! Lycka till!

• Svar på tråden BIM augusti 2019
  • LBP91

Ni som kan det här med tempökning och kurvor, har ni några tankar på min kurva? Jag har hört talas om trifasisk kurva, kan det vara nåt i stil med det här?
  • sockan

Jahopp där kom min mens två dagar innan Bim. Men är fortfarande med i tråden med nytt Bim den 25/8. Imorgon är en ny dag med nya möjligheter!

• joss1234
    Mandistoss skrev 2019-07-30 14:11:52 följande:
    Tusen tack! Jag trodde faktiskt att denna månaden var körd för oss då vi var bortresta och bodde hemma hos familj till mig under ÄL. Jag tog med mig mina ÄL-test och termometer iaf och nån dag in på vistelsen fick jag positivt test, vilket gjorde mig lite besviken då jag hade hoppats på att den skulle dröja tills vi kom hem så att vi kunde mysa på då - jag visste att sambon inte skulle vara så sugen iom boendeförhållanderna. Jag visade honom iaf testresultatet och signalerade att jag inte hade några förbehåll mot att försöka iaf :D men som jag visste var han inte lika positiv. Men nästa morgon fick vi trots allt till det! Kändes som att vinna på lotto, haha, var ju helt inställd på att det inte skulle bli något försök för oss denna månaden. Min temp steg först två morgnar därpå.

Så vi mös bara en gång under den fertila perioden, på dagen innan ägglossning, men det verkar ha varit allt som krävdes. :) Tidigare månader har vi myst ca 3 ggr under den fertila perioden.

Hjälpmedel jag använde för att lokalisera ÄL var ÄL-test, termometer, samt att undersöka livmodertappen och mina flytningar.

Hade efter ÄL mellanblödningar (bara lite lite, som röda strimmor i flytningarna, och mest på pappret när jag torkade mig) nästan varje dag hela dagarna fram tills typ i förrgår, då övergick det till att bli mer rikliga krämiga gula flytningar under mornarna utan spotting, som övergick till rosa bruna flytningar fram till eftermiddagen som sen upphörde. Hade likadant två dagar i rad och trodde att mensen var på väg (det kan den ju fortfarande vara). Än så länge idag har jag bara haft de gula flytningarna, ingen spotting, så håller tummar och tår att det håller sig borta! :D

Andra symptom har varit molvärk till och från, men mest direkt i anslutning till ÄL samt igen nu för 1-2 dagar sedan som fortsatt. Ömma bröst fick jag för två dagar sedan (ÄL+8). Jag har varit gasig och uppblåst större delen av lutealfasen. Skickar med en bild från Fertility Friend så blir det mer överskådligt. :)
    Men wow att det tog sig!! Ibland blir man varse om hur slumpen verkligen funkar :D Ibland tar det sig, ibland inte, känns som att spela på lotto haha. Men spännande att höra. Jag önska jag hade börjat tempa under hela min cykel, men har tagit tempen några dar nu och vet att jag brukar ligga på runt 36-36,4 i normaltemp och min har legat över 37-37.4 i 2 dar så får se om den droppar eller fortsätter hålla sig högt!!
  • Fladdriga svansen
    Millemupp skrev 2019-07-30 15:29:19 följande:

[quote=79792868][quote-nick]

Tack för svar! Haha ja jag ska se till att hinna med äggtåget (skrattade halvt ihjäl mig när jag läste det, kunde riktigt se ett äggtåg framför mig :) )

Kan ju faktiskt bara vara också att som mig att viss månad är lutenfasen kortare. Behöver inte vara nåt fel med hormoner eller nån katastrofscenario med ofertilitet. Så jag hade väntat med massa tester och krämer.

Haha, ja men är lite som ett tåg med ägget : D står inte resenärspermierna där på stationen i tid när de kommer så tuffar de vidare : P
  • Fladdriga svansen
    FH24 skrev 2019-07-30 16:16:08 följande:

Hej!

Första försöket med syskon här. BIM 14/8 och ÄL på G nu. Hänger gärna med i tråden :)

Lycka till allihop! :)

Har också 14/8, kul med flera. Borde ha äl om 2-3 dagar ungefär.
    sockan skrev 2019-07-30 19:40:49 följande:

Jahopp där kom min mens två dagar innan Bim. Men är fortfarande med i tråden med nytt Bim den 25/8. Imorgon är en ny dag med nya möjligheter!

Nej vad tråkigt, men skönt den ändå kom tidigare så du slapp vänta så sätt
  • Anonym (E)

Femte försöket till syskon. Tog en paus från fl ett par månader, men är nu tillbaka.

Börjar tolka allt i kroppen som ev graviditet för att sen bli besviken varje gång. Längtar så till plus och likaså sambon.

Bim om 9 dagar, 8/8.

• Lejoninnan37

Hej! Hakar på. Har BIM 8/8.

Hade ÄL omkring 23/7.

Har känt mig öm och svullen i nedre magen och ilningar i livmodern (till och från)

Håller tummarna! Lycka till nu tjejer!

• Hallonen80

Ja det där med att inte känna efter är svårt haha..

Tycker att mina boobs blivit fylligare på nåt sätt, inte ont alls men ja, som två löst fyllda ballonger med vatten typ å visst har jag lite molvärk eller är det pms hmmm MAN BLIR KNÄPP PÅ RIKTIGT

• Anonym (Jordgubbe)
    Hallonen80 skrev 2019-07-30 21:45:08 följande:

Ja det där med att inte känna efter är svårt haha..

Tycker att mina boobs blivit fylligare på nåt sätt, inte ont alls men ja, som två löst fyllda ballonger med vatten typ å visst har jag lite molvärk eller är det pms hmmm MAN BLIR KNÄPP PÅ RIKTIGT

Jag har också haft svullna bröst ( de är typ hårda) och senaste två dagarna har de gjort ordentligt ont när något har rört vid dem/när jag lyfter armarna. Senaste gången jag hade såhär var när jag var gravid.

Var dum och trodde jag var på äl+12 (hur jag nu fick för mig det) så jag tog ett rfsu vanligt test idag på eftermiddagen. Det var helt blankt. Så kom jag på att jag är ju bara på.äl+10!!! Men eftersom det var negativt så känns det kört ändå. Och tycker brösten är lite mindre svullna nu :(
  • Obalem

BIM 4/8 så jag hänger också på!

Tog ett test igår som såklart visade negativt.. de var ju för tidigt!

Men ja tror ändå på denna gång.

Molvärk, spänningar i brösten, trötthet och humör kommer och går sen några dagar tillbaka :D

Svar på tråden BIM augusti 2019