• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Najo

Jag tror jag läste ditt svar lite fort mudcakemonster. Inser att det nog plockades fler ägg på dig än de 2 som blev kvar. Så bortse från min fråga:)

• Doftljuset

Hej,

Får man fråga vad er barnlöshet beror på?

I vårat fall är det manliga, dom är slöa och få.Vi behöver helt enkelt lite hjälp på traven :)Vi har precis satt i gång med vår process, mensen börjar om några dagar och då finns här hemma sprutor redo att börja med.Läkaren är positiv, han sa att du producerar många ägg men har en liten störning i mensen ( har mellan 32 - 35 dagar).

I den lyckligaste sagan så skulle vi ju bli gravida på första försöket.Däremot fanns ju tydligen risken för både överstimulering och att det även är fullt när jag väl är redo för starta.Samt att jag är så medveten om att denna resan kanske blir flera år lång.Finns inga garantier.Känner att jag verkligen behöver ventilera om detta igen,det är så himla mycket känslor.Som man egentligen inte kan sätta finger på jämt heller...Fast vet att ni alla kan relatera

Ha en jätte fin söndag! Kram kram

• MALinneaH
    Ölandstoka skrev 2019-09-14 16:35:13 följande:

Nej vad knäckande! Hoppas att de har någon bra förklaring så att det kanske går att ändra något i behandlingen till nästa gång. Usch, känner verkligen med dig, förstår vilken chock det måste kännas som. Massa kramar! Förstår att det är ett svårt val också, köra fet eller en ny behandling. Hoppas det känns bättre snart!

Vi fick tillbaka en blastocyst idag och fick två till frysen. Nu är det bara att vänta, testdag 2/10 men mens borde komma ca 23/9. Nästa vecka kommer att gå bra men sen kommer den nervositeten över spottings garanterat.

Så härligt för dig med 3 blasos! Grattis till det! Jag håller tummarna för att din ruvning nu ger resultat!

Ja men lite svårt val faktiskt. Jag längtar efter att få prata med läkaren! Om det blir fet så blir det återföring i slutet av oktober. Lutar nog åt att prova det ändå och sikta in oss på en ny hormonstimulering efter det. Då hinner kroppen vila lite också.

Heja dig! Jag väntar med spänning på resultat här om någon vecka!
  • HarmoniMalin87

Hej!

Jag totalfryste alla ägg från äggplock i måndags. Fick mens idag, 6d efter plock. När fick ni andra mens därefter, enligt vanlig cykel-längd? Det har varit lite olika för mig... försöker räkna ut när insättning blir :D

Tredje ivf rundan nu, 7 insättningen..

Varannan har plussat, EN sluta i missfall v.2, en missfall v.8, en abort v.21 p.g.a upptäckt mkt svårt hjärtfel :( Vi gör ivf av manlig faktor.

• Jooosen

Då var kylskåpet fullt med 18 miljoner mediciner. Tänk att vissa bara behöver ligga för att få barn. Skrattretande... idag är jag så otroligt bitter!

Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • HarmoniMalin87

Ja, vilken ?lyx? man kan tycka en sån sak är, något så naturligt som att bli gravid.. tänkt att vissa kan ?välja? när man blir det.. och andra kämpar i många många år.. och alla kommentarer varje dag... ?åå mina barn är så jobbiga?, ?åå ja får aldrig sova ut?, ?åå orkar man ett tredje? osvosv

Jooosen skrev 2019-09-15 20:38:28 följande:

Då var kylskåpet fullt med 18 miljoner mediciner. Tänk att vissa bara behöver ligga för att få barn. Skrattretande... idag är jag så otroligt bitter!

• Najo

Haha kan inte låta bli att skratta- ja det ju helt galet att man måate hålla på med detta ivfande för att få barn..som min mamma sa (lite okänsligt) när jag hade svårt att bli gravid med första barnet "ja din pappa behövde bara lukta på mig". Det betyder bara att folk som aldrig behövt kämpa inte heller kan förstå på riktigt hur det är att inte kunna få barn själv.
  • Ölandstoka

Verkligen! Är en så stor sorg för mig att inte kunna få barn som det är meningen, genom en så intim och kärleksfull kärleksförklaring. Nej då, det krävs sprutor, smärta och själva befruktningen sker på ett sterilt labb när jag och min man är flera km därifrån.

Om vi lyckas kommer jag att tycka att det är rätt coolt ändå, men fram tills dess stinker bitterheten :S
  • Ölandstoka
    Doftljuset skrev 2019-09-15 17:07:48 följande:

Hej,

Får man fråga vad er barnlöshet beror på?

I vårat fall är det manliga, dom är slöa och få.Vi behöver helt enkelt lite hjälp på traven :)Vi har precis satt i gång med vår process, mensen börjar om några dagar och då finns här hemma sprutor redo att börja med.Läkaren är positiv, han sa att du producerar många ägg men har en liten störning i mensen ( har mellan 32 - 35 dagar).

I den lyckligaste sagan så skulle vi ju bli gravida på första försöket.Däremot fanns ju tydligen risken för både överstimulering och att det även är fullt när jag väl är redo för starta.Samt att jag är så medveten om att denna resan kanske blir flera år lång.Finns inga garantier.Känner att jag verkligen behöver ventilera om detta igen,det är så himla mycket känslor.Som man egentligen inte kan sätta finger på jämt heller...Fast vet att ni alla kan relatera

Ha en jätte fin söndag! Kram kram

För oss är det oförklarligt. Båda två friska och bra provsvar. Folk säger att det är så bra men jag hade haft lättare att ta det om de hade hittat något litet fel. Om vi som är friska inte kan lyckas naturligt, vad säger att ivf skulle funka liksom.

Hoppas att behandlingen går bra för er, spännande med första försöket :)
  • Jooosen

Men precis! Det är ju en livskris! Man vet bara inte om/när den tar slut. Man vet ingenting. Det är så fruktansvärt sorgligt. Ja kände verkligen hur jävla orättvist det är när jag o min vän gick från apoteket med en enorm kasse. Trodde det skulle kosta massa som förra ggn, men allt var gratis. Blev inte ens glad över det. Skulle betala alla pengar i världen om jag visste att det skulle fungera. Jag tänker på er alla (med tårar i ögonen just nu) ni är så himla starka <3

Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
Svar på tråden IVF hösten 2019