• Anonym (Slav under upplärning)

Tips på piska

Hallå!

Ha äntligen fort min man att öppna sig och han är mera kinki än jag trodde<3

Ikväll avslöjade han att vi skulle kolla ut en piska och då ha jag en fundering. Då jag är ny på det här och har bara blivit bestraffade med handflatan innan så är min tanke till er som har mera erfarenhet; vilken piska gör ?minst? ont? Vilken skulle ni ta som en ?nybörjapiska?? Jag tänker en som har flera rämnar. Ju fler desto ?mindre? smärta vid vart slag och så kan min herre arbeta upp och träna mig??Tänker jag fel?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Tips på piska
  • EnAnonumius
    Anonym (Swing for fun) skrev 2019-08-06 11:52:03 följande:
    Vad har det för betydelse. Kan man inte läsa mig till fullo så tar man det helt enkelt jävligt vackert tills man lärt sig att läsa av. Mina gränser flyttas inte för att känt varandra länge.

Nu lägger vi ner detta innan jag kommer att bli otrevlig för nu är jag rejält irriterad.
    Klart att du blir irriterad när du läser in saker som inte är skrivna.

Jag kan inte förstå hur man får "PROVA sig fram VAR gränsen går" till att det skulle handla om "Flytta på gränsen".

Det är ju som han säger är man ny så måste man ju TESTA sig fram "VAR gränserna går". 
    Det är aldrig och kommer aldrig att bli samma sak som att "flytta på gränserna".  

När man är ny på ett område så är det ju rejält naturligt att man utforskar "prova sig fram" för att "ta reda på VAR gränsen går". Hur skall man annars kunna få reda på hur lite/mycket  man tål om man inte "PROVAR sig fram" för att hitta gränsen? 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Swing for fun)
    EnAnonumius skrev 2019-08-07 08:35:01 följande:

Klart att du blir irriterad när du läser in saker som inte är skrivna.

Jag kan inte förstå hur man får "PROVA sig fram VAR gränsen går" till att det skulle handla om "Flytta på gränsen".

Det är ju som han säger är man ny så måste man ju TESTA sig fram "VAR gränserna går". 

Det är aldrig och kommer aldrig att bli samma sak som att "flytta på gränserna".  

När man är ny på ett område så är det ju rejält naturligt att man utforskar "prova sig fram" för att "ta reda på VAR gränsen går". Hur skall man annars kunna få reda på hur lite/mycket  man tål om man inte "PROVAR sig fram" för att hitta gränsen? 

Det handlar i mycket stor utsträckning om att flytta gränser och att utvecklas i sina roller enligt bottoms önskemål och förutsättningar. Gränsen är dock okränkbar och att tänka sig att man kan gå över den för att ta reda på var den ligger är fullständigt otänkbart. Misstänker dock att det ni talar om är det jag brukar kalla för optimal stimulans vilket är något helt annat. Att man i söka det efter den nivån råkar ta i lite mycket kan i vissa situationer vara helt ok.

Brukar när jag leker med nya lekkamrater eller när man utvärderar och anpassar när man lek några gånger med varandra be bottom skatta var optimal stimulans ligger på en skala 1 - 10 där tio är den absoluta gränsen som inte får passeras. Många kallar 10 också för nivå röd men det väljer jag att inte göra då jag alltid har som mål att bygga sådant förtroende med bottom att man skippar stoppord.

Att tänka sig att passera den absoluta gränsen för att utforska den är lite samma sak som att köpa ny bil och tycka att det är ok att hamna i diket några gånger för att utforska hur den beter sig.
  • HasseA
    Anonym (Swing for fun) skrev 2019-08-08 08:22:46 följande:
    Det handlar i mycket stor utsträckning om att flytta gränser och att utvecklas i sina roller enligt bottoms önskemål och förutsättningar. Gränsen är dock okränkbar och att tänka sig att man kan gå över den för att ta reda på var den ligger är fullständigt otänkbart. Misstänker dock att det ni talar om är det jag brukar kalla för optimal stimulans vilket är något helt annat. Att man i söka det efter den nivån råkar ta i lite mycket kan i vissa situationer vara helt ok.

