• Freya18

BIM augusti 2019

Då startar vi med BIM augusti! Lycka till!

• Svar på tråden BIM augusti 2019
  • Fladdriga svansen
    Millemupp skrev 2019-07-30 12:56:52 följande:

Det var två lika starka igår eftermiddag, och svagt streck - alltså negativt - i morse.

Då var de ju definitivt äl igår, så idag borde ni hinna med äggtåget med sexa loss också : )
    Annali85 skrev 2019-07-30 13:14:26 följande:

Ok! Tack för svar. Tyckte bara det var lite märkligt för när man läser om lutealfas så står det att den är mellan 12-16 dagar och min var i så fall på 11 dagar men det kanske kan vara lite olika

Min har också vart nere 10 ibland, händer lite då och då. De menar nog mer att de är mest vanligt med en mellan 12-15. Så inte omöjligt med senare eller tidigare.
  • Anonym (.)
    Fladdriga svansen skrev 2019-07-30 13:37:25 följande:

Då var de ju definitivt äl igår, så idag borde ni hinna med äggtåget med sexa loss också : )Min har också vart nere 10 ibland, händer lite då och då. De menar nog mer att de är mest vanligt med en mellan 12-15. Så inte omöjligt med senare eller tidigare.

Även om det inte är omöjligt eller alltid svårt att bli gravid med kort lutealfas så är det inte det optimala, pga att det tyder på lite väl lågt progesteron. Så om det visar sig att man har svårt att bli gravid + har kort lutealfas så är det något som man vill försöka förlänga.
  • Mandistoss
    joss1234 skrev 2019-07-30 12:55:40 följande:

Alla ni som plussat grattis till er!!! Ni får gärna skriva hur ni gjorde för att det skulle ta haha :D typ hur mkt ni myste kring ÄL, symtom ni hade osv och om ni gjorde nåt speciellt. Är ju olika för alla men ändå kul att få lite hjälp och pepp :)

Tusen tack! Jag trodde faktiskt att denna månaden var körd för oss då vi var bortresta och bodde hemma hos familj till mig under ÄL. Jag tog med mig mina ÄL-test och termometer iaf och nån dag in på vistelsen fick jag positivt test, vilket gjorde mig lite besviken då jag hade hoppats på att den skulle dröja tills vi kom hem så att vi kunde mysa på då - jag visste att sambon inte skulle vara så sugen iom boendeförhållanderna. Jag visade honom iaf testresultatet och signalerade att jag inte hade några förbehåll mot att försöka iaf :D men som jag visste var han inte lika positiv. Men nästa morgon fick vi trots allt till det! Kändes som att vinna på lotto, haha, var ju helt inställd på att det inte skulle bli något försök för oss denna månaden. Min temp steg först två morgnar därpå.

Så vi mös bara en gång under den fertila perioden, på dagen innan ägglossning, men det verkar ha varit allt som krävdes. :) Tidigare månader har vi myst ca 3 ggr under den fertila perioden.

Hjälpmedel jag använde för att lokalisera ÄL var ÄL-test, termometer, samt att undersöka livmodertappen och mina flytningar.

Hade efter ÄL mellanblödningar (bara lite lite, som röda strimmor i flytningarna, och mest på pappret när jag torkade mig) nästan varje dag hela dagarna fram tills typ i förrgår, då övergick det till att bli mer rikliga krämiga gula flytningar under mornarna utan spotting, som övergick till rosa bruna flytningar fram till eftermiddagen som sen upphörde. Hade likadant två dagar i rad och trodde att mensen var på väg (det kan den ju fortfarande vara). Än så länge idag har jag bara haft de gula flytningarna, ingen spotting, så håller tummar och tår att det håller sig borta! :D

Andra symptom har varit molvärk till och från, men mest direkt i anslutning till ÄL samt igen nu för 1-2 dagar sedan som fortsatt. Ömma bröst fick jag för två dagar sedan (ÄL+8). Jag har varit gasig och uppblåst större delen av lutealfasen. Skickar med en bild från Fertility Friend så blir det mer överskådligt. :)

