• Anonym (Slav under upplärning)

Tips på piska

Hallå!

Ha äntligen fort min man att öppna sig och han är mera kinki än jag trodde<3

Ikväll avslöjade han att vi skulle kolla ut en piska och då ha jag en fundering. Då jag är ny på det här och har bara blivit bestraffade med handflatan innan så är min tanke till er som har mera erfarenhet; vilken piska gör ?minst? ont? Vilken skulle ni ta som en ?nybörjapiska?? Jag tänker en som har flera rämnar. Ju fler desto ?mindre? smärta vid vart slag och så kan min herre arbeta upp och träna mig??Tänker jag fel?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Tips på piska
  • Anonym (Swing for fun)
    Tukt skrev 2019-08-06 11:51:05 följande:

Det där är ju väldigt svårt att säga  eftersom vi alla reagerar olika på olika typer smärta.

Sedan påverkar upplevelsen också, lite av symbolik och annat.

Men ofta kan ju ett vanligt läderbälte ge en rätt svidande smärta som de flesta tycker är ok. Dock viktigt att det passar sig för aga och inte skruvar sig vid slagen.

Men en väg är ju att man köper det enklaste i en porrbutik, en annan väg är att du skaffar något mer rejält, typ ett ridspö, men att agan inte sker direkt mot huden.

Håller med i mycket men vi skiljer oss på en vital punkt. Hos mig sker aga alltid mot bar hud.

För mig handlar det om att jag alltid vill se och alltid kunna känna. Plus att för mig sitter det i ryggmärgen att aldrig slå mot tyg för om huden spricker så vill man inte få in tygfibrer och annat skit i såren. Medger att det förmodligen är väldigt liten risk i detta fallet men ser ingen nytta med att chansa utan jag tycker det är bättre att ha samma regler jämt för var det är ok att slå, hur man slår och liknande oavsett om det är mjukare eller tuffare aga vi talar om. Man får helt enkel anpassa hårdheten i slagen beroende på vem man leker med.
  • Anonym (Ridspöt)

Jag är en kvinna som har ett ridspö, men ingen häst.
    Ridspöt har en särskild plats och betydelse i vår relation.
    När vi började våra lekar och utvecklingen till det som sedan blivit en del i vår livsstil så fick jag ganska tidigt gå ut och besöka båda våra två hästaffärer, och ta hjälp av personal, för att kolla in och lära mig om olika ridspön. Från affären, medan personal hörde mig, fick jag fick ringa upp min man och berätta vad jag hade fått lära mig.
    Nästa gång följde min man med och jag fick, med hjälp av personal, visa honom mellan vilka olika ridspön jag valde och deras olika egenskaper och fördelar.
    Min man gjorde sedan det slutliga valet, i samråd med personal, och bestämde vilket spö jag skulle köpa.
    Jag fick själv gå till kassan, med minst sagt rosiga kinder, och genomföra köpet.
    Hemma bestämde min man på vilken särskild plats ridspöt skulle hängas upp och jag fick hjälpa till att ordna med det.
    Sedan fick jag titta på ridspöt, blev påmind om var det fanns, och jag fick vänta flera veckor innan min man beslöt att använda det första gången.
    Förberedelser och vägen fram, typ ritualen, som ledde fram till första gången jag fick "smaka" på ridspöt har gjort att det har en särskild betydelse för mig och vårt förhållande.

För mig var allt detta en så häftig upplevelse, och min man lade märke till att det var en betydelsefull upplevelse för mig. Så han har senare upprepat ett liknande scenario när jag fick skaffa mig mitt hund-halsband. Så nu är jag en kvinna med ridspö, utan häst, och en kvinna med tufft hundhalsband med nitar, utan hund...

• Tukt
    Anonym (Swing for fun) skrev 2019-08-06 12:38:45 följande:
    Håller med i mycket men vi skiljer oss på en vital punkt. Hos mig sker aga alltid mot bar hud.

