• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • kanela84
    Första försöket och har precis kommit från återföringen men det är med väldigt blandade känslor. Dom fick ut 6 ägg, 3 har befruktats och har klarat sig till idag men inget av dem är av någon toppenkvalitet. De satte faktiskt in två för att öka chanserna till graviditet, det sista ska fortsätta odlas men följer inte sin kurva... jag vet inte om jag ska vara glad eller ledsen... jag är såklart glad att de blev återförda men mtp kvalitén så vet jag inte ens om jag vågar hoppas. Någon som varit med om samma?
  • Jooosen
    Ölandstoka skrev 2019-08-19 13:57:45 följande:

Inte jag heller. Jag är fast i tanken att det inte kommer att gå vägen alls tyvärr. Försöker ibland att förbereda mig på att aldrig få barn, liksom känna på tanken. Oftast skitjobbigt..

Ibland kan jag känna mig lite mer hoppfull men planerar hösten och vintern som att alla behandlingar kommer att misslyckas. Funderar på att prata med någon professionell när jag får mens efter nästa behandling för det känns osunt att vara så pessimistisk.

Hur går dina tankar, tror du att det lyckas någon gång?

Ölandstoka skrev 2019-08-19 13:57:45 följande:

Inte jag heller. Jag är fast i tanken att det inte kommer att gå vägen alls tyvärr. Försöker ibland att förbereda mig på att aldrig få barn, liksom känna på tanken. Oftast skitjobbigt..

Ibland kan jag känna mig lite mer hoppfull men planerar hösten och vintern som att alla behandlingar kommer att misslyckas. Funderar på att prata med någon professionell när jag får mens efter nästa behandling för det känns osunt att vara så pessimistisk.

Hur går dina tankar, tror du att det lyckas någon gång?

Ja men jag känner exakt likadant. Förlikar mig varje dag med att det kanske inte blir några barn. Kollar upp vad som krävs för adoption redan nu! Skulle oxå behöva prata med någon. Gäller bara att ta tag i det. Är din sambo mer optimistisk än du?
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Jooosen
    Loviisa89 skrev 2019-08-19 15:13:48 följande:

Vad skönt att han sa att han inte åker ifall det skulle krocka, då behöver ni inte vänta TVÅ månader iallafall :)

Jag känner mig som vanligt, men i tankarna pendlar jag mellan att vara superoptimist (klart det kommer gå nu med nytt äggplock) och superpessimist (det kommer aldrig gå, är säkert fel på min livmoder, vi kommer säkert behöva adoptera) :p

Jag tar en fjärdedels albyl minor varje dag denn insättningen. Frågade läkaren om trombyl men fick nej, så tar saken i andra händer. :)

Okej :) funderar på att ta samma. Köpte du på apoteket bara? När är din förhoppningsvis icke mens beräknad?
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Jooosen
    Den mysiga skrev 2019-08-19 15:18:27 följande:

Hej! Här är en till bebissugen ????

Jag ska göra de hormonprover som behövs och hör på flera håll att prov ska tas på dag 3. Men samtidigt från kliniken Ovumia i Finland säjer det att bara Amh värde behövs och det kan tas när som helst i månaden. Vet ni?

Känner mig förvirrad

Tänkte annars ta dessa värden

werlabs.se/blodprov/fertilitetstest/

Fick ta amh dag 9. De frågade inte ens heller! Är rädd att det resultatet är helt åt helvete fel bara för det :/. Vissa säger att d måste tas dag 3, andra att det inte spelar någon roll! Hmmmm ...
  • Ölandstoka
    Jooosen skrev 2019-08-19 19:05:04 följande:

Ja men jag känner exakt likadant. Förlikar mig varje dag med att det kanske inte blir några barn. Kollar upp vad som krävs för adoption redan nu! Skulle oxå behöva prata med någon. Gäller bara att ta tag i det. Är din sambo mer optimistisk än du?

Han pratar alltid i termer som "när" och han är helt övertygad om att det kommer att gå. Och det är jättebra att han är positiv men det blir ju en klyfta eftersom vi ofta har svårt att förstå varandra.

