Anonym (Swing for fun) skrev 2019-08-08 08:22:46 följande:
Det handlar i mycket stor utsträckning om att flytta gränser och att utvecklas i sina roller enligt bottoms önskemål och förutsättningar. Gränsen är dock okränkbar och att tänka sig att man kan gå över den för att ta reda på var den ligger är fullständigt otänkbart. Misstänker dock att det ni talar om är det jag brukar kalla för optimal stimulans vilket är något helt annat. Att man i söka det efter den nivån råkar ta i lite mycket kan i vissa situationer vara helt ok.
Nej vi talar inte om "optimal stimulans".
Du tolkar in väldigt mycket, snudd på övertolkar in, något inte finns i min text, och inte i killens text heller.
I min värld så är det skillnad på att "flytta gränserna i små steg i taget för att ta reda på exakt var den den övre gränsen går" och "flytta gränserna för att pusha något att gå över sin övre gräns".
Du får tänka på att den killen som var inne, som du svarade, är nybörjare, han var väldigt tydlig med just detta att han ny om man lusläser, i stället för att skumläsa, hans inlägg. Alla som är nya, har ju knappast koll på vilka terminologier man skall använda heller alltid. Dessutom vi som sysslat ett tag är ju inte heller alltid överens mellan varandra om hur och vad man skall uttrycka, och hur det skall utövas, alla är olika. I stället för att "skälla" (observera fnuttarna) på honom så kan du, som är "gammal i gemet" hjälpa killen i stället.
Alla nybörjare har en sak gemensamt, prova sig fram och kolla "vad går den övre gränsen". Försök att backa bak i tiden, du var ju också nybörjare en gång i tiden. Det kan du ju knappast neka till. Kunde du redan som nybörjare veta exakt till 100% vad dina gränser gick? Eller fick du göra som alla andra nybörjare, prova sig fram testa etc etc, för att se vad din övre gräns gick? Reflektera och tänk tillbaka nu innan du svara.
Han var ju dessutom tydlig med att berätta att han har långa samtal innan om vad hon ville testa på. Och han och hans fru är överens om att de skall "skynda långsamt" (ta små steg i taget fram till de hittat hennes övre gräns".