För mig handlar det om att jag alltid vill se och alltid kunna känna. Plus att för mig sitter det i ryggmärgen att aldrig slå mot tyg för om huden spricker så vill man inte få in tygfibrer och annat skit i såren. Medger att det förmodligen är väldigt liten risk i detta fallet men ser ingen nytta med att chansa utan jag tycker det är bättre att ha samma regler jämt för var det är ok att slå, hur man slår och liknande oavsett om det är mjukare eller tuffare aga vi talar om. Man får helt enkel anpassa hårdheten i slagen beroende på vem man leker med.
    Jag håller med om att bar hud och nakenhet är på sin plats vid aga, även om det inte är hudkontakt.
    Men i det här fallet lät det ju som tämligen lätt aga, väldigt långt från att få sår och liknande. Så jag såg det som ett alternativ för att testa sig fram.
  • Anonym (Swing for fun)
    Tukt skrev 2019-08-06 12:53:12 följande:

Jag håller med om att bar hud och nakenhet är på sin plats vid aga, även om det inte är hudkontakt.

Men i det här fallet lät det ju som tämligen lätt aga, väldigt långt från att få sår och liknande. Så jag såg det som ett alternativ för att testa sig fram.

Håller helt med om att det i detta fallet är en väldigt minimal risk med att ha lite kläder på men för mig är det en helig princip och det är väldigt skönt att inte behöva fundera över om det är lätt aga eller tyngre aga. Naken hud är aldrig fel så det finns fördelar med att börja rätt från börja. Samma sak med var man får slå och inte slå. Även om det med lätta redskap är minimal risk att det blir tokigt så är det bättre att ha det i ryggmärgen och inte som top få en sak till att tänka när och om man går över till lite tyngre redskap och högre kraft. Så resonerar jag men jag förstår hur du tänker i detta fall.
  • Giftskåneman
    Anonym (Slav under upplärning) skrev 2019-08-05 23:02:10 följande:

Hallå!

Ha äntligen fort min man att öppna sig och han är mera kinki än jag trodde<3

Ikväll avslöjade han att vi skulle kolla ut en piska och då ha jag en fundering. Då jag är ny på det här och har bara blivit bestraffade med handflatan innan så är min tanke till er som har mera erfarenhet; vilken piska gör ?minst? ont? Vilken skulle ni ta som en ?nybörjapiska?? Jag tänker en som har flera rämnar. Ju fler desto ?mindre? smärta vid vart slag och så kan min herre arbeta upp och träna mig??Tänker jag fel?

Tacksam för svar!

Ridspö är att föredra framför piska, ska du ha piska välj en 9 svansad katt
  • Anonym (Kåta Stina)
    LuciferIV skrev 2019-08-06 11:50:54 följande:

Ok, men nu är det ju inte riktigt samma typ av BDSM du sysslar med som vi gör, av det du beskriver är det betydligt hårdare i din värld. Tror knappt det vi sysslar med räknas som BDSM faktiskt.

Jag kan naturligtvis gör det enkelt och bara strunta i det, då det helt och hållet är hennes grej, skulle inte sakna det en sekund om hon skulle ändra sig.

Men nu är det så att hon verkligen gillar den typen av sex, och då jag gillar att se henne upphetsad och nöjd, så är det helt ok för mig att ge henne det, och vi utforskar det tillsammans.

Du liksom stina läser in grejer som inte finns, och verkar tro att jag bara helt struntar i vad min fru tycker och bara kör mitt eget race, men så är det absolut inte.

Vi har långa samtal innan om vad vi ska testa, hur hon ska visa när det är lagom, osv.

Vi har synnerligen bra kommunikation, och om det är någon som är mån om att inte utsätta någon för nått obehagligt så är det jag, men det som ni verkar ha svårt att förstå är att när man ska testa lite nytt är det omöjligt att veta på förhand exakt vart gränsen går, utan den får man hitta tillsammans.

Det är jag som bromsar och hon som pushar på.

LuciferIV skrev 2019-08-06 11:50:54 följande:

Ok, men nu är det ju inte riktigt samma typ av BDSM du sysslar med som vi gör, av det du beskriver är det betydligt hårdare i din värld. Tror knappt det vi sysslar med räknas som BDSM faktiskt.

Jag kan naturligtvis gör det enkelt och bara strunta i det, då det helt och hållet är hennes grej, skulle inte sakna det en sekund om hon skulle ändra sig.

Men nu är det så att hon verkligen gillar den typen av sex, och då jag gillar att se henne upphetsad och nöjd, så är det helt ok för mig att ge henne det, och vi utforskar det tillsammans.

Du liksom stina läser in grejer som inte finns, och verkar tro att jag bara helt struntar i vad min fru tycker och bara kör mitt eget race, men så är det absolut inte.

