• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Mudcakemonster
    zey skrev 2019-09-13 19:54:54 följande:

Idag var vi och satte in ett 5dagars blasto, och jag ruvar officiellt igen :)! Någon annan här som precis har satt in eller ska göra det inom de närmaste?

Testdag blir om 13 dagar, men är beräknas att få mens om 10 dagar.. håller tummarna att den håller sig borta denna gång!

Spännande! Lycka till <3 jag ruvar på en tredagars, är nu på rd 14.
  • Ölandstoka

Idag var vi och satte in ett 5dagars blasto, och jag ruvar officiellt igen :)! Någon annan här som precis har satt in eller ska göra det inom de närmaste?

Testdag blir om 13 dagar, men är beräknas att få mens om 10 dagar.. håller tummarna att den håller sig borta denna gång!

Hoppas att få sätta in en blastocyst imorgon. Har också beräknad mens om ca 10 dagar. Den läskiga väntan närmar sig
  • Jooosen

Grattis till alla plus här inne so far! Underbart. Lycka till alla som snart ska ruva/ruvar! Jag börjar med sprutor om några dagar. Andra omgången nu. Läskigt!!

Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-09-13 21:46:56 följande:

Grattis till alla plus här inne so far! Underbart. Lycka till alla som snart ska ruva/ruvar! Jag börjar med sprutor om några dagar. Andra omgången nu. Läskigt!!

När börjar du med sprutorna vännen? Jag ska starta imorgon! Jobbigt men ser fram emot det, vill att något ska hända..
  • LLW
    Loviisa89 skrev 2019-09-12 16:44:41 följande:

Åh vad spännande, då är ni ju igång med sprutor om bara ett par dagar! Vad var det för vävnadsprov dom tog?

Förstår att det måste vara segt med långa protokollet, men hoppas det ger resultat :) Jag är verkligen jättespänd på er nästa omgång, känns så spännande att ni får prova så mycket nytt nu :)

Vi är med i en studie om intralipider, vilket innebär att man får intralipiddropp och lämnar vävnadsprov från slemhinnan vid fyra tillfällen; inför sprutstart, vid äggplock, återföring och vid ev graviditet. Inte helt säker på vad de kollar på vävnadsprovet men ont som fan gjorde det iallafall!

Glad för din skull att du plussat, hoppas verkligen att det ska gå vägen för er!
  • malinmalan
    Söstrami83 skrev 2019-09-13 17:36:08 följande:

Tror du har rätt. Ska nog försöka hålla mig från att testa i onödan. Vet att jag har lätt för att stressa upp mig bli orolig för minsta lilla. Även om det har varit jobbigt att vänta på testdag så har jag känt mig lugnare den här gången då jag bestämde mig för att inte tjuvtesta alls. Sen var det sjukt motigt att testa i morse. Fick ta min sambo till hjälp. Vågade inte själv. Gick ju bra som tur var :)

Förstår att du vill fortsätta med Lutinus. Hoppas att du får mer utskrivet. Själv har jag regelbunden cykel och har 2 barn sen tidigare, så jag får väl försöka lita på att min kropp vet vad den ska göra.

Har du bara testat med stickor? Fick du inget gravtest från kliniken att testa med?

Riktigt bra gjort att du kunnat hålla dig!

Jag känner att jag kommit in i testandets förbannelse nu och blivit superorolig för att plusset avstannat ;( fått samma styrka 5 dagar i rad nu - man borde väl se en ökning?? Testade med clearblue i onsdags med och fick då gravid 2-3 veckor på det så det kändes bra då men det är den obefintliga ökningen som oroar mig nu :(

Fick mer lutinus utskrivet längre av läkaren så det känns väldigt skönt att få fortsätta med det om det inte redan är kört nu vill säga.. vad skönt att du har fungerande cykler annars, då är det nog inga problem för kroppen att göra jobbet själv :)

Någon som är insatt och kan tolka min obefintliga ökning sista dagarna?

• Mudcakemonster
    Jooosen skrev 2019-09-13 21:46:56 följande:

Lycka till! You can do it <3
  • Anni888

Vi är också lite synkade. Om allt går enligt plan får vi tillbaka 5dagars blastocyst på söndag. Funderade på en sak du nämnde kring beräknad mens. Kan man räkna på samma beräknad mensdag även vid ivf? Jag har inte helt koll. Vår första ivf och jag har varit helt inställd på att vara i nuvarande steget och har inte tänkt så mkt framåt
  • Banana84
    Ölandstoka skrev 2019-09-13 17:02:33 följande:

Förstår att du hoppades på fler men sju låter lovande! :) Kul att få ruva snart. Så får du börja med härliga lutinus snart också :P

Imorgon ska vi förhoppningsvis få tillbaka en blastocyst. Tycker nog att väntan på återföring är det värsta under ivf, jag går och oroar mig att alla embryon ska avstanna. Fast den här omgången har jag haft för ont för att oroa mig så mycket, har varit galet. Hade min man fått bestämma hade vi ringt en ambulans. Så konstigt med tanke på att det inte var så många ägg. Får fråga imorgon. Det är bättre idag men har fortfarande ont och mår illa.

Usch, jobbigt med så stark smärta efter äggplock :( jag känner av en del men inte i närheten av det du känner, hoppas du mår bättre snart och lycka till med insättningen!

Har börjat med äckel päckel lutinus idag :0
  • Jooosen
    LLW skrev 2019-09-13 22:06:52 följande:

När börjar du med sprutorna vännen? Jag ska starta imorgon! Jobbigt men ser fram emot det, vill att något ska hända..

Men hur sjukt att vi typ ligger lika igen. Exakt som första ggn vi båda skulle börja med sprutor! Min mens borde komma om några dagar. Så jag ligger återigen några dagar efter dig! Bra att ni gör saker o ting lite annorlunda den här gången!
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
Svar på tråden IVF hösten 2019