• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Hoppet19
    zey skrev 2019-09-16 11:25:18 följande:

Ruvardag 4 här och jag känner mig så fruktansvärt tom denna gång. Var så peppad och glad i fredags men nu känns allt bara blä. Känner absolut ingenting, och förra gången i maj kände jag ju direkt att ?nu blev jag gravid? och fick sjukt mycket symptom (tyvärr blev det ett missfall).

Hur ska jag hålla mig från att tjuvtesta? Har testdag 26/9, men så långt kvar. När kan man tidigast testa när man satt in ett blastocyst? Ska man ens det? Å så psykiskt jobbigt detta är :(

Känner igen deppigheten, ruvardag 5 idag. Noll känningar, inbillar mig ibland att det känns i livmodern, men det är nog bara mitt öbsketänk. Har ju också haft beige lutinus.... kan inte vara bra. Hade planerat att testa rd 8 men ju närmre jag kommer så vill jag inte, vill hellre leva i förnekelse än att se ännu en negativ sticka! Kämpa på! Det finns ju trots allt de som inte känner någonting och ändå plussar..
  • Hoppet19
    zey skrev 2019-09-16 11:25:18 följande:

Ruvardag 4 här och jag känner mig så fruktansvärt tom denna gång. Var så peppad och glad i fredags men nu känns allt bara blä. Känner absolut ingenting, och förra gången i maj kände jag ju direkt att ?nu blev jag gravid? och fick sjukt mycket symptom (tyvärr blev det ett missfall).

Hur ska jag hålla mig från att tjuvtesta? Har testdag 26/9, men så långt kvar. När kan man tidigast testa när man satt in ett blastocyst? Ska man ens det? Å så psykiskt jobbigt detta är :(

Känner igen deppigheten, ruvardag 5 idag. Noll känningar, inbillar mig ibland att det känns i livmodern, men det är nog bara mitt öbsketänk. Har ju också haft beige lutinus.... kan inte vara bra. Hade planerat att testa rd 8 men ju närmre jag kommer så vill jag inte, vill hellre leva i förnekelse än att se ännu en negativ sticka! Kämpa på! Det finns ju trots allt de som inte känner någonting och ändå plussar..
  • Söstrami83
    Hoppet19 skrev 2019-09-16 16:32:38 följande:

Beige lutinus behöver ju inte vara dåligt. Kan ju vara en liten nidis. Speciellt om det kommer runt rd3-rd5. Hade rosafärgad lutinus på rd5 och sen blev det ett plus ???? Så tappa inte hoppet!
  • melissa8601

Hej..

Nedan är test 3,6 och 8 dagar från det att jag tog ovitrelle.

Tog ovitrelle söndagen och hade oskyddat sex dagen innan.

Vi gjorde ju ÄP förra tisdagen men fick ut 0 ägg. (kliniken sa att det ev var fel på ägglossningssprutan)

Alltså ingen ET gjordes.

När går sprutan ut egentligen? Hur har era tester sett ut ni som testat innan 10dagar?

• LisasL

Hej.

Jag har testdag på onsdag. Då har jag haft 18 ruvardagar. Har inte tjuvtestat, då jag och min sambo har bestämt att bi ska göra det tillsammans på utsatt dag.

Det är första gången för oss och vi har gjort icsi med 2 st insatta på samma gång.

Har dem senaste dagarna har jag mått mycket illa och otroligt lätt till att få kräkningar. Kan inte plocka upp min hunds bajs utan att kväljningar. Samt haft mycket känningar i magen från och till.

Jag är så otroligt nojig inför på onsdag. Och om det visar positivt så är det ändå som ett lotteri om man får behålls det eller inte har jag förstått.

Jag tycker att alla är så fina och öppna med hud dem känner och mår i detta forum och att alla är så stöttande<3

Är det någon mer som har testdag denna veckan?

• Jooosen
    LisasL skrev 2019-09-16 19:47:23 följande:

Hej.

