• Anonym (Slav under upplärning)

Tips på piska

Hallå!

Ha äntligen fort min man att öppna sig och han är mera kinki än jag trodde<3

Ikväll avslöjade han att vi skulle kolla ut en piska och då ha jag en fundering. Då jag är ny på det här och har bara blivit bestraffade med handflatan innan så är min tanke till er som har mera erfarenhet; vilken piska gör ?minst? ont? Vilken skulle ni ta som en ?nybörjapiska?? Jag tänker en som har flera rämnar. Ju fler desto ?mindre? smärta vid vart slag och så kan min herre arbeta upp och träna mig??Tänker jag fel?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Tips på piska
  • LuciferIV
    Anonym (Swing for fun) skrev 2019-08-06 10:29:51 följande:

Kan tillägga att min uppfattning som kan tyckas väldigt stelbent och regid grundar sig dels på många års funderingar runt etik och moral gällande BDSM plus att jag som betydligt yngre gjorde misstaget att tolka min Masochism som undergivenhet och har som betydligt yngre och mycket osäkrare haft en hel del sessioner med så kallade dominanta som ville testa var mina gränser gick och det är sessioner som jag i dag inte klassar som annat än rena övergrepp även om det då kallades för att testa och flytta gränser.

Men då gissar jag att det inte var med personer du hade ett långvarigt förhållande med?
  • Anonym (Swing for fun)
    LuciferIV skrev 2019-08-06 10:40:01 följande:

Tror vi diskuterar lite olika saker här, jag syftar på hur hårt man tex kan använda piskan.

Man ökar en aning hela tiden tills hon tycker att det antingen känns tillräckligt eller lite för mycket.

Är ju omöjligt innan att veta om det blir anings för hårt.

Vi har kommit överens om att flytta gränserna små små steg i taget, tills vi hittar var det känns allra mest upphetsande för henne. Skulle vi nån gång råka gå lite över så backar vi bara igen.

Det är ju trots allt hennes grej, och hennes sexualitet och njutning vi fokuserar på, så hon är fullt medveten om att går man ut på okänd mark så kan man inte heller förutse allting i förväg.

Jag ryser av obehag när jag läser detta, så gör man inte i min värld.
  • Anonym (Kåta Stina)
    LuciferIV skrev 2019-08-06 10:40:01 följande:

Tror vi diskuterar lite olika saker här, jag syftar på hur hårt man tex kan använda piskan.

Man ökar en aning hela tiden tills hon tycker att det antingen känns tillräckligt eller lite för mycket.

Är ju omöjligt innan att veta om det blir anings för hårt.

Vi har kommit överens om att flytta gränserna små små steg i taget, tills vi hittar var det känns allra mest upphetsande för henne. Skulle vi nån gång råka gå lite över så backar vi bara igen.

Det är ju trots allt hennes grej, och hennes sexualitet och njutning vi fokuserar på, så hon är fullt medveten om att går man ut på okänd mark så kan man inte heller förutse allting i förväg.

Nu hoppas jag att du skämtar. Skulle någon av mina lekkamrater nämna tanken på att det skulle var ok att passera min gräns med så lite som delar av en millimeret så är det självklart slutlekt med personen i fråga.
  • Anonym (Swing for fun)
    LuciferIV skrev 2019-08-06 10:42:46 följande:

Men då gissar jag att det inte var med personer du hade ett långvarigt förhållande med?

Rätt korta relationer men ser det inte som relevant. Min gräns är min gräns och den är okränkbar oavsett om vi känt varandra i 5 minuter eller 50 år.
  • LuciferIV
    Anonym (Kåta Stina) skrev 2019-08-06 11:13:42 följande:

Nu hoppas jag att du skämtar. Skulle någon av mina lekkamrater nämna tanken på att det skulle var ok att passera min gräns med så lite som delar av en millimeret så är det självklart slutlekt med personen i fråga.

Nu är det ju hennes grej helt och hållet, du missförstår helt vad jag skriver.