Brukar när jag leker med nya lekkamrater eller när man utvärderar och anpassar när man lek några gånger med varandra be bottom skatta var optimal stimulans ligger på en skala 1 - 10 där tio är den absoluta gränsen som inte får passeras. Många kallar 10 också för nivå röd men det väljer jag att inte göra då jag alltid har som mål att bygga sådant förtroende med bottom att man skippar stoppord.

Att tänka sig att passera den absoluta gränsen för att utforska den är lite samma sak som att köpa ny bil och tycka att det är ok att hamna i diket några gånger för att utforska hur den beter sig.
    Det är väl också ganska olika vad det handlar om också? Visst har jag tänjt gränser ibland (rätt ofta), som tex vid fotografering utomhus, fått henne att dra upp klänningen tex, fast hon inte vågat, egentligen (naken under). Och hon har "tackat" efteråt, tyckt det var häftigt och att det var bra att jag puschade henne. Jag kommer ju dock inte bjuda hem ett gäng killar på GB, det vore ju en helt annan sak (för oss - för andra, som är på ett helt ställe i sin lekar, skulle en sån sak kanske gå, att det vore bara en gräns-tänjning för dem, som båda uppskattar efteråt). 

På samma sätt kan tex ett enstaka slag med en paddel bli väl hårt, så hon tjoar till lite - antingen är det ett rent misstag, eller också för att jag vill testa exakt var gränsen går. Svårt att hitta den annars, utan att prova. 

Eller drag i en bröstvårta, precis under gränsen där det gör för ont. Drar lite till i en fjärdedels sekund, och efter den indragningen av luft hos henne - för att det egentligen blev för mycket - har vi ändå lärt oss att det funkade bra, att det sekunderna efteråt bara eggat henne. Tänja på gränsen, lära sig. Hon att lära sig slappna av och andas, jag att lära mig läsa av henne. Vilken hon för övrigt tycker jag är bättre på än vad hon själv är. Hon hade tex ingen aning om att hon kunde gilla drag i bröstvårtor innan jag började prova det.
  • EnAnonumius
    Anonym (Swing for fun) skrev 2019-08-08 08:22:46 följande:
    Nej vi talar inte om "optimal stimulans".
    Du tolkar in väldigt mycket, snudd på övertolkar in, något inte finns i min text, och inte i killens text heller.

I min värld så är det skillnad på att "flytta gränserna i små steg i taget för att ta reda på exakt var den den övre gränsen går" och "flytta gränserna för att pusha något att gå över sin övre gräns".

Du får tänka på att den killen som var inne, som du svarade, är nybörjare, han var väldigt tydlig med just detta att han ny om man lusläser, i stället för att skumläsa, hans inlägg. Alla som är nya, har ju knappast koll på vilka terminologier man skall använda heller alltid. Dessutom vi som sysslat ett tag är ju inte heller alltid överens mellan varandra om hur och vad man skall uttrycka, och hur det skall utövas, alla är olika. I stället för att "skälla" (observera fnuttarna) på honom så kan du, som är "gammal i gemet" hjälpa killen i stället.

Alla nybörjare har en sak gemensamt, prova sig fram och kolla "vad går den övre gränsen". Försök att backa bak i tiden, du var ju också nybörjare en gång i tiden. Det kan du ju knappast neka till. Kunde du redan som nybörjare veta exakt till 100% vad dina gränser gick?  Eller fick du göra som alla andra nybörjare, prova sig fram testa etc etc, för att se vad din övre gräns gick? Reflektera och tänk tillbaka nu innan du svara.

Han var ju dessutom tydlig med att berätta att han har långa samtal innan om vad hon ville testa på. Och han och hans fru är överens om att de skall "skynda långsamt" (ta små steg i taget fram till de hittat hennes övre gräns".
  • LuciferIV
    EnAnonumius skrev 2019-08-08 10:20:00 följande:

Nej vi talar inte om "optimal stimulans".

Du tolkar in väldigt mycket, snudd på övertolkar in, något inte finns i min text, och inte i killens text heller.

I min värld så är det skillnad på att "flytta gränserna i små steg i taget för att ta reda på exakt var den den övre gränsen går" och "flytta gränserna för att pusha något att gå över sin övre gräns".

