• Anonym (Y)

Överanalyserar alla mina dejter!

Detta är ett återkommande problem hos mog så nu vill jag verkligen ta tag i det o det känns som om det kan ha sabbat många av mina relationer så en gång för alla kanske jag ska byta ?taktik?.

Oftast börjar det med att en kille blir väldigt intresserad av mig. Jag känner ofta mindre intresse så oftast är det killen som hör av sig o är väldigt på på att träffas. När vi väl sedan träffas får jag mer känslor och det är så övertänkandes kommer in! Jag överanalyserar totalt allting. Jag lider av ångest på många saker vilket gör att märker jag tex av minsta lilla förändring, tex att jag tycker killen inte hör av sig lika mycket fåe jag extrem ångest o det tar upp stor del av mitt liv. Iaf har jag nj skrivit med en kille i ca 1,5 månad. Han har tjatat om att ses o skrivit varje dag till mig o nu kände jag mod till att ses. Han var underbar o vi passade så bra ihop. Han sa att jag var bättre än förväntat o allt han sa lät väldigr bra. Vi pratade o jag talade om atr jag orkar inte ha några spel då jag lätt fåe ångest o liknande. Hn tog upp att vi borde ses igen o att jag är välkommen o Bla Bla. Direkt när jag åker därifrån fåe jg ångest o börjar tänka om han ens vill se mig igen, varför skriver han inte o Bla Bla. Detta gör att jag heller inte hör av mig då jag får en känsla att han inte vill ses o främst för att få bekräftelse om han skriver. O nu skrev han ju till mig o då könns det bra.

Jag VET. Att det äe helt fel v mig o att jag kanske tom förstör genom att killen inte tror jag är inteesserad. Jag är nog helt enkelt rädd för att bli minsta dissad ... jag behöver ger logen bara lite pepp. Problemet ligger nog i att jag mött många som säger en sak utan att mena det därav jag inte tror på när han säger rakt ut att han vill ses igen. Ska jag på något sätt bara försöka släppa allt o försöka vara bästa tjejen eller vad? Föreslå en till träff kanske?

• Svar på tråden Överanalyserar alla mina dejter!
  • Anonym (Anna H)
    Anonym (Anna H) skrev 2019-08-22 04:03:21 följande:

Men att hon inte vill ses längre. Jag frågade då hur många gånger det setts och fick svaret 10 gånger totalt men jag hade i bakhuvudet att han sagt att han jobbat mycket sen i mars men glad att

Han är ute ur mitt liv nu. Pratar lite med 2 andra killar samtidigt som tyvärr bor en bit bort den ena 20 mil den andra 30 mil. Vill gärna träffa någon i närområdet max 1 timmes resväg bort så reggat mig på nätdejtingsidan igen.

Borde väl egentligen kanske ta lite återhämtningstid men kommer bara att hålla på att fundera en massa då så ut i dejtingdjungeln igen :)
  • elin1989
    Anonym (Anna H) skrev 2019-08-21 12:49:13 följande:

Jag skrev tillbaka: Det var trevligt att träffa dig men vi verkar inte vilja samma sak.

Jag fick tillbaka av honom: Fan. Jag skrev ju att jag ville ses igen. Man tappar ju intresset helt när någon håller på då där

Bara av nyfikenhet, svarade du honom på det?
  • Anonym (Anna H)
    elin1989 skrev 2019-08-22 11:32:23 följande:
    Bara av nyfikenhet, svarade du honom på det?
    Jag kan erkänna att jag tänkte svara men hindra mig i sista sekund!

Hade han varit intresserad så hade jag inte ens behövt fundera eller skickat meddelandet som han svarade på sen tyckte jag det var otrevligt svar från honom

Jag frågade ju honom om han ville ses och jag ville ha ett ärligt svar och då svarade han: Jag kommer inte ha tid närmaste tiden pga av jobb.

Inget om att jag vill gärna ses igen men tyvärr kommer jag ha fullt upp med jobb närmaste tiden utan bara  : Jag kommer inte ha tid närmaste tiden pga jobb

Igår kväll såg jag att han var grön på messenger de gånger jag var in och skrev med andra där. Borde väl radera våra konversationer egentligen så slipper jag se hans status Skrikandes

• elin1989
    Anonym (Anna H) skrev 2019-08-22 11:55:04 följande:

Jag kan erkänna att jag tänkte svara men hindra mig i sista sekund!

Hade han varit intresserad så hade jag inte ens behövt fundera eller skickat meddelandet som han svarade på sen tyckte jag det var otrevligt svar från honom

Jag frågade ju honom om han ville ses och jag ville ha ett ärligt svar och då svarade han: Jag kommer inte ha tid närmaste tiden pga av jobb.