• Millemupp

[quote=79792868][quote-nick]Fladdriga svansen skrev 2019-07-30 13:37:25 följande:[/quote-nick]Då var de ju definitivt äl igår, så idag borde ni hinna med äggtåget med sexa loss också : )Min har också vart nere 10 ibland, händer lite då och då. De menar nog mer att de är mest vanligt med en mellan 12-15. Så inte omöjligt med senare eller tidigare.[/

Tack för svar! Haha ja jag ska se till att hinna med äggtåget (skrattade halvt ihjäl mig när jag läste det, kunde riktigt se ett äggtåg framför mig :) )

• Längtande95

Halloj!

Jag hade ägglossning för ca 1 vecka sedan. Typiska flytningar, mjuk och öppen tapp. Vi hade sex som bara den runt om kring där. Några dagar senare kände jag igen och då va tappen stängd och hård. Nu idag fick jag en stor seg flytning, som jag brukar få vid äl. Och nu är tappen mjuk och öppen igen...?! Jag fattar ingenting. Vad händer?! Bäst att ligga idag igen tänker jag... haha

Bim 7/8

• Annali85
    Anonym (.) skrev 2019-07-30 13:54:06 följande:

Även om det inte är omöjligt eller alltid svårt att bli gravid med kort lutealfas så är det inte det optimala, pga att det tyder på lite väl lågt progesteron. Så om det visar sig att man har svårt att bli gravid + har kort lutealfas så är det något som man vill försöka förlänga.

Ok, tack för svar men hur förlänger man sin lutealfas?
  • FH24

Hej!

Första försöket med syskon här. BIM 14/8 och ÄL på G nu. Hänger gärna med i tråden :)

Lycka till allihop! :)

• Anonym (.)
    Annali85 skrev 2019-07-30 16:13:48 följande:

Ok, tack för svar men hur förlänger man sin lutealfas?

Det beror lite på vad orsaken till det är. Men googlar du på "öka progesteron" eller "förlänga lutealfas" kan du hitta många tips :) Man kan prova munkpeppar, att lägga om kosten, öka intaget av vissa mineraler/vitaminer om man ligger lågt på något. Det kan handla om att man är stressad, sover dåligt, trötta binjurar osv osv. På tex. Werlabs kan man köpa olika tester om man verkligen vill undersöka hur ens hormoner och allmänhälsa ser ut :) här är en bra länk om progesteron:

www.matstarkt.se/tag/hoja-progesteron-naturligt/
  • Nextchapter
    FH24 skrev 2019-07-30 16:16:08 följande:

Hej!

Första försöket med syskon här. BIM 14/8 och ÄL på G nu. Hänger gärna med i tråden :)

Lycka till allihop! :)

Hej!

Skoj med fler i tråden! :)

Vi har samma BIM datum :D

Har dock inte fått till nått mys nu precis runt ÄL pga av semester och lite svåra boende/sovförhållanden, men fick till det innan vi åkte hit, alltså i början på min fertila period enligt min app p-Tracker. Får hålla tummarna att det funkade, annars blir det att köra på igen nästa månad :)

Lycka till!
  • FH24
    Nextchapter skrev 2019-07-30 18:36:43 följande:

Hej!

Skoj med fler i tråden! :)

Vi har samma BIM datum :D

Har dock inte fått till nått mys nu precis runt ÄL pga av semester och lite svåra boende/sovförhållanden, men fick till det innan vi åkte hit, alltså i början på min fertila period enligt min app p-Tracker. Får hålla tummarna att det funkade, annars blir det att köra på igen nästa månad :)

Lycka till!

Vad roligt! Jaa precis, finns ju chans även några dagar innan ÄL. Håller tummarna! Har själva bara lyckats få till det en gång här nu runt ÄL men får se om vi hinner med en gång till, haha :)
Svar på tråden BIM augusti 2019