Du får tänka på att den killen som var inne, som du svarade, är nybörjare, han var väldigt tydlig med just detta att han ny om man lusläser, i stället för att skumläsa, hans inlägg. Alla som är nya, har ju knappast koll på vilka terminologier man skall använda heller alltid. Dessutom vi som sysslat ett tag är ju inte heller alltid överens mellan varandra om hur och vad man skall uttrycka, och hur det skall utövas, alla är olika. I stället för att "skälla" (observera fnuttarna) på honom så kan du, som är "gammal i gemet" hjälpa killen i stället.

Alla nybörjare har en sak gemensamt, prova sig fram och kolla "vad går den övre gränsen". Försök att backa bak i tiden, du var ju också nybörjare en gång i tiden. Det kan du ju knappast neka till. Kunde du redan som nybörjare veta exakt till 100% vad dina gränser gick?  Eller fick du göra som alla andra nybörjare, prova sig fram testa etc etc, för att se vad din övre gräns gick? Reflektera och tänk tillbaka nu innan du svara.

Han var ju dessutom tydlig med att berätta att han har långa samtal innan om vad hon ville testa på. Och han och hans fru är överens om att de skall "skynda långsamt" (ta små steg i taget fram till de hittat hennes övre gräns".

Tack, du förstår precis vad jag syftar på!

Tror också att BDSM-proffsen här inte riktigt inser att alla inte är med på deras terminologi, och vi pratade om olika saker.

Optimal stimulans tycker jag låter som en rätt bra beskrivning faktiskt, för det är det vi gör.

HasseA beskrev det också väldigt bra, nån liten klapp med paddeln eller ett nyp i bröstvårtan kommer att bli aning för hårt, förstår inte heller hur man ska kunna veta det innan man provat.
  • LuciferIV
    Anonym (Kåta Stina) skrev 2019-08-06 13:56:26 följande:

Jag förstår vad det är du försöker säga men i min värld fungerar det inte så.

Spelar ingen roll om det handlar om några lekfulla rapp med en lakritsrem eller om det är scarification med skalpell eller branding med brännjärn vi talar om. Det är en för mig en djupt rotat syn på gränser och respekt mot mina lekkamrat att man helt enkel inte kan tänka att det är ok att passera gränsen för att få reda på var den är.

För mig är det ett fruktansvärt respektlöst sätt att se på sin relation till sin bottom.

Vi kommer inte att komma vidare i detta då jag har en uppfattning i detta fall som är helt orubblig. Det handlar om hur jag ser på mitt ansvar som top och på hur jag visar respekt mot min bottom inte bara i handling utan också i tanke och synsätt.

Jag skulle å andra sidan aldrig få för mig att kalla min fru för bottom heller, det tycker jag är respektlöst.

Får man fråga hur man vet vilken nivå man tycker är lagom, iom att man tydligen ska känna till den i förväg innan man provat?
  • Anonym (Miss Behavin’)

När ni kommit in o detta med pisk och smisk lite mera rekommenderar jag verkligen att prova pisk mer björkriset. Det är min absoluta favorit men kanske inget för nybörjaren.

• Anonym (Kåta Stina)
    LuciferIV skrev 2019-08-08 14:33:49 följande:

Jag skulle å andra sidan aldrig få för mig att kalla min fru för bottom heller, det tycker jag är respektlöst.

Får man fråga hur man vet vilken nivå man tycker är lagom, iom att man tydligen ska känna till den i förväg innan man provat?

Nu tror jag vi har en ny begreppsförvirring på gång.

Jag kallar självklart mina lekkamrater för förnamn och inget annat.

Top och Bottom är en benämning på vilken roll man har i leken. Många kallar det för Dominant och Undergiven. Tycker dock att Top och Bottom är bättre då det ger utrymme för en bredare syn på vad som kan ingå i leken. En Sadist behöver inte vara Dominant och en Masochist behöver inte vara Undergiven.

Hur man närmar sig gränsen är självklart på samma sätt som jag gör när jag kör motorcykel på bana. Man närmar sig gränsen med försiktighet och känner in hur det reagerar och när det börjar kännas svajigt så lugnar man sig. Man kör självklart inte på och tänker att det är ok att köra av banan för att lära sig var gränsen går.
  • EnAnonumius
    LuciferIV skrev 2019-08-08 11:53:14 följande:
    Tack, du förstår precis vad jag syftar på!

