Inlägg från: Anonym (Ja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ja)

    Förstår inte

    Ja du tänker helt fel.

  • Anonym (Ja)

    Varför ska en kvinna behöva ställa upp? Varför ska en kvinna låta en man utnyttja hennes kropp för hans nöjes skull? Om en man älskar och respekterar sin fru så skulle han väl inte pressa henne till att göra saker som hon inte vill?

  • Anonym (Ja)
    Anonym (Förstår inte) skrev 2019-07-28 11:56:50 följande:

    Det handlar inte om att mannen pressar på något sätt utan att kvinnan väljer att ställa upp av kärlek. Min man ställer upp för mig ofta, han gör allt för mig i vardagen. Och då vill jag ge tillbaka i form av sex för det är något han verkligen behöver. Jag känner mig inte ett dugg utnyttjad.


    Att göra saker för varandra tycker jag absolut att man ska göra, att vissa att man uppskattar varandra är viktigt. Men om jag inte vill ha sex så kommer jag inte att ha det. Precis som jag aldrig skulle vilja att min man gör någonting som han inte känner sig bekväm med.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Förstår inte) skrev 2019-07-28 12:02:24 följande:

    Men varför vill man inte ha sex med sin man? Då är ju ngt fel tänker jag. Jag är sällan sugen på sex men vill ha sex ändå med min man.


    Min lust försvann efter första barnet. Mitt underliv har aldrig blivit detsamma. Sex känns inte likadant längre.

    Visst kan jag önska att vi hade mer sex, önskar att lusten kom tillbaka, önskar att jag längtade efter att min man rörde mig osv. Men den känslan finns inte längre. Dessutom har jag fullt upp hela dagarna med hushållsarbete, barnen, skolan och jobb. Att jag är trött och stressad hjälper inte.

    Oftast finns det ju en orsak till att man inte vill. Men oavsett anledning så borde man aldrig behöva ställa upp för någon annans skull.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Förstår inte) skrev 2019-07-28 12:14:28 följande:

    Men vill du inte ha sex med din man? Hjälper han inte dig i vardagen? Jag vill ha sex med min man men har sällan lust. Vill du inte ha sex med din man så ligger ju problemet någon annanstans.


    Handlar inte om att jag inte vill ha sex med min man. Jag vill inte ha sex alls. Hjälper mig? Beror på va du menar med hjälper? Han gör en del av hushållsarbetet och han tar ansvar för barnen, men det är inte att hjälpa mig, det är att göra sin del. Men absolut han finns där för mig. Precis som jag gör för honom. Men att ställa upp känslomässigt och finns där för varandra i vardagen är inte samma sak som att ha sex.

    Sen säger jag inte att vi aldrig har sex. Det har vi. Men sällan.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Förstår inte) skrev 2019-07-28 12:30:33 följande:

    Ja. Trivs man inte som kvinna med att lägga ner 10 min i veckan på sin man så kanske man bör fundera över sina känslor för honom.


    Jag lägger ner bra mycket mer än 10 minuter på min man i veckan. Dock inte på sex.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Förstår inte) skrev 2019-07-28 12:29:07 följande:

    Ja men du skriver att du är trött och stressad av vardagen? Det är väl din man med i sådana fall? Men ni kanske vill ha sex lika ofta?

    Jag har knappt heller någon sexlust men trots det vill jag ha sex med min man för jag vet vad det gör för förhållandet och hans mående. Han ställer upp och ger mig massage några gånger i veckan, han lägger ner mer tid på mina behov än vad jag lägger ner på hans behov.


    Ja. Han är mindre stressad än mig. Jag var också mindre stressad när jag bara arbetade. Jobbet kan man släppa när man kommer hem, nu pluggar jag och det kan jag typ aldrig släppa. Jag har ingen lust och som jag sa mitt underliv har aldrig blivit detsamma efter barnen, så sex känns inte likadant längre.

    Jag lägger ner massa tid på min man, på hans behov och på värt förhållande, bara inte på sex. Fick han bestämma skulle vi nog ha sex flera gånger om dagen, men han förstår mig också. Och han ser allt annat som jag gör för honom och vår familj.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Förstår inte) skrev 2019-07-28 13:20:46 följande:

    Ok men är han nöjd med ert sexliv så behöver du ju inte ?ställa upp?. Den här tråden handlar om män som inte är nöjda med sexlivet och då tycker jag att man som kvinna kunde ställa upp på sin man 10 min i veckan.


    Han är långt ifrån nöjd. Men han förstår mig och han skulle aldrig pressa mig.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Förstår inte) skrev 2019-07-28 13:29:18 följande:

    Min man pressar inte heller mig, jag gör det för att jag vill och för hans skull då jag älskar honom. Kanske din man som startat någon av trådarna här på FL att han är frustrerad?


    Troligen inte. Han har inget konto här. Men att jag inte har sex så ofta som han skulle vilja betyder inte att jag inte älskar honom eller inte gör väldigt mycket för honom. Han är säkert frustrerad men han älskar mig tillräckligt för att visa förståelse och inte vilja att jag gör nått som inte känns bra för mig.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Förstår inte) skrev 2019-07-28 17:55:41 följande:

    Nej man gör saker för varandra! Aldrig gjort det förut? Ställt upp för någon annans skull? Din kompis vill jättegärna till Ikea, du är inte så sugen men ställer upp ändå. Förstår inte varför man inte kan ställa upp för sin man?


    Man kan ställa upp för varandra med andra saker än sex. Att motvilligt åka med till Ikea är inte samma ska som att motvilligt ha sex för någon annans skull. Ser du verkligen ingen skillnad? Är det ända man som kvinna kan göra för sin man att ge honom sex?
  • Anonym (Ja)
    Tecum skrev 2019-07-28 21:58:32 följande:

    Det vanliga är att hon hade "samma värderingar", som du uttrycker det, i början av relationen men när mannen är i tryggt förvar inom äktenskapets ramar falnar hennes kärlek betänkligt.

    För om man älskar sin partner är inte sex med denne en belastning.


    Att lusten för sex försvinner betyder inte att kärleken för mannen försvinner.

    Jag och min man hade i stort sätt samma "värderingar" kring sex när vi träffades. Största skillnaden mellan oss från då till nu är att jag har tryckt ut 2 barn, spruckit och blivit sydd båda gångerna, mitt underliv kommer aldrig bli det samma, sex känns inte likadant, ofta gör det ont, och jag har ingen lust. Jag har vart hos massa läkare men ingen gör nått.

    Men självklart borde jag bara bita ihop, ställa upp och visa att jag älskar min man.
  • Anonym (Ja)
    Man343 skrev 2019-07-29 08:20:49 följande:
    Kan ni inte fokusera på oralsex då?

    Lär ju varken göra ont att varken bli slickad eller suga.
    Han får inte slicka mig längre. Sen förlossningarna har jag flytningar som vägrar försvinna, urinläckages och det luktar. Han vill prova ändå, men jag kan inte. 
    Jag suger av honom ibland, för hans skull. 
Svar på tråden Förstår inte