Vi har långa samtal innan om vad vi ska testa, hur hon ska visa när det är lagom, osv.

Vi har synnerligen bra kommunikation, och om det är någon som är mån om att inte utsätta någon för nått obehagligt så är det jag, men det som ni verkar ha svårt att förstå är att när man ska testa lite nytt är det omöjligt att veta på förhand exakt vart gränsen går, utan den får man hitta tillsammans.

Det är jag som bromsar och hon som pushar på.

Jag förstår vad det är du försöker säga men i min värld fungerar det inte så.

Spelar ingen roll om det handlar om några lekfulla rapp med en lakritsrem eller om det är scarification med skalpell eller branding med brännjärn vi talar om. Det är en för mig en djupt rotat syn på gränser och respekt mot mina lekkamrat att man helt enkel inte kan tänka att det är ok att passera gränsen för att få reda på var den är.

För mig är det ett fruktansvärt respektlöst sätt att se på sin relation till sin bottom.

Vi kommer inte att komma vidare i detta då jag har en uppfattning i detta fall som är helt orubblig. Det handlar om hur jag ser på mitt ansvar som top och på hur jag visar respekt mot min bottom inte bara i handling utan också i tanke och synsätt.
  • Anonym (Kåta Stina)
    Giftskåneman skrev 2019-08-06 13:42:53 följande:

Ridspö är att föredra framför piska, ska du ha piska välj en 9 svansad katt

Nja det beror på vad du menar med en 9 svansad katt.

Menar du det som felaktigt kallas för det i leksaksaffär så kan jag till viss del förstå hur du tänker.

Talar vi om en riktig 9 svansad katt så är det inget för en nybörjare.

Ett fruktansvärt redskap som kommer att dra blod och orsaka rejält med smärta och den är för engångs bruk, inte ens för personligt bruk då blod utan tvekan kommer att fastna i knutarna och obenhörligen ge upphov till infektioner och skit om den används vid fler än ett tillfälle.

Enligt tradition så skall också den som den används på tillverka den.

Har testat att ta emot, men det ligger långt över den gräns jag har för vad jag kan tänka mig att använda mot en bottom
  • Giftskåneman
    Anonym (Kåta Stina) skrev 2019-08-06 14:09:57 följande:

Nja det beror på vad du menar med en 9 svansad katt.

Menar du det som felaktigt kallas för det i leksaksaffär så kan jag till viss del förstå hur du tänker.

Talar vi om en riktig 9 svansad katt så är det inget för en nybörjare.

Ett fruktansvärt redskap som kommer att dra blod och orsaka rejält med smärta och den är för engångs bruk, inte ens för personligt bruk då blod utan tvekan kommer att fastna i knutarna och obenhörligen ge upphov till infektioner och skit om den används vid fler än ett tillfälle.

Enligt tradition så skall också den som den används på tillverka den.

Har testat att ta emot, men det ligger långt över den gräns jag har för vad jag kan tänka mig att använda mot en bottom

Den jag syftade på är den med korta tunna remmar utan blykulor och krokar.

Långa piskor är mycket svåra att hantera, men ridspö och niosvansad katt är lätt att hanteta i sovrummet.
  • Anonym (Kåta Stina)
    Giftskåneman skrev 2019-08-06 14:15:33 följande:

Den jag syftade på är den med korta tunna remmar utan blykulor och krokar.

Långa piskor är mycket svåra att hantera, men ridspö och niosvansad katt är lätt att hanteta i sovrummet.

Då förstår jag vad du menar.

För mig är en niosvansad katt något helt annat.

Ett gammalt tortyr och bestraffningsredskap gjort av grov båttross med nio kardeler och knutar.

Inget man leker med utan stor kunskap i det man gör.
  • Giftskåneman
    Anonym (Kåta Stina) skrev 2019-08-06 14:23:43 följande:

Då förstår jag vad du menar.

För mig är en niosvansad katt något helt annat.

Ett gammalt tortyr och bestraffningsredskap gjort av grov båttross med nio kardeler och knutar.

Inget man leker med utan stor kunskap i det man gör.

Undrar om det inte var engelska marinen som uppfann den för att straffa soldater med som försökte göra myteri på krigsskeppen.

Den ursprunliga var livsfarlig, inget som man hade som mysigt förspelsredskap i stugorna.
Svar på tråden Tips på piska