Tror också att BDSM-proffsen här inte riktigt inser att alla inte är med på deras terminologi, och vi pratade om olika saker.

Optimal stimulans tycker jag låter som en rätt bra beskrivning faktiskt, för det är det vi gör.

HasseA beskrev det också väldigt bra, nån liten klapp med paddeln eller ett nyp i bröstvårtan kommer att bli aning för hårt, förstår inte heller hur man ska kunna veta det innan man provat.
    Så lite så.
    Vad du syftade på var ju så tydligt skrivet, vad du syftade på, så det kunde omöjligt missats.
    Men det gjordes det av någon märklig anledning. Förvånad

Helt okey att kalla det för "optimal stimulering" om du känner att det är rätt att kalla det så. Finns inga rätt eller fel, så länge ni båda är med på noterna.

• LuciferIV
    Anonym (Kåta Stina) skrev 2019-08-08 15:08:17 följande:

Nu tror jag vi har en ny begreppsförvirring på gång.

Jag kallar självklart mina lekkamrater för förnamn och inget annat.

Top och Bottom är en benämning på vilken roll man har i leken. Många kallar det för Dominant och Undergiven. Tycker dock att Top och Bottom är bättre då det ger utrymme för en bredare syn på vad som kan ingå i leken. En Sadist behöver inte vara Dominant och en Masochist behöver inte vara Undergiven.

Hur man närmar sig gränsen är självklart på samma sätt som jag gör när jag kör motorcykel på bana. Man närmar sig gränsen med försiktighet och känner in hur det reagerar och när det börjar kännas svajigt så lugnar man sig. Man kör självklart inte på och tänker att det är ok att köra av banan för att lära sig var gränsen går.

Kul att du nämde barnkörning med mc, har sysslat mycket med det tidigare i livet, och precis som du beskriver, så ökar man tempot långsamt, så även om det går lite för fort, så kör man inte omkull, utan kan hantera. Man försöker inte sänka sin varvtid med 10 sekunder ifrån ett pass till ett annat.

Och precis så gör vi när vi kör lite dominanslekar.

Så tror vi bara missförstått lite varandra tidigare, ordet gräns har uppenbart olika betydelser och innebörd beroende på vem man pratar med.
  • Anonym (Kåta Stina)
    LuciferIV skrev 2019-08-08 16:57:12 följande:

Kul att du nämde barnkörning med mc, har sysslat mycket med det tidigare i livet, och precis som du beskriver, så ökar man tempot långsamt, så även om det går lite för fort, så kör man inte omkull, utan kan hantera. Man försöker inte sänka sin varvtid med 10 sekunder ifrån ett pass till ett annat.

Och precis så gör vi när vi kör lite dominanslekar.

Så tror vi bara missförstått lite varandra tidigare, ordet gräns har uppenbart olika betydelser och innebörd beroende på vem man pratar med.

Så är det absolut.

Smiska lungt och ta hand om varandra.
  • LuciferIV
    Anonym (Kåta Stina) skrev 2019-08-08 17:00:30 följande:

Så är det absolut.

Smiska lungt och ta hand om varandra.

Absolut!
  • Anonym (Kåta Stina)
    LuciferIV skrev 2019-08-08 17:07:01 följande:

Absolut!

Bara ett litet tips på hur man kan öka spänning och stimulans utan att behöva öka den egentliga smärtförnimelsen. Låt bottom duka fram och göra klart lekplatsen enligt onskemål. Låt sedan bottom vänta en bra stund och bygga upp en inre bild av vad som komma skall. Kan ofta vara minst lika tuft som att få smisk. Vill man kan man göra det ännu värre genom att be bottom tillverka sin egen piska av tvättlina eller liknande eller plocka sitt eget björkris.
  • Anonym (Hmm)

Min kvinna har tydligen en historia av våld och t.o.m våldtäkt bakom sig.
    Hon flyr all smärta och obehag.
    Föreslog en mångsvansad silicon-piska. Hon var klart skeptisk då en piska innebar ..... våld.
    Idag är det en favorit - hon ber om att få den hämtad ur leksaks-lådan och jag ser hur hon tar emot då den kittlar över hela henne.

