• Anonym (Sniken mamma?)

Sonens flickvän bor hos oss. Gratis.

Sonen på 17 år har sin flickvän boende hos sig, i vårt hus.

Hon har bott här nu i 5-6 månader.

Betalar ingenting. De hjälper inte till med någonting.

Vi vuxna tvättar, städar, diskar och plockar efter alla.

Lagar mat och köper godis och snacks.

Vi har mindre barn med som ska underhållas.

Nu börjar vi tröttna.

Vi har inte jättemycket pengar just nu. Och vi har tänkt att hon äter ju inte så mycket och vi gillar henne och så. Så det är klart hon får vara här.

Men det kostar en del. Mat, fredagsmys, lördagsgodis och de få gånger vi äter ute. Så är det en till att betala för.

De duschar och vill ha kläder tvättade.

De vill ha skjuts hit och dit eller bensinpengar.

Jag finner det märkligt att hennes föräldrar inte ens frågat om vi vill ha något för att hon bor här. Men inte ett ord om det.

Jag vet inte hur vi ska göra?

Jag känner bara att jag börjar bli skapligt bitter.

Jag kan inte säga att hon inte får det de andra barnen får.

Men samtidigt så är det inte mitt barn.

Jag vet inte..

Tips?

• Svar på tråden Sonens flickvän bor hos oss. Gratis.
  • Anonym (Q)

Problemet är att du har låtit det gå för långt och att du har byggt upp så mycket frustration att det kommer att vara svårt för dig att ta dig ut ur situationen utan att explodera.
    Jag tror varken att din son, flickvännen eller hennes familj kommer att sätta upp något riktigt motstånd om du inför lite rimliga regler och gränser. Lyckas du bara hålla dig lugn och resonlig så kommer du att kunna få ordning på det här på nolltid.

• Ess

Säg till henne och sonen att det inte fungerar att ha det så här längre och att hon får packa sina saker och åka hem idag.

• Anonym (Men jösses!)

Tänk så olika det kan vara. När jag var 17 flyttade jag hemifrån och klarade mig helt själv både ekonomiskt och praktiskt. Sånt där dalt kommer inte förekomma i det här hemmet när våra barn blir så där gamla!

• Anonym (Metal Liz)

Med tanke på att flickvännen är nästan vuxen tycker jag att hon både kan betala för sig och hjälpa till med matlagning och tvätta sina egna fotsvettiga strumpor. Med mera.

• Anonym (rut)
    Ess skrev 2019-07-23 09:17:21 följande:

Säg till henne och sonen att det inte fungerar att ha det så här längre och att hon får packa sina saker och åka hem idag.

Detta, sen ser du till att din lilla bebis växer upp och lär sig sköta tvätt och städning mm

Creepy med mammor som ska dalta sina sönor till mansbebisar
  • Anonym (kh)

Hur går det ts? Vad tänker du om alla svar i tråden?

• viseversa
    Anonym (kh) skrev 2019-07-23 22:53:50 följande:
    Hur går det ts? Vad tänker du om alla svar i tråden?
    ts blev edsen när hon insåg att hennes lilla bebis inte är en bebis lä'ngre utan faktiskt också kan hjälpa till hemma.
  • Anonym (kh)
    viseversa skrev 2019-07-24 11:51:32 följande:
    ts blev edsen när hon insåg att hennes lilla bebis inte är en bebis lä'ngre utan faktiskt också kan hjälpa till hemma.
    Jo. Alla de här galenskaperna pågår för att ts tillåter det.
  • Anonym (12345)
    Anonym (bidrag) skrev 2019-07-21 17:50:37 följande:

Bor hon hos er så måste ni ju ha rätt till ersättning från föräldrarna/soc.

Min dotters fästman flyttade in hos oss när han var 17 år pga att han hade problem hemma. Vi fick då underhåll från hans mamma. Nu är han vuxen med arbete och betalar hyra för sig och dottern.

Varför skulle de ha rätt till ersättning?
    Soc är ingen organisation som betalar folks kostnader hur som helst.
    Sen är detta inte en socfråga.

Hur tänkte du nu?
Svar på tråden Sonens flickvän bor hos oss. Gratis.