Känns det skönt att fundera på andra alternativ, tex adoption?
  • Loviisa89
    Jooosen skrev 2019-08-19 19:05:49 följande:

Okej :) funderar på att ta samma. Köpte du på apoteket bara? När är din förhoppningsvis icke mens beräknad?

Ja jag köpte på apoteket, men vet inte om de ska sluta säljas eller om de är slut hos leverantören, verkar inte finnas i lager på så många ställen. Om du ska köpa, kolla genom fass vilket apotek det ska finnas på, sen kan du behöva fråga efter det, kan finnas bakom kassan :)

Min BIM är på måndag 26/8 :)
    Insta: Ivfskafunka
  • LLW

Så var vi hemma efter första besöket på Livio Falun! 10 timmar tog hela resan + besöket.. Hoppas det är värt det!

Vilken jäääääkla skillnad från landstingets klinik! Wow! Här skräddarsyr de behandlingen utifrån oss och istället för att man ska passa in i samma mall som alla andra. Väldigt nytänkande och öppna för förslag.

Jag kommer dels få ta Prasteron som ska förbättra äggkvalitén, min man har fått mediciner som ska förbättra hans spermier, vi kommer vara med i en studie kring intralipider samt att vi ska få testa något som kallas PICSI, där de testar spermierna på ett nytt sätt för att välja ut de allra bästa. Känner mig smått överväldigad men så himla trygg i att få denna hjälp!

Börjar med Prasteron idag och om en vecka börjar jag spraya med Suprecur. Sen om ca 3 veckor ska vi tillbaka till kliniken för fler tester och för första intralipiddroppet! Då ska mannen även lämna prov så de kan göra PICSI en gång innan äggplocket.

Det känns så skönt att vara igång igen! Lite rädd för biverkningarna av sprayen och Prasteronet (innehåller testosteron så kan få en del tråkiga biverkning...) men jag får ta det! Vi kommer även höja dosen av menopur från 187 till 225. Hade en läkare som kändes väldigt kunnig och insatt i vår historia. Hittills väldigt nöjd med Livio Falun!

• LLW
    Jooosen skrev 2019-08-19 19:07:04 följande:

Fick ta amh dag 9. De frågade inte ens heller! Är rädd att det resultatet är helt åt helvete fel bara för det :/. Vissa säger att d måste tas dag 3, andra att det inte spelar någon roll! Hmmmm ...

Läste att ni inte får börja denna månad! Fy tusan vad tråkigt vännen :( usch!! Din kille får hålla sig hemma nästa månad!

Jag fick ta prover idag på dag 14 för att kolla AMH. Känns ju som att om det var jätteviktigt så borde alla göra samma?
  • LLW
    Ladythewinter skrev 2019-08-18 14:20:47 följande:

Ah det trodde jag inte trodde det var typ 3 insättningar och sen betala. Jag går via landstinget på rmc i linköping.. det är Östergötland va? haha Är från Kalmar. geografi inte min starka sida. Då är det ju väldans bra att få till frysen. Attans att vi inte fick det denna gång.. Men om detta inte blir nått så får vi hoppas till försök nr 2. Är på ruvardag 9 idag och alla symtom är som bortblåsta så jag tappade hoppet lite..

Ja precis, det är Östergötland :) vi har också gått där! Vad tycker du om RMC?

Åh jag hoppas det tagit sig för er!! När jag blev gravid hade jag inga symtom alls knappt förens jag plussade på RD 13. Lite huvudvärk, tunga/svullna bröst och ont i svanken. Men inget jag hade tänkt på om jag inte letat symtom!
  • Ladythewinter

Usch vad jag blev helt däven idag. Fick lov att tjuvtesta (rd10) och stort fett minus. Jag vet att det är tidigt än men lik förbannat så sjönk jag. sambon är så pepp på att det kommer funka så jag vill kräkas på honom i bland. Haha.. men känner verkligen att detta absolut inte kommer ta. Usch så negativ jag är.. haha

Svar på tråden IVF hösten 2019