• LuciferIV
    Anonym (Kåta Stina) skrev 2019-08-08 17:25:36 följande:

Bara ett litet tips på hur man kan öka spänning och stimulans utan att behöva öka den egentliga smärtförnimelsen. Låt bottom duka fram och göra klart lekplatsen enligt onskemål. Låt sedan bottom vänta en bra stund och bygga upp en inre bild av vad som komma skall. Kan ofta vara minst lika tuft som att få smisk. Vill man kan man göra det ännu värre genom att be bottom tillverka sin egen piska av tvättlina eller liknande eller plocka sitt eget björkris.

Den har vi kört nån gång, eller en liknande i vart fall. Funkade jättebra!

Superbra tips med egentillverkad piska, det kan nog funka jättebra!

Tack!
  • Anonym (Kåta Stina)
    LuciferIV skrev 2019-08-09 01:05:35 följande:

Den har vi kört nån gång, eller en liknande i vart fall. Funkade jättebra!

Superbra tips med egentillverkad piska, det kan nog funka jättebra!

Tack!

Finns en hel del kul som man förmodligen redan har hemma. Lite OT men klädnypor kan man ha mycket skoj med. Inte bara genialt och bröstvårtor. Örsnibbar kan var riktigt skoj. Tänk bara på eventuella örhängen samt att det känns när man sätter dit men det är när man tar bort och blodet kommer tillbaka som det händer grejer. Så börja med kort tid och när man vet gränsen så kan dom sitta länge och är det en bottom som tål lite så slår man bort klämman.

Blandar man in ren sexuell stimulans kan eltandborste och elvisp vara bättre än vanliga sexleksaker. I fallet med elvisp så självfallet behåller man ett par tajts eller liknande på.

Finns så mycket roligt man kan göra.

Även stearin är skoj och man behöver absolut inte köpa dyra specialljus. Vanliga fungerar jättebra bara man ökar avståndet så det hinner svalna av innan det träffar kroppen. Grundtips börja med betydligt längre avstånd än man tror och sedan jobba sig närmare och närmare tills man har rätt nivå. Jag testar alltid på mig själv och jag låter alltid min eller lekkamratens hand eller arm skydda bröstvårtor och annat känsligt.

Värt att tänka på även när man piskar bröst och liknande skapa marginal med att skydda med egna eller lekkamratens mindre känsliga kroppsdelar. Specielt viktigt om det finns pearcingar. Man vill inte fastna i en pearrcing med en piska eller liknande. Har tyvärr sett detta på klubbar vid ett par tillfällen och det är för att uttrycka sig milt inte kul för någon.

Klokt också om man piskar bröst att låta lekkamratens titta uppåt. Ger några extra cm i marginal för ansiktet. För där vill man inte träffa. Gör dels väldigt ont och det ger lite sociala problem när man skall förklara märken.

På tal om märken så är det ofta en bra idé att smörja med liniment efter avslutad lekstund då märken försvinner lite fortare på grund av ökad genomströmning.

Fanns en anledning tiil att man på vissa hälsokostaffärer kallade Lectraderm för hustrumisshandlarsalva.
  • Anonym (Kåta Stina)

Ett litet halvt OT tips.

Om man som jag åker rätt mycket tåg och buss samt övernattar på hotel får man rätt ofta problem med hur man skall frakta piskor, floggers, rotting med mera. Sticker oftast ut om man försöker packa i ryggsäckar och mindre resväskor och liknande.

Det som fungerar fantastiskt bra är väskor avsedda för fiskespön och liknande. Går jättebra att lasta på bussar och kliva in på hotell utan allt för konstiga blickar enda problemet är när det kommer fram någon fiskeintresserad och vill börja prata men det är ett mindre problem än blickar och viskningar när det sticker ut ridpiskor och liknande ur ryggsäcken.

I övrigt så tänk på att var rädd om grejerna. Kan kännas lockande att bruka våld på en ridpiska eller liknande och böja den för att få plats i packningen. Gör inte det, stor risk att man tappar precission om man böjer en piska och minskad kontroll är det sista man vill ha. I möjligaste mån förvara piskor och liknande hängande. Om möjlig så köp alltid grejer med en hängögla eller liknande.

Svar på tråden Tips på piska