• Freya18

BIM augusti 2019

Då startar vi med BIM augusti! Lycka till!

• Svar på tråden BIM augusti 2019
  • Förstabarnet123
    Mandistoss skrev 2019-07-30 09:07:58 följande:

Tog ett nytt test idag ÄL+10 (brukar ha kort lutealfas på ca 10 dagar), och nu börjar jag känna mig mer säker på att det verkligen är ett streck där, om än svagt. :D Nu hoppas jag bara med allt jag har att det får stanna och att mensen inte dyker upp i veckan då jag haft små spottings och mellanblödningar som jag är ganska säker beror på lågt progesteron. Lycka till alla, jag forsätter att följa med ett tag, vill så gärna se hur det går för er!

Wow! Ser ett streck! Håller tummarna att det blir starkare!! :D

Jag blir glad över alla som plussar, är så spännande att läsa och se! Det gör också att det känns möjligt att nästa gång kanske det är vår tur...? ^^
  • Fladdriga svansen
    Mandistoss skrev 2019-07-30 09:07:58 följande:

Tog ett nytt test idag ÄL+10 (brukar ha kort lutealfas på ca 10 dagar), och nu börjar jag känna mig mer säker på att det verkligen är ett streck där, om än svagt. :D Nu hoppas jag bara med allt jag har att det får stanna och att mensen inte dyker upp i veckan då jag haft små spottings och mellanblödningar som jag är ganska säker beror på lågt progesteron. Lycka till alla, jag forsätter att följa med ett tag, vill så gärna se hur det går för er!

Hur tydligt som helst ju. Stort grattis : )
  • Millemupp

Kul att se alla +! :)

En äl-fråga. Har tagit äl-tester denna gång. Fram tills igår var det helt blankt. Fick nån misstanke och testade igen igår eftermiddag. Då fick jag ett hyfsat positivt resultat. Testet från i morse var dock aningen svagare (trodde att det skulle kunna vara fortsatt positivt, så blev lite förvånad) Kan man då gissa att äl sker typ nånstans inom 24 timmar? Lyckades få till lite mys igår kväll, är det lönt även ikväll?

• Fladdriga svansen
    Millemupp skrev 2019-07-30 12:29:38 följande:

Kul att se alla +! :)

En äl-fråga. Har tagit äl-tester denna gång. Fram tills igår var det helt blankt. Fick nån misstanke och testade igen igår eftermiddag. Då fick jag ett hyfsat positivt resultat. Testet från i morse var dock aningen svagare (trodde att det skulle kunna vara fortsatt positivt, så blev lite förvånad) Kan man då gissa att äl sker typ nånstans inom 24 timmar? Lyckades få till lite mys igår kväll, är det lönt även ikväll?

Kan ju vart att du har din äl på eftermiddagen så därför. Men var de lika starkt som kontrollstrecket? Är de svagare brukar de räknas som negativt.
  • fruSolsken

Äl+ 5 idag. Har haft mycket känningar i brösten de senaste 3 dagarna. Periodvis ömma bröstvårtor blandat med pirr i hela bröstet och även lite klåda haha.. igår och idag har det även stramat och känts som håll långt ner i magen. Hade liknande symptom för 3 månader sen som inte var en graviditet, så hoppet är inte allt för högt även om det känns positivt :)

• joss1234

Alla ni som plussat grattis till er!!! Ni får gärna skriva hur ni gjorde för att det skulle ta haha :D typ hur mkt ni myste kring ÄL, symtom ni hade osv och om ni gjorde nåt speciellt. Är ju olika för alla men ändå kul att få lite hjälp och pepp :)

• Millemupp
    Fladdriga svansen skrev 2019-07-30 12:36:12 följande:

Kan ju vart att du har din äl på eftermiddagen så därför. Men var de lika starkt som kontrollstrecket? Är de svagare brukar de räknas som negativt.

Det var två lika starka igår eftermiddag, och svagt streck - alltså negativt - i morse.
  • Annali85
    Fladdriga svansen skrev 2019-07-29 22:45:38 följande:

25 dagar kan man helt klart ha. Äl kommer vanligen 24-48h efter den starkaste stegringen på stickorna får man tänka också. Men lutenfasen kan vara kort även med äl nära inpå : )

Ok! Tack för svar. Tyckte bara det var lite märkligt för när man läser om lutealfas så står det att den är mellan 12-16 dagar och min var i så fall på 11 dagar men det kanske kan vara lite olika
  • Annali85
    hundenhubbe skrev 2019-07-30 09:36:44 följande:

Ägglossning strax, fertila dagar startar på torsdag och jag och mannen har börjat bebisverkstan redan nu! Hoppas det tar sig denna gång :)

Hihi, samma här! Hoppas det tar sig denna gång. Visst hade du också barn sen innan?
  • Annali85

Så kul med + som börjar komma!! Hoppas det blir många fler:). Ni som fått negativa test- behöver inte betyda nåt innan BIM passerat <3

Svar på tråden BIM augusti 2019