Inget om att jag vill gärna ses igen men tyvärr kommer jag ha fullt upp med jobb närmaste tiden utan bara  : Jag kommer inte ha tid närmaste tiden pga jobb

Igår kväll såg jag att han var grön på messenger de gånger jag var in och skrev med andra där. Borde väl radera våra konversationer egentligen så slipper jag se hans status

Strongt! Helt ärligt skulle jag ha haft det svårt att inte svara. Men du har förstås helt rätt. Han tycker uppenbarligen att det är helt okej att bara låta dig hänga runt och vänta tills han bestämmer sig för att han har tid. Låter ju inte som nån man vill vara tillsammans med.
  • Anonym (Anna H)
    Anonym (Y) skrev 2019-08-21 22:10:33 följande:

Vi har fortsatt prata som vanligt dvs allt möjligt. Härom dagen hade jag bestämt mig för att inte skriva hur lång tid det än gick, men senare på kvällen skrev han o frågade hur min dag hade varit o började berätta om sitt jobb mm. Skriver jag god natt på kvällen när han tex RedsN lagt sig läser han det på morgonen o skriver god morgon o frågar hur jag sovit. Så prata vill han absolut. Däremot inte bestämt något nytt. Jag ger det ett tag till så får vi se. Hur går det för dig?

TS: hur känns det då? Känner du dig lugn eller känns det jobbigt?
  • Anonym (Y)
    Anonym (Anna H) skrev 2019-08-23 00:01:31 följande:

TS: hur känns det då? Känner du dig lugn eller känns det jobbigt?

Jag känner mig fakriskt lugn skulle jag säga. Det känns lite mer som att jag släppt det o att det får bli sonder blir. Dels för jag känner mig starkare än jag brukar göra, dvs mer respekt för mig själv o kontroll då jag inte skriver till honom hela tiden o känner att även om han inte skulle skriva till mig kommer jag inte känna ett behov av att skriva till honom. Men han hör ju som sagt av sig varje dag så han vill ju ha kontakt vilket gör art jag inte känner mig jobbig på några sätt.

Jag hörde en väldigt intressant sak på radion härom dagen där de pratade med en relationsexpert. Oxh det handlade just om att må dåligt när man dejtar o det var väldigr vanligt. De pratade om att få ångest när man inte har kontakt med varandra. Hon sa att det är viktigt att tänka på att trots man inte har kontakt exakt hela tiden betyder det inte att man är ute ur personens minne. O det är ju lite så jag kännt, att såfort vi inte haft kontakt på någon timme har jag känt att han säkert glömt o inte bryr sig, men hon sa att det är viktigt att tänka att så är det inte alls.

O jag känner ju lite att jag finns ju trots allt i hans medvetande. Tex att han hör av sig o skriver godmorgon eller liknande. Det betyder ju att han tänker på mig.
  • Anonym (Anna H)
    Anonym (Y) skrev 2019-08-23 11:24:39 följande:

Jag känner mig fakriskt lugn skulle jag säga. Det känns lite mer som att jag släppt det o att det får bli sonder blir. Dels för jag känner mig starkare än jag brukar göra, dvs mer respekt för mig själv o kontroll då jag inte skriver till honom hela tiden o känner att även om han inte skulle skriva till mig kommer jag inte känna ett behov av att skriva till honom. Men han hör ju som sagt av sig varje dag så han vill ju ha kontakt vilket gör art jag inte känner mig jobbig på några sätt.

Jag hörde en väldigt intressant sak på radion härom dagen där de pratade med en relationsexpert. Oxh det handlade just om att må dåligt när man dejtar o det var väldigr vanligt. De pratade om att få ångest när man inte har kontakt med varandra. Hon sa att det är viktigt att tänka på att trots man inte har kontakt exakt hela tiden betyder det inte att man är ute ur personens minne. O det är ju lite så jag kännt, att såfort vi inte haft kontakt på någon timme har jag känt att han säkert glömt o inte bryr sig, men hon sa att det är viktigt att tänka att så är det inte alls.

O jag känner ju lite att jag finns ju trots allt i hans medvetande. Tex att han hör av sig o skriver godmorgon eller liknande. Det betyder ju att han tänker på mig.

Åh härligt att höra :)
  • Anonym (Y)
    Anonym (h) skrev 2019-08-25 19:23:48 följande:

Blev det nån dejt i helgen?

Jag har varit bortrest hela helgen, men han har heller inte föreslagit någon ny dejt. Utifrån snapchat ser jag att han pratar väldigt myclet med någon. Han skriver dock till mig varje dag. Vet Dock inte om det är en tjej eller kille. Nu är det 2 veckor sedan vi sågs senast. På ett sätt könns det som vi glider ifrån varandra trots vi skriver. Funderar på att sluta skriva till honom...
  • Anonym (h)
    Anonym (Y) skrev 2019-08-27 13:41:22 följande:
    Jag har varit bortrest hela helgen, men han har heller inte föreslagit någon ny dejt. Utifrån snapchat ser jag att han pratar väldigt myclet med någon. Han skriver dock till mig varje dag. Vet Dock inte om det är en tjej eller kille. Nu är det 2 veckor sedan vi sågs senast. På ett sätt könns det som vi glider ifrån varandra trots vi skriver. Funderar på att sluta skriva till honom...
    Bra att du varit bortrest och gjort annat ändå. Två veckor är ju inte jättelång tid, men kan förstå hur du menar. Pratar du med andra nu eller bara honom?
Svar på tråden Överanalyserar alla mina dejter!