• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Ölandstoka
    Jooosen skrev 2019-08-19 13:46:27 följande:

Okej men det låter ju logiskt att höja lite då! Jag fick ut 10 o börjar på 150 så 175 för dig känns ju rimligt! Blir säkert lagom :). Känner du dig optimistisk eller pessimistisk denna gång? Tyvärr känner jag INGET hopp alls....

Inte jag heller. Jag är fast i tanken att det inte kommer att gå vägen alls tyvärr. Försöker ibland att förbereda mig på att aldrig få barn, liksom känna på tanken. Oftast skitjobbigt..

Ibland kan jag känna mig lite mer hoppfull men planerar hösten och vintern som att alla behandlingar kommer att misslyckas. Funderar på att prata med någon professionell när jag får mens efter nästa behandling för det känns osunt att vara så pessimistisk.

Hur går dina tankar, tror du att det lyckas någon gång?
  • Loviisa89
    Jooosen skrev 2019-08-19 11:55:35 följande:

Ja precis! Får väl göra så i värsta fall om man nu ens får det för kliniken, hon var osäker. Men måste inte mannen vara med på äp oavsett o typ legitimera sig... aja får se när nästa mens kommer och vilken dag allt sammanfaller! Hur känner du dig nu? Tar du något läkemedel nu under ruvning?

Vad skönt att han sa att han inte åker ifall det skulle krocka, då behöver ni inte vänta TVÅ månader iallafall :)

Jag känner mig som vanligt, men i tankarna pendlar jag mellan att vara superoptimist (klart det kommer gå nu med nytt äggplock) och superpessimist (det kommer aldrig gå, är säkert fel på min livmoder, vi kommer säkert behöva adoptera) :p

Jag tar en fjärdedels albyl minor varje dag denn insättningen. Frågade läkaren om trombyl men fick nej, så tar saken i andra händer. :)
    Insta: Ivfskafunka
  • Den mysiga

Hej! Här är en till bebissugen ????

Jag ska göra de hormonprover som behövs och hör på flera håll att prov ska tas på dag 3. Men samtidigt från kliniken Ovumia i Finland säjer det att bara Amh värde behövs och det kan tas när som helst i månaden. Vet ni?

Känner mig förvirrad

Tänkte annars ta dessa värden

werlabs.se/blodprov/fertilitetstest/

• Ölandstoka
    Den mysiga skrev 2019-08-19 15:18:27 följande:

Hej! Här är en till bebissugen ????

Jag ska göra de hormonprover som behövs och hör på flera håll att prov ska tas på dag 3. Men samtidigt från kliniken Ovumia i Finland säjer det att bara Amh värde behövs och det kan tas när som helst i månaden. Vet ni?

Känner mig förvirrad

Tänkte annars ta dessa värden

werlabs.se/blodprov/fertilitetstest/

Kul med fler :)

Tror att det är olika på olika kliniker och även beroende på er problematik. På mig tog de bara amh utan att fråga var i cykeln jag var.
  • Loviisa89
    Fifen skrev 2019-08-19 12:46:37 följande:

Ååå så spännande! Jag håller verkligen alla tummar för er! Denna gång är det er tur!

Tack för tumhållningen :)
  • Loviisa89
    Fifen skrev 2019-08-19 11:50:33 följande:

Jo, det är superhäftigt! Det är dessutom min mamma som donerat sin livmoder till mig. Så NÄR barnet kommer har det legat i samma livmoder som jag har gjort, det är helt sjukt när man tänker på det. Det är fortfarande en forskningsstudie. Men de hoppas att inom ett par år öppna ett Transplantationscenter för hela Norden nere på Sahlgrenska som ska erbjuda alla som på något vis saknar eller har fel på sin livmoder kommer kunna få hjälp med hjälp av transplantation. Det är ingen lätt resa att gå som frisk, till att faktiskt utsätta sig för en transplantation och faktiskt försämra sin hälsa för att ha möjligheten att få ett biologiskt barn. Men lyckas det kommer det vara värt allt i världen tänker jag! Lyckas det inte har man i alla fall gjort allt i sin makt! Det tror jag kommer kännas bra för själen.

Okej, det förutom kaffet lever jag i och med nu redan som "gravid" pga min transplantation. Så det svåra blir väl att sluta med kaffet sen  

Beroende på ÄL så blir det troligtvis 24 eller 25 september som vi ska göra första insättningen uppe på Stockholm IVF i Hammarby Sjöstad. Har skaffat en nedräkningsapp på telefonen för att jag längtar så. Det kryper lite mer i kroppen  för varje dag som går av förväntningar och nervositet.Jag kan inte ens föreställa mig hur långa alla dagar kommer kännas efter insättningen!

Det är ju verkligen helt sjukt, att din barn kommer ligga i samma livmoder som du gjorde, sååå häftigt vad man kan göra :)

Förstår att det är en lång och jobbig resa, men som sagt, när du väl har ditt barn kommer det vara värt allt och tusen gånger till :)

Åh bara en lite dryg månad kvar då, spännande!
  • Edaa83

Hänger på denna tråd. Vi är redan igång med vår resa. Det är första gången som vi använder oss av IVF. Vi har försökt under 5 års tid att få barn på egen hand men nu valde vi att ta hjälp. Behandlingarna sattes igång snabbare än vad vi någonsin trott. Börjar med sprutor för ca tvåveckor sedan. Ultraljud i måndags, äggplock i torsdags för att sedan göra återinförande av embryo i lördags.

Nu är det bara vänta???????????? ingen av oss har nog förstått vad vi håller på med.

Hur mår ni under behandlingen? Har ni förstått allt? ????????

• Ölandstoka
    Edaa83 skrev 2019-08-19 16:12:27 följande:

Hänger på denna tråd. Vi är redan igång med vår resa. Det är första gången som vi använder oss av IVF. Vi har försökt under 5 års tid att få barn på egen hand men nu valde vi att ta hjälp. Behandlingarna sattes igång snabbare än vad vi någonsin trott. Börjar med sprutor för ca tvåveckor sedan. Ultraljud i måndags, äggplock i torsdags för att sedan göra återinförande av embryo i lördags.

Nu är det bara vänta???????????? ingen av oss har nog förstått vad vi håller på med.

Hur mår ni under behandlingen? Har ni förstått allt? ????????

Haha känner igen det där. Första behandlingen gick väldigt snabbt för oss också. Kan ibland verkligen inte förstå att jag har genomgått en ivf liksom. Hade inte så mycket biverkningar, det kanske gjorde att det kändes mer overkligt.

När har du testdag? Har behandlingen gått bra? Håller timmarna för att det går vägen :)
  • Edaa83

När har du testdag? Har behandlingen gått bra? Håller timmarna för att det går vägen :)

[/quote]

Haha, ja vi är som två frågetecken här hemma. Har testdag 2/9... ????

• Edaa83
    Ölandstoka skrev 2019-08-19 16:16:51 följande:

Haha känner igen det där. Första behandlingen gick väldigt snabbt för oss också. Kan ibland verkligen inte förstå att jag har genomgått en ivf liksom. Hade inte så mycket biverkningar, det kanske gjorde att det kändes mer overkligt.

Allt har gått bra, lite för fort bara. Dom plockade 9 ägg varav 3 blev befruktade. Nu håller jag på med tråkigaste biten. Att vänta och även ta lutinus, 3ggr/dag... har en jäkla halsbränna, yrsel och trötthet... antar att det är resultat av 2 intensiva veckor.
Svar på tråden IVF hösten 2019