Det är HON som vill att jag ska testa hennes gränser. Det är INTE jag som går igång på det.

Jisses vilka växlar ni drar på det här.
  • LuciferIV
    Anonym (Swing for fun) skrev 2019-08-06 11:20:49 följande:

Rätt korta relationer men ser det inte som relevant. Min gräns är min gräns och den är okränkbar oavsett om vi känt varandra i 5 minuter eller 50 år.

Men man är normalt lite tryggare med någon man lebt med i 50 år än nån man träffade för 5 minuter sen, eller hur.
  • LuciferIV
    Anonym (Swing for fun) skrev 2019-08-06 11:00:16 följande:

Jag ryser av obehag när jag läser detta, så gör man inte i min värld.

Ok, men nu är det ju inte riktigt samma typ av BDSM du sysslar med som vi gör, av det du beskriver är det betydligt hårdare i din värld. Tror knappt det vi sysslar med räknas som BDSM faktiskt.

Jag kan naturligtvis gör det enkelt och bara strunta i det, då det helt och hållet är hennes grej, skulle inte sakna det en sekund om hon skulle ändra sig.

Men nu är det så att hon verkligen gillar den typen av sex, och då jag gillar att se henne upphetsad och nöjd, så är det helt ok för mig att ge henne det, och vi utforskar det tillsammans.

Du liksom stina läser in grejer som inte finns, och verkar tro att jag bara helt struntar i vad min fru tycker och bara kör mitt eget race, men så är det absolut inte.

Vi har långa samtal innan om vad vi ska testa, hur hon ska visa när det är lagom, osv.

Vi har synnerligen bra kommunikation, och om det är någon som är mån om att inte utsätta någon för nått obehagligt så är det jag, men det som ni verkar ha svårt att förstå är att när man ska testa lite nytt är det omöjligt att veta på förhand exakt vart gränsen går, utan den får man hitta tillsammans.

Det är jag som bromsar och hon som pushar på.
  • Tukt

Det där är ju väldigt svårt att säga  eftersom vi alla reagerar olika på olika typer smärta.
    Sedan påverkar upplevelsen också, lite av symbolik och annat.
    Men ofta kan ju ett vanligt läderbälte ge en rätt svidande smärta som de flesta tycker är ok. Dock viktigt att det passar sig för aga och inte skruvar sig vid slagen.
    Men en väg är ju att man köper det enklaste i en porrbutik, en annan väg är att du skaffar något mer rejält, typ ett ridspö, men att agan inte sker direkt mot huden.

• Anonym (Swing for fun)
    LuciferIV skrev 2019-08-06 11:38:52 följande:

Men man är normalt lite tryggare med någon man lebt med i 50 år än nån man träffade för 5 minuter sen, eller hur.

Vad har det för betydelse. Kan man inte läsa mig till fullo så tar man det helt enkelt jävligt vackert tills man lärt sig att läsa av. Mina gränser flyttas inte för att känt varandra länge.

Nu lägger vi ner detta innan jag kommer att bli otrevlig för nu är jag rejält irriterad.
  • LuciferIV
    Anonym (Swing for fun) skrev 2019-08-06 11:52:03 följande:

Vad har det för betydelse. Kan man inte läsa mig till fullo så tar man det helt enkelt jävligt vackert tills man lärt sig att läsa av. Mina gränser flyttas inte för att känt varandra länge.

Nu lägger vi ner detta innan jag kommer att bli otrevlig för nu är jag rejält irriterad.

Jo, men du läser ju in vad du vill i det jag skriver.

Vi FLYTTAR inte några gränser, vi UTFORSKAR var de går.

Varför får du för dig att jag inte kan läsa av henne?

Skiter högaktningsfullt i om du blir irriterad för att du inte begriper vad jag skriver.

Du brukar skriva vettigt, men nu är du ju bara dryg och håller på med översittarfasoner.

Tack och hej!
Svar på tråden Tips på piska