Jag har testdag på onsdag. Då har jag haft 18 ruvardagar. Har inte tjuvtestat, då jag och min sambo har bestämt att bi ska göra det tillsammans på utsatt dag.

Det är första gången för oss och vi har gjort icsi med 2 st insatta på samma gång.

Har dem senaste dagarna har jag mått mycket illa och otroligt lätt till att få kräkningar. Kan inte plocka upp min hunds bajs utan att kväljningar. Samt haft mycket känningar i magen från och till.

Jag är så otroligt nojig inför på onsdag. Och om det visar positivt så är det ändå som ett lotteri om man får behålls det eller inte har jag förstått.

Jag tycker att alla är så fina och öppna med hud dem känner och mår i detta forum och att alla är så stöttande<3

Är det någon mer som har testdag denna veckan?

Låter ju mycket lovande att inte mensen kommit än! Håller verkligen tummarna. Får man fråga varför ni fick sätta in 2 st på samma gång trots att det var första ggn samt din unga ålder. Är bara nyfiken! Känns som många bara får sätta in två om de har många misslyckade försök bakom sig. Lycka till på onsdag!!
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Söderlund
    melissa8601 skrev 2019-09-16 19:20:12 följande:

Hej..

Nedan är test 3,6 och 8 dagar från det att jag tog ovitrelle.

Tog ovitrelle söndagen och hade oskyddat sex dagen innan.

Vi gjorde ju ÄP förra tisdagen men fick ut 0 ägg. (kliniken sa att det ev var fel på ägglossningssprutan)

Alltså ingen ET gjordes.

När går sprutan ut egentligen? Hur har era tester sett ut ni som testat innan 10dagar?

10 dagar kan den sitta i. Jag plussade svagt på ruvardag 4, satte in en blastocyst så det var dag 10 efter Ovitrelle. Ruvardag 5 plussade jag med ett digitalt test.
  • LisasL
    Jooosen skrev 2019-09-16 20:00:09 följande:

Låter ju mycket lovande att inte mensen kommit än! Håller verkligen tummarna. Får man fråga varför ni fick sätta in 2 st på samma gång trots att det var första ggn samt din unga ålder. Är bara nyfiken! Känns som många bara får sätta in två om de har många misslyckade försök bakom sig. Lycka till på onsdag!!

Ja det gör vi också, men är livrädd.

Fick faktiskt ingen mer förklaring att pga första gången så blir detta som ett chansning, och vi fick ?endast? 3 ägg befruktade, och inget var sådär toppen ägg som andra pratar om. så då frågade dem om vi ville sätta in 2 för det skulle dem vilja.

Och självklart sa vi ja. Och dem menade på att chansen för oss att bli gravid var mycket låg enligt dem lät det som. Men kanske bara en känsla jag fick.

Håller nu bara tummarna att det blir positivt och att det sedan går bra tiden ut .

Tusen tack!
  • Marmelaad

Hej tjejer, hoppar in här.

Fick precis besked från landstinget att jag blev beviljat IVF. Har kontaktat kliniken, nästa vecka ska vi in till kliniken och träffa en barnmorska.

Är såå nervös, känns lite skönt att denna tråd finns då jag kommer ha massor med frågor!??????

• Ölandstoka

En fråga till alla som gjort en behandling, hur länge var ni svullna? Jag är så pass svullen att jag börjar bli orolig att min navelpiercing kommer att ge fula märken. Är riktigt svullen, ser ut att vara gravid i vecka 20 eller nåt. Supersvårt att dölja också..

Min gissning är att det är lutinus som är boven. Är det fler som har samma? När försvann det för er? Förra behandlingen försvann det motsvarande igår men då fick jag en tvådagars och denna gång en blastis, kanske har med det att göra.

Och ni som blev gravida, när gick eran svullnad ner? Gick den ner?

Jag behöver köpa nya kläder om jag ska se ut såhär ett tag till..

Svar på tråden